اضافه کردن دل و قلوه به جگر می تواند طعم فوق العاده ای به خوراک جگر شما بدهد

طرز تهیه خوراک جگر

جالبه بدونید که غذاهای زیادی می تونید با جگر درست کنید. یکی از معروف ترینشون به اسم جغور بغور یا جغول بغول معروفه که البته اون هم به روش های مختلف درست میشه. اگر شما هم از علاقه مندهای جگر و غذاهایی که با جگر درست میشه هستید می تونید انواع غذا با جگر رو یاد بگیرید و درست کنید.
کد خبر: ۱۲۷۸۵۹۶

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک،جگر از غذاهای مورد علاقه ی ما ایرانی هاست. مخصوصا اونایی که اهل کل پاچه هستن معمولا از خوردن هر نوع جگر خیلی استقبال می کنن. جدا از طعم عالی جگر، به خاطر خواص بسیار زیادی که داره خوردنش توصیه میشه. 

طرز تهیه خوراک جگر

مواد لازم خوراک جگر

سیب زمینی 1 عدد بزرگ
جگر 300 گرم
پیاز 1 عدد بزرگ
فلفل دلمه ای خرد شده 1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان دلخواه

 

طرز تهیه خوراک جگر

  1.  سیب زمینی ها را شسته و پوست می کنیم. آن را پوست می کنیم، به صورت نگینی خرد می کنیم و در تابه ی جداگانه سرخ می کنیم.
  2.  جگرها را بشویید و در آبکش بریزید تا آب آن کاملا برود. سپس آن ها را به اندازه ی دو بند انگشت و یا کمی درشت تر خرد کنید.
  3.  یک پیاز بزرگ را نگینی خرد کنید. در تابه کمی روغن بریزید و پیازها را داخل آن تفت دهید تا کمی نرم و سبک و به اصطلاح عسلی شود.
  4.  جگرهای خرد شده را داخل پیاز ها بریزید و تفت دهید. بعد از آن که پیازها کمی سرخ شدند و رنگ آن ها تغییر کرد، فلفل دلمه ای خرد شده، زردچوبه، نمک و ادویه را به آن اضافه کنید.
  5.  کمی آب داخل قابلمه بریزید و در آن را بگذارید تا جگرها خوب بپزند. در انتها سیب زمینی را که از قبل سرخ کرده اید به جگر اضافه کنید و با هم مخلوط کنید. بسته به دلخواهتان می توانید جگر را کمی آبدار از روی شعله بردارید. آن را در ظرف مورد نظر تزیین کرده و سرو کنید.

 

برای مشاهده دستورالعمل غذای ساده و سریع کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها