آشنایی با رنگ آمیزی نرده آهنی می‌تواند به شما کمک کند تا در قسمت‌های مختلف خانه یا محیط کارتان خودتان بهترین رنگ برای نرده راه پله را انتخاب نموده و اقدام به اجرای آن کنید. آماده کردن سطح فلز تا شروع رنگ آمیزی نرده آهنی شامل مراحلی است که اگر با دقت و توجه لازم انجام نشود، می‌تواند نرده را خیلی زود دچار آسیب و زنگ‌زدگی کند.
کد خبر: ۱۲۷۸۷۲۹

اهمیت رنگ آمیزی نرده آهنی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از  استادکار،نرده‎‌های فلزی به دلیل مقاومت و دوام بالایی که دارند از دیرباز تا به امروزه برای محافظت از خانه و به عنوان نرده راه‌پله و تراس مورد استفاده قرار می‌گیرند. از آنجایی که این نرده‌ها در مقایسه با سایر جنس‌های نرده در برابر فشار، آتش‌سوزی، خراشیدگی و لکه مقاوم‌تر بوده و هزینه پایین‌تری هم نسبت به نرده‌های چوبی دارند، بسیار پرطرفدار هستند. نکته مهمی که در مورد این نوع نرده‌ها باید بدانید این است که رنگ آمیزی نرده آهنی یکی از مهم‌ترین اصول در مورد نگهداری و مقاومت نرده در کنار ظاهری زیبا و متناسب با دکوراسیون ساختمان شماست؛ به عبارت دیگر اگر رنگ آمیزی نرده آهنی شما درست و اصولی انجام نشود، احتمال زنگ‌زدگی و پوسیدگی آن مخصوصاً در مناطق شرجی بیشتر می‌شود و این موضوع می‌تواند موجب کاهش مقاومت نرده‌ها گردد.

از طرفی این نرده‌ها نقش مهمی در ظاهر خانه و یا راه پله شما دارند و ترکیب رنگ نرده راه پله می‌تواند روی نمای کلی ورودی ساختمان شما تأثیر بسزایی بگذارد. به همین دلیل بهتر است سبک و رنگ نرده راه پله فلزی را همیشه متناسب با سایر قسمت‌های ساختمان انتخاب کنید تا نتیجه بهتری نیز به دست آورید.

 

نرده‌ها نقش مهمی در ظاهر خانه و یا راه پله شما دارند و ترکیب رنگ نرده راه پله می‌تواند روی نمای کلی ورودی ساختمان شما تأثیر بگذارد.
نرده‌ها نقش مهمی در ظاهر خانه و یا راه پله شما دارند و ترکیب رنگ نرده راه پله می‌تواند روی نمای کلی ورودی ساختمان شما تأثیر بگذارد.

نحوه رنگ آمیزی نرده آهنی

برای رنگ آمیزی نرده آهنی تنها کافی است که در ادامه این بخش مرحله به مرحله با استادکار همراه باشید.

۱- آماده کردن سطح نرده فلزی

اولین کاری که باید قبل از شروع رنگ آمیزی نرده آهنی انجام دهید، این است که همه قسمت‌های آن را با دقت پاک کنید و هر گونه خاک و آلودگی موجود در آن را کاملاً از بین ببرید. بعد از این کار یک برس سیمی و یا سمباده بردارید و همه قسمت‌های نرده را از وجود زنگ زدگی و برآمدگی‌های اضافی پاک نمایید.

قبل از شروع رنگ کردن نرده فلزی باید آن را به خوبی از آلودگی‌ها پاک نموده و به وسیله سمباده همه قسمت‌های نرده را صاف کنید.
قبل از شروع رنگ کردن نرده فلزی باید آن را به خوبی از آلودگی‌ها پاک نموده و به وسیله سمباده همه قسمت‌های نرده را صاف کنید.

۲- پوشش سطوح با ضد زنگ

بعد از تمیز کردن تمام نرده‌ها نوبت به آماده‌سازی سطوح برای رنگ‌آمیزی است. برای این کار باید از رنگ‌های ضد زنگ استفاده کنید و همه قسمت‌های نرده را با استفاده از یک ضد زنگ مناسب پوشش دهید. در این مرحله می‌توانید برای تسریع بخشیدن به عملیات از یک اسپری ضد زنگ نیز استفاده کنید. بهتر است برای نتیجه بهتر یک بار همه سطح را ضد زنگ بزنید و مدتی صبر کنید تا به طور کامل خشک شود، سپس این کار را دوباره انجام دهید.

 

استفاده از ضد زنگ زیر رنگ موجب می‌شود تا نرده‌های آهنی زنگ نزنند.
استفاده از ضد زنگ زیر رنگ موجب می‌شود تا نرده‌های آهنی زنگ نزنند.

۳- شروع رنگ‌آمیزی نرده آهنی

پس از اتمام پوشش سطوح به وسیله ضد زنگ، اجازه دهید تا کاملاً خشک شود و سپس عملیات رنگ آمیزی را آغاز کنید. برای این کار یک قلم‌موی مناسب بردارید و رنگ زدن را شروع کنید و توجه داشته باشید که برای لای درزها و کناره‌های نرده حتماً از قلم‌موی باریک‌تری استفاده کنید. سعی کنید رنگ زدن را در یک جهت انجام دهید تا اثر قلم‌مو روی نرده‌ها کمتر مشخص شود. بعد از پایان این کار اجازه دهید تا همه سطوح به خوبی خشک شود. سپس یک بار دیگر برای پوشش بهتر روی نرده‌ها رنگ بزنید.

دلیل پوسته پوسته شدن رنگ روی دیوار چیست؟
 
برای رنگ کردن نرده آهنی از یک قلم‌موی مناسب استفاده کنید.
برای رنگ کردن نرده آهنی از یک قلم‌موی مناسب استفاده کنید.

بهترین رنگ برای نرده راه پله

انتخاب بهترین رنگ برای نرده راه پله می‌تواند تأثیر زیادی روی ظاهر آپارتمان یا خانه دوبلکس شما داشته باشد؛ انتخاب رنگی متناسب با دکوراسیون و سبک ساختمان که موجب زیباتر به نظر رسیدن محیط منزلتان می‌شود. قبل از هر چیزی باید بدانید که رنگ نرده راه پله فلزی شما در معرض تماس مستقیم دست و لک شدن به وسیله نشستن خاک و آلودگی روی آن قرار دارد، پس بهتر است رنگی انتخاب کنید که کمتر این لکه‌ها را در خود نشان دهد. از طرفی امکان تمیز کردن راه پله داخل خانه‌های دوبلکس به مراتب بیشتر است و به همین دلیل استفاده از رنگ‌های روشن در این بخش کمتر شما را دچار مشکل خواهد کرد. بهترین رنگ برای نرده راه پله داخل خانه شما می‌تواند رنگی متناسب با دکوراسیون و لوازم منزلتان باشد.

در مورد راه پله بیرون منزل نیز بهتر است رنگی را انتخاب کنید که امکان دید آن حتی در تاریکی هم وجود داشته باشد و متضاد با رنگ دیواره‌ها و پله‌ها باشد. این موضوع هم جلوه زیباتری به راه‌پله‌هایتان داده و هم اینکه به حفظ امنیت شما و ساکنین خانه در زمان تاریکی که دید خوبی وجود ندارد، کمک خواهد کرد. برای این کار مثلاً زمانی که پله‌های ساختمان به رنگ سفید هستند، می‌توانید برای رنگ آمیزی نرده آهنی از رنگ‌های قهوه‌ای و شکلاتی استفاده کنید و در مورد راه پله خاکستری رنگ بهتر است که نرده‌های سفید انتخاب کنید تا جلوه بیشتری داشته باشد. اگر هم دوست دارید رنگ نرده راه پله فلزی شما لوکس‌تر به نظر برسد، می‌توانید از رنگ طلایی استفاده نمایید.

بهترین ترکیب رنگ نرده راه پله
اگر دوست دارید رنگ نرده راه پله فلزی شما لوکس‌تر به نظر برسد، می‌توانید از رنگ طلایی استفاده نمایید.

بهترین ترکیب رنگ نرده راه پله

استفاده از دو یا چند رنگ در رنگ آمیزی نرده آهنی یک عمل خلاقانه است که جلوه فوق‌العاده‌ای به راه پله‌هایتان می‎دهد. تنها کافی است که بهترین ترکیب رنگ نرده راه پله را انتخاب کنید و از اصل هماهنگی و تناسب در این کار پیروی نمایید. در این شرایط نیز توجه کردن به رنگ پله‌ها، دیوار و سایر عناصر موجود در دکوراسیون منزل شما نیز برای انتخاب رنگ اهمیت زیادی دارد. استفاده از رنگ مشکی با طلایی یک ترکیب فوق‌العاده زیبا برای راه پله منزلتان خواهد بود و جلوه شگفت‌انگیزی به آن می‌بخشد.

 

اگر به رنگ‌های گرم علاقه دارید، می‌توانید از رنگ قهوه‌ای و کرم استفاده کنید. برای این کار بهتر است رنگ کرم را در بخش‌های پایین نرده که تماس کمتری با دست دارد استفاده کنید. استفاده از رنگ‌ سفید و کرم برای قسمت داخل خانه‌های دوبلکس نیز می‌تواند انتخاب شیکی باشد. اگر دوست دارید که محیط راه‌پله‌تان کمی متمایز و خاص به نظر برسد، بهترین ترکیب رنگ نرده راه پله برای شما استفاده از رنگ‌های متضاد است.

 

استفاده از رنگ مشکی با طلایی یک ترکیب فوق‌العاده زیبا برای راه پله منزلتان خواهد بود و جلوه شگفت‌انگیزی به آن می‌بخشد.
استفاده از رنگ مشکی با طلایی یک ترکیب فوق‌العاده زیبا برای راه پله منزلتان خواهد بود و جلوه شگفت‌انگیزی به آن می‌بخشد.

قیمت رنگ آمیزی نرده فلزی

قیمت رنگ آمیزی نرده فلزی با توجه به جزئیات طرح نرده شما سنجیده می‌شود. زمانی که یک نرده فلزی ساده برای رنگ کردن داشته باشید، هزینه دستمزد آن نیز به مراتب کمتر است. اما اگر نرده دارای پیچ و خم و طراحی خاص باشد، زمان و دقت بیشتری برای رنگ‌آمیزی آن لازم است و این موضوع روی قیمت رنگ آمیزی نرده فلزی شما مؤثر خواهد بود. از طرف دیگر مقدار رنگی که برای هر نرده فلزی استفاده می‌شود و همچنین نوع و کیفیت رنگ نیز می‌‌توانند عامل مهمی بر قیمت رنگ آمیزی نرده فلزی باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها