آیا ثبت نام در چند کارگزاری مختلف ممکن است ؟

ثبت نام در چند کارگزاری مختلف

یکی از سوالات رایج در حوزه بازار سرمایه این است که” آیا امکان ثبت نام در چند کارگزاری وجود دارد؟”
کد خبر: ۱۲۷۸۱۸۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از بورس فردا ،  مسلما برای فعالیت در بازار بورس و شروع به دادوستد و معامله در بورس باید در کارگزاری خاصی ثبت نام کرده باشید و یک کد معاملاتی یا همان کد بورسی دریافت کنید که این کد معاملاتی برای هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و منحصر به فرد است دقیقا مانند کد ملی که به واسطه این کد بورسی یا کد معاملاتی میتوانید در بازار بورس و فرابورس اقدام به معامله کنید. اما آیا امکان ثبت نام در چند کارگزاری وجود دارد؟؟

ثبت نام در چند کارگزاری مختلف

 

آیا می توان در چند کارگزاری ثبت نام کرد؟

 

به طور خلاصه و مشخص اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید بگوییم که، افراد می توانند در چند کارگزاری ثبت نام کرده و نام کاربری آنلاین داشته باشند و با سامانه معاملاتی آنها اقدام به معامله کنند و از خدمات این کارگزاری‌ها بهره‌مند شوند اما چون کد بورسی هر فرد مانند کد ملی یکتا و منحصربه‌ فرد می باشد فقط یک کد معاملاتی می توان داشت. حال شاید سوال بعدی این باشد که چگونه میتوانیم در دو کارگزاری ثبت نام کنیم؟

نحوه ثبت نام در دو کارگزاری چگونه است؟

در مطالب گذشته در مورد نحوه ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت توضیح دادیم اما در این مطلب هم یک اشاره کوچکی به نحوه ثبت نام در کارگزاری می کنیم و در ادامه این بحث به نحوه ثبت نام در دو کارگزاری اشاره می کنیم. در گام اول باید اطلاعات خودتان را در سامانه سجام وارد و کد سجام که برای احراز هویت لازم است را دریافت کنید. در گام دوم، با تکمیل فرم‌های مربوط به ثبت نام در کارگزاری به صورت حضوری یا آنلاین، با داشتن مدارک مورد نیاز (اصل شناسنامه و کارت ملی، شماره حساب و شماره شبای بانکی) جهت احراز هویت می‌توانید به دفاتر منتخب پیشخوان دولت که فراهم گشته مراجعه کنید. بعد از احراز هویت کد بورسی، نام کاربری و رمز عبور برای شخص پیامک می شود. افرادی که قصد ثبت نام در دو کارگزاری و استفاده همزمان از خدمات آنها را دارند باید روال ثبت نام مربوط به هر کارگزاری که خیلی ساده و جداگانه می باشد را طی کنند. برای ثبت نام در کارگزاری دوم دیگری نیازی به ثبت نام سجام و احراز هویت سجام نمی باشد و فقط باید به کارگزاری مربوطه مراجعه کرد و فرم های آن کارگزاری را تکمیل نمود.

ثبت نام در چند کارگزاری مختلف

آیا یک نفر می‌تواند چند کد بورسی داشته باشد؟

پاسخ این سوال منفی است و هر فرد مجاز به داشتن تنها یک کد بورسی می باشد. اما میشود که در کارگزاری‌های مختلف نام کاربری آنلاین داشته باشد. بدین معنی که هر فرد می‌تواند در حوزه معاملات اوراق بهادار مشتری چند کارگزاری باشد و با سامانه معاملاتی آن ها معامله کند اما کد بورسی هر فرد یکتا است. با انتخاب بهترین کارگزاری ها میتوانید در چند کارگزاری حساب داسته باشید و اقدام به معامله کنید. اما مزایای ثبت نام در بیش از یک کارگزاری چیست؟

مزایای ثبت نام در بیش از یک کارگزاری چیست؟

یکی از مزایای ثبت نام در بیش از یک کارگزاری این است که، با ثبت نام در چند کارگزاری در صورتی که مشکلی در سامانه معاملاتی یکی از کارگزاری ها بوجود بیاید شما می توانید از خدمات کارگزاری دیگر استفاده کنید. زیرا هنگام خرید عرضه اولیه که تقاضا بیشتر میشود برخی از کارگزاری ها دچار مشکل میشوند بدین دلیل استفاده از یک کارگزاری دیگر می تواند مفید باشد.

همچنین هر کارگزاری ممکن است خدمات منحصر به فرد خود را داشته باشد و در بعضی زمینه ها خدمات متمایز و ویژه ارائه دهد به عنوان مثال ممکن است یک کارگزاری امکان خرید سهام بدون نقدینگی که به آن خرید اعتباری سهام نیز گفته می شود را برای شما فراهم کند و موارد دیگر.

همان طور که در این نوشته گفته شد امکان ثبت نام در چند کارگزاری وجود دارد و برای ثبت نام در چند کارگزاری شما باید در هر کارگزاری به صورت جداگانه ثبت نام کرده و احراز هویت شوید ولی برای ثبت نام در بیش از یک کارگزاری یک بار ثبت نام در سجام کافی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها