جابجایی اجسام سنگین در اسباب کشی معمولا یکی از دغدغه هایی است که با آسیب جسمی شدیدی گاها همراه است، عدم اطلاع کافی از چگونگی جابجایی اجسام باعث اتفاقاتی میگردد که نگرانی هایی را به همراه دارد.
جابجایی اجسام سنگین در اسباب کشی معمولا یکی از دغدغه هایی است که با آسیب جسمی شدیدی گاها همراه است، عدم اطلاع کافی از چگونگی جابجایی اجسام باعث اتفاقاتی میگردد که نگرانی هایی را به همراه دارد.
کد خبر: ۱۲۷۹۵۱۸

توصیه های مربوط به جابجایی وسایل سنگین در باربری

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از سه سوت بار،بررسی ها نشان داده که امروزه بسیاری از افرادی که در حین اسباب کشی و حمل بار و یا تغییر دکوراسیون منزل، اصول درست جابجایی این گونه وسایل را رعایت نمی کنند و توجه و دقت لازم به سلامتی خود ندارند، در بسیاری از اوقات متاسفانه دچار مشکلات وعوارض آن می شوند که مسلما برای آنها پشیمانی و ضرر به همراه خواهد داشت. از جمله این نگرانی ها که اغلب دو تا سه ماه بعد از اسباب کشی خود را نشان میدهد، کمردرد های مزمن و طولانی مدت، زانو درد و بازو درد و فرسایش های طولانی مدت است. جابجا کردن یک پیانو جدای از اهمیت چگونگی جابجایی، اهمیت آسیب ندیدن دیوار ها و اهمیت آسیب ندیدن خود وسیله بخاطر بعد مالی اش نیاز به تجربه و تخصص دارد . جابجایی مواردی از قبیل پیانو با تغییر جنس مثل میز نهارخوری چند نفره ، گاو صندوق و سایر موارد نیازمند تجربه است ، سه سوت بار با استفاده از کادر مجرب اجرایی به اجرای یک اسباب کشی سریع و آسان برای شما می پردازد.
از این جهت برای جلوگیری از چنین اتفاقات و بروز چنین مشکلاتی، راهکارهایی را در اینجا معرفی می کنیم. لذا در این مقاله بهترین و موثرترین روشهای جابجایی اجسام سنگین را بررسی می کنیم تا با عمل کردن به آن هنگام حمل چنین اشیاء و وسایلی با وزن زیاد، مشکلی برای شما پیش نیاید و در پایان از اسباب کشی خرسند و راضی باشید و در منزل جدید با کمال سلامت و شادی از زندگی در آن لذت ببرید.
در ادامه این مقاله برای به حداقل رساندن دغدغه‌های شما در هنگام حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی نکات بسیار مفیدی ارائه شده است، با ما همراه باشید

  1. وسایل سنگین و بزرگ در باربری کدامند
  2. مهم ترین نکات مربوط به حمل وسایل سنگین
  3. توصیه های باربری سه سوت بار

 

وسایل سنگین و بزرگ در باربری کدامند

در ابتدا بهتر است بدانید که به چه اجسامی وسایل بزرگ و اجسام سنگین گفته می شود. همواره اجسام سنگین به وسایلی گفته می شود که یک نفر به تنهایی قابلیت جا به جایی آنها را ندارد و باید از یک نیروی دیگر برای جا به جا کردن آنها استفاده کند. به گونه ای به اجسامی مانند پیانوها، گاو صندوق ها، یخچال های ساید بای ساید و یخچال فریزرها، تلویزیون ها، کمدها، مبلمان ها، میزهای ناهار خوری و … وسایل سنگین و بزرگ گفته می شود. این وسایل را باید چند نفره جا به جا کرد و باید مهارت خاصی برای بلند کردن آنها داشت تا از هر گونه آسیبی به آنها جلوگیری شود. البته به وسایلی که بد دست هستند و امکان جا به جایی راحت آنها وجود ندارد نیز وسایل سنگین می گویند. برای جا به جایی این وسایل می توان از نیروهای کاریی قدرتمند و با مهارت شرکت باربری استفاده کرد.

مهم ترین نکات مربوط به حمل وسایل سنگین

  • براي جابجا كردن وسایل سنگین حتماً از يك نفر كمك بگيريد
  • استفاده از تخته‌های چوبی محکم
  • به هیچ وجه عجله نکنید
  • چگونگی حمل گاز ویخجال
  • استفاده از چرخ‌های متحرک
  • برآورد کردن وزن وسایل قبل از بلند کردن آنها
  • قبل از جابجایی وسایل خانه هر روز ورزش کنید
  • استفاده از مجله‌های براق
  • نکات ایمنی را رعایت کنید
  • وسایل داخل کمد ها را برای راحتی کار بردارید
  • وسایل سنگین را به درستی بسته بندی کنید
  • آخرین نکات حمل وسایل سنگین

 

براي جابجا كردن وسایل سنگین حتماً از يك نفر كمك بگيريد

به یاد داشته باشید که برای حمل و جابجایی بسیاری از اشیاء سنگین گاهی بیشتراز یک یا دو نفر نیاز است. در غير اينصورت ابتدا يك طرف مبلمان را بلند كرده، آنرا جابجا كنيد. سپس به طرف ديگر برويد و دو پايه ديگر را بلند نموده و حركت دهيد. براي تخت، كمد و ساير وسايل نيز مي توانيد از اين تكنيك استفاده كنيد. حتما از خدمات شرکت های معتبر و درجه یک فعال در زمینه باربری تهران (اتوبار) و حمل و نقل اثاثیه منزل استفاده کنید.

استفاده از تخته‌های چوبی محکم

حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی از روی پله‌ها یکی از سخت‌ترین کارها در جابجایی وسایل است. برای تسهیل کار می‌توانید از دو تخته چوبی مسطح استفاده کنید آنها را روی پله‌ها قرار دهید و با ایجاد شیب وسایل سنگین را روی آنها خوابانده و با احتیاط به طرف پایین هل دهید. قبل از انجام این کار حتما سطح پایین پله‌ها را با پتوهای کهنه ، ملافه یا پوشال بپوشانید تا مانع آسیب رسیدن به وسایل شما شود و از طرفی برای حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی می‌توانید بعدا از آنها استفاده کنید.

به هیچ وجه عجله نکنید

از قبل محل جدید، منزل جدیدی که قرار است به آنجا اسباب کشی کنید را به دقت بررسی و محل دقیق قرار دادن اسباب و وسایل سنگین را مشخص کنید. در گرفتن جسم از تمام کف دستتان استفاده کنید، سپس بار را به آرامی بلند کنید. بهتر است برای حمل اجسام سنگین و بد دست از دیگران کمک بگیرید. در حین بلند کردن بار از چرخش ناگهانی بدن اجتناب کنید. کار را به کاردان بسپارید و اجازه دهید تا کارگران حمل بار این کارها را برایتان انجام بدهند.

چگونگی حمل گاز ویخجال

براي جابجايي گاز، يخچال، و ماشين لباسشويي از پايه هاي زير چرخدار كه به همين منظور ساخته شده اند استفاده كنيد.
ابتدا درب اين وسايل را ببنديد، آنها را روي پايه چرخ قرار داده و با دقت حركت دهيد. برای جابجایی جعبه ها بصورت متوسط به انباشتن وسایل درون آن بپردازید تا جعبه ها بطور تقریبی از وزنی قابل قبول برخوردار باشند. برای برداشتن جعبه ها از روی زمین روی زانو نشسته و جعبه رابردارید سپس بلند شوید سعی شوید که در این وضعیت کمر صاف باشد و از زانو بعنوان گلوگاه جابجایی استفاده گردد. سعی شود که هنگام جابجایی وسایل سنگین اینکار با مکث های طولانی تری انجام گردد و بعد از جابجایی هر جعبه چند قدم پیاده روی کنید تا به وضعیت مناسب جسمانی برسید و مجددا وسایل بعدی را جابجا کنید.

استفاده از چرخ‌های متحرک

با استفاده از چرخ می‌توانید وسایل را روی آن قرار داده و جابجا کنید به این منظور قدرت حمل بار چرخ را مورد نظر قرار دهید و برای بلند کردن اجسام سنگین و گذاشتن روی چرخ و حفظ تعادل آن حتما از فرد دیگری کمک بگیرید. .

 

برآورد کردن وزن وسایل قبل از بلند کردن آنها

در این مرحله باید سعی کنید که قبل اینکه اقدام به بلند کردن وسایل سنگین کنید، وزن آنها را برآورد کنید. ابتدا باید از این موضوع مطمئن شوید که می توانید این وسایل را به تنهایی جا به جا کنید و بعد سعی به جابجایی اجسام سنگین در اثاث کشی کنید. در اینجا بهتر است وسایل سنگین را روی یک سطح صاف و هموار بکشید. زمانی که آنها را جا به جا می کنید چرخش های ناگهانی به طرفین نداشته باشید تا به شما آسیب وارد نشود. در زمان بلند کردن وسایل بهتر است آنها را بر روی کف دست خود قرار دهید و بعد به آرامی بلند کنید. در صورتیکه این جسم بسیار سنگین است می توانید از شخص دیگری کمک بگیرید و آن را جا به جا کنید، موسسه حمل و نقل و باربری سه سوت بار صورت تخصصی در تهران در خدمت شماست

قبل از جابجایی وسایل خانه هر روز ورزش کنید

قبل از شروع فعالیت‌های سنگین، بدن خود را با حرکات ورزشی آماده کنید. کشش ملایم عضلات باعث افزایش قدرت و توان بدن می‌شود. به کارهای خود تنوع دهید و کارهای سبک را بین کارهای سنگین انجام دهید. بعد از یک تا2 ساعت کار حتما 5 تا 10 دقیقه به بدن استراحت دهید. برای جلوگیری از آسیب به کمر، از انجام کارهای ایستاده و نشسته طولانی‌مدت بپرهیزید.

استفاده از مجله‌های براق

برای تسهیل جایجایی وسایل سنگین می‌توانید گوشه‌های اثاثیه را با مجله‌های براق بدون استفاده بپوشانید تا اصطکاک آنها با سطح زمین کم شود و راحت‌تر بتوانید آنها را روی زمین بکشید. مزیت این روش جابجایی این است که کف منزل آسیب نمی بیند و شما سنگینی زیادی احساس نمی‌کنید.

نکات ایمنی را رعایت کنید

در حین حمل جسم ناگهان به طرفین نچرخید. اگر میخواهید جسم را به طرف چپ یا راست بگذارید از کمر نچرخید بلکه کاملاً جهت کل بدنتان را به طرفین بچرخانید و نکات ایمنی را رعایت کنید. سه سوت بار در تمامی مدت اسباب کشی همواره بسلامتی شما می اندیشد و برای این مهم تلاش میکند. و با استفاده از کارگران زبده ی خود شما راهمراهی میکند.

وسایل داخل کمد ها را برای راحتی کار بردارید

اگر وسایل سنگینی دارید که از بخش‌های مختلفی مانند کشوها و قفسه‌ها تشکیل شده است همه آنها را خالی کنید تا وسایل سبک شوند و اگر این قسمت‌ها قابل جداسازی هستند همه را جدا کنید و بطور جداگانه جابجا کنید. در صورتیکه این بخش‌ها قابل جداسازی نیستند حتما آنرا با چسب محکم کنید چون ممکن است موقع حمل و نقل باز شده و حتی در برخورد با دیوارها آسیب ببیند.

وسایل سنگین را به درستی بسته بندی کنید

یکی از مهمترین عوامل جابجایی بهتراجسام سنگین در اثاث کشی بسته بندی این وسایل می باشد. هر گاه می خواهید این وسایل را جا به جا کنید بهتر است از سلفون های مخصوص اسباب کشی استفاده کنید و این وسایل را کاملا پوشش دهید تا در صورتی که برخوردی داشته باشند هیچ گونه آسیبی به آنها وارد نشود. برای بعضی از وسایل سنگین که هیچ گونه دستگیره و یه لبه ای و یا جای دستی ندارند، می توانید از طناب استفاده کنید و به دور این وسایل طناب های محکم و کلفت بکشید. این طناب ها کمکی کنند تا بهتر گرفته شوند و حمل آنها آسان باشد

آخرین نکات حمل وسایل سنگین

برای حمل و بلند کردن اجسام سنگین همیشه به خطرات آن و سلامت خودتان توجه کنید. با توجه به توان بدنی خودتان اجسام را بلند و حمل کنید. برای حمل وسایل سنگین در اثاث‌کشی بیشتر از عضلات پر قدرت پاهایتان به جای کمر استفاده کنید تا آسیبی به ستون فقرات شما وارد نشود. برای جابجایی مبلمان سعی کنید به جای دست‌ها بیشتر از قدرت پاهای خودتان استفاده کنید. همیشه وسایل و اجسام سنگین را هنگام حمل در موقیعتی نزدیک به بدن خودتان نگه دارید تا هنگام حرکت تعادل شما بهم نخورد. طوری با وسایل حرکت کنید که بتوانید جلوی پای خودتان را ببنید تا زمین نخورید.

توصیه های باربری سه سوت بار

اگرنکات بالا را رعایت نکنید و در صورت بی دقتی در این کار ممکن است همانطور که گفته شد، علاوه بر آسیب رساندن به بدن، منجر به آسیب های جدی در نواحی مختلف از جمله ستون فقرات، کمر، دست و شانه ها شود و عواقب جدی داشته باشد.
همچنین ممکن است با بی دقتی منجر به آسیب دیدن دیوارها و یا خود آن اشیاء در هنگام حمل شان بشوید و سرانجام خسارت های جبران ناپذیری بر روی دست تان باقی بگذارید. . باربری سه سوت بار از یک نیروی بسیار متعهد و قدرتمند برای جابجایی اجسام سنگین در اثاث کشی استفاده می کند. این افراد در جابجایی اجسام سنگین در اثاث کشی تجربه بسیار زیادی دارند و می توانند بدون هیچ آسیبی وسایل شما را جا به جا کنند. با باربریسه سوت بار می توانید به اسباب کشی خود سرعت بخشید و به جابجایی اجسام سنگین در اثاث کشی بپردازید. برای اینکه بهترین باربری را داشته باشید با کارشناس های باربری سه سوت بار تماس بگیرید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها