در راستای ضرورت ارتقای دانش مخاطبان،حمایت از فعالیت های دانش بنیان و استفاده از افراد متخصص دانشگاهی در رادیو، تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صدای رسانه ملی و وزرات علوم امضا شد.
کد خبر: ۱۲۷۷۹۹۵

تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صدای رسانه ملی و وزارت علوم امضا شد

 

به گزارش گروه سیما جام جم آنلاین از رادیو ایران، معاون صدای رسانه ملی در این نشست با اشاره به اهمیت علم به عنوان زیرساخت توسعه کشور گفت: معرفی سرما‌یه‌های علمی کشور وظیفه رسانه است.

 

تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صدای رسانه ملی و وزارت علوم امضا شد

 

دکتر حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه‌ی ملی با خیر مقدم به نمایندگان وزارت علوم و رسانه ملی و همچنین ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه همکاری گفت: ما در رسانه به چنین همکاری ها و تعاملاتی نیاز داریم. چرا که علم، زمینه‌ساز و زیرساخت توسعه در کشور است.

حمید شاه‌آبادی در ادامه اظهار کرد: معرفی سرما‌یه‌های علمی کشور وظیفه ماست. تا کنون نیز در رسانه‌ی ملی حمایت‌هایی از پژوهش ها و زمینه‌های علمی شده است که جا دارد بیش تر شود و وزنه‌ی پژوهشی در برنامه‌‌های رادیو سنگین تر شود.

 

تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صدای رسانه ملی و وزارت علوم امضا شد

 

ضریب نفوذ رادیو بر مخاطب بیش تر از تلویزیون است

معاون صدای رسانه ملی با تاکید بر اهمیت رادیو افزود: آمار مخاطبان و امکانات تلویزیون از ما بالاتر است، اما میزان و ضریب نفوذ و اثرگذاری رادیو بیش‌تر و برای مخاطب اثربخش تر است.

حمید شاه‌آبادی تصریح کرد: مسئولین محترم وزارت علوم باید تلاش کنند تا طبق یک قالب، طرح و محتوای مناسب، این ظرفیت‌ها را به مانند یک پیشنهاد طراحی کنند و ما نیز در مقابل وظیفه داریم تا این محتویات را متناسب با نیاز و سطح مخاطب به عرصه‌ی برنامه‌سازی و روی آنتن ببریم.

شاه آبادی در پایان اشاره کرد: سعی ما بر این است که برنامه‌های رادیو، هرچه بیش‌تر رو به جریان سازی بروند و در برنامه‌ها از کارشناسان و اعضای متخصص، هیئت علمی دانشگاه‌ها استفاد ه شود. همچنین اشاعه‌ی این همکاری ها در فضای مجازی هم بسیار مهم است و باید به آن توجه کرد.

 

تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت صدای رسانه ملی و وزارت علوم امضا شد

 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم:

حمایت رسانه از فعالیت های دانش بنیان بسیار تاثیرگذار است

دکتر غلام‌حسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، بیان کرد: امروزه تعداد دانشگاهیان و افراد متخصص ما نسبت به پیش از انقلاب افزایش خیره کننده‌ای داشته و اهتمام پژوهشی ما بسیار بیش‌تر از قبل شده است.
غلام‌حسین رحیمی تصریح کرد: ما در زمینه‌ی فناوری، پژوهشی و علمی رشد زیرپوستی داشته‌ایم، به این معنا که فعالیت‌های دانش‌بنیان بسیار زیاد و فزاینده‌ای در حال انجام بوده و یا هستند که ابعاد و اثرات آن‌ها در آینده مشخص خواهد شد. برای مثال در سال‌های ۱۳۸۲یا ۱۳۸۳، پارک‌های علم و فناوری وارد مراحل توسعه‌ی علمی کشور شد که حتی خود ما نیز شناخت کافی از آن‌ها نداشتیم، اما بعدها آثار و توان افزایش علمی آن‌ها را مشاهده کردیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با اشاره به اهمیت رسانه در ارتقای این کیفیت و اثربخشی آن اظهار کرد: رسانه نیز با همراهی و حمایت خود از این توان و ظرفیت‌های علمی، با انتقال آن به مخاطبان و همچنین تربیت خبرنگاران متخصص در حوزه‌ی علم، پژوهش، فناوری و ایجاد شبکه‌هایی در این حوزه‌ها، روند این فعالیت‌ها را سرعت ببخشد.

در این جلسه ابتدا نمایندگان وزارت علوم،تحقیقات و فناوری از اهمیت و ضرورت انعقاد این تفاهم‌نامه سخن گفتند و اشاره کردند: رادیو به عنوان یک رسانه گرم که جایگاه ویژه‌ای نزد مخاطبان دارد، می‌تواند نقش بسیار مفید و موثری در گشایش دانشگاه‌ها و اساتید به حوزه‌ی رسانه ملی ایفا کند.

نمایندگان با تاکید بر لزوم اثربخشی فعالیت های علمی و پژوهشی دانشگاه ها گفتند: ظرفیت های پژوهشی دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور با کمک سازمان صدا و سیما و مخصوصا رادیو می‌تواند ارتقای چشمگیری پیدا کند و رسانه ملی به عنوان یک پل ارتباطی، با ایجاد جذابیت های برنامه‌سازی به گسترش این پژوهش ها کمک کند.

ایشان در ادامه اضافه کردند: نوآوری‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی مراکز علمی و دانشگاه‌ها باید به وسیله‌ی رادیو تشریح شود و رساندن برخی از دانش‌ها و علوم به مخاطبان یک تکلیف شرعی و اجتماعی محسوب می‌شود
در پایان جلسه نیز تفاهم‌نامه همکاری میان دکتر حمید شاه‌آبادی، معاون صدای رسانه ملی و دکتر غلام‌حسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، به امضا رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها