خیار شور یکی از چاشنی های خوشمزه و دلپذیر است و حفظ خیار شور در خانه برای مدت طولانی با استفاده مقداری از مواد مانند نمک، سرکه و غیره قابل انجام است.
خیار شور یکی از چاشنی های خوشمزه و دلپذیر است و حفظ خیار شور در خانه برای مدت طولانی با استفاده مقداری از مواد مانند نمک، سرکه و غیره قابل انجام است.
کد خبر: ۱۲۷۸۹۴۳

خیار شور یکی از ادویه ها و طعم های عالی در سالادهای سرد و گرم و مواد تشکیل دهنده ساندویچ است. این چاشنی خوشمزه عاشقان زیادی دارد و تقریباً هیچ کس نمی تواند طعم آن را نپسندد؛ اما به دلیل علاقه شگفت انگیز کودکان به خیار شور، تهیه و استفاده از آن در خانه بسیار دلپذیر است. معمولاً کپک خیار شور خانگی یکی از مشکلاتی است که بیشتر مردم هنگام تهیه خیار شور با آن مواجه هستند. شما قادر خواهید بود خیار را برای مدت طولانی بدون کپک با استفاده از مواردی مهم مانند کنترل نمک و سرکه مورد نیاز حفظ کنید.

روش مناسب برای نگهداری خیار شور در خانه

خیار شور را باید در شرایط خوبی نگه داشت تا کپک نزند. اولین روش برای نگه داشتن خیار شور، نگه داشتن آن در تمام مدت در جای خنک است. سعی کنید آن را در حد امکان در یخچال و فریزر حفظ کنید تا از هرگونه آلودگی در خیار شور جلوگیری کرده و خیار شور را سالم و شفاف نگه دارید؛ اما اگر خیار خارج از یخچال ذخیره شود، باید آن را سریعاً میل کنید.

نکاتی برای جلوگیری از کپک خیار شور

برای جلوگیری از ایجاد کپک خیار شور خانگی، موارد زیر را فراموش نکنید:

1- از آب جوش استفاده کنید

در روش تهیه خیار شور، حتماً از آب جوشیده استفاده کنید. همچنین سعی کنید خیارها و سبزی های معطر آن را خیلی خوب بعد از شستشو خشک کنید. وجود آب تصفیه نشده (همان آب شیر آب) در شور ها و ترشی ها باعث ایجاد کپک می شود.

2- از ورود هوا به داخل ظرف جلوگیری کنید

درجه اول این است که جعبه خیار شور خود را محکم ببندید تا از ورود هوا به داخل ظرف جلوگیری شود، به محض ورود هوا به ظرف شیشه خیار شور شما، به زودی کپک می زند.

۳- مقدار سرکه خیار شور

سرکه ای که برای تهیه خیار شور استفاده می شود باید صاف و شفاف باشد. بسته به راهکارهای استثنایی آماده شدن خیار شور، مقدار سرکه به کار رفته در آن می تواند متغیر باشد و حتی ممکن است یک خیار شور بدون سرکه درست کنید. توجه کنید که وجود سرکه داخل خیار شور ماندگاری بیشتری به آن می بخشد.

4- مقدار نمک خیار شور

در آموزش خیار شور، برای هر لیتر آب جوش باید از 2 قاشق غذا خوری نمک استفاده شود. به طور مداوم در هنگام تهیه خیار شور آن را و در صورت لزوم نمک اضافه کنید. استفاده از مقدار مناسب نمک در تهیه خیار شور، علاوه بر طعم مناسب آن، ماندگاری خیار شور را افزایش می دهد.

5- نسبت آب به نمک موجود در خیار شور

راهکار تعیین نسبت نمک به آب در خیار شور استفاده از روش های زیر است.

·       آب خیار را در یک ظرف جداگانه درست کنید.

·       سپس یک تخم مرغ را به درستی بشویید و آن را درون ظرفی حاوی آب قرار دهید.

·       اگر تخم مرغ به قسمت زیر ظرف برود، نمک خیار شما کم است. اگر تخم مرغ در سطح واقع شده باشد، مقدار نمک بیش از حد است. اگر در وسط باشد نمک شما کافی است.

نکته: برای ترد کردن خیار شور، چند نخودچی را در ظرف خیار شور خود بریزید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها