راه حل جامع برای پاک کردن جوهر

پاک کردن لکه ماژیک از هر چیزی

اگر کودک شما با ماژیک بر روی وسایل منزل لکه هایی ایجاد کرده است برای پپاک کردن آن ها در ابتدا نوع ماژیک را تشخیص دهید و سپس با روش های مناسب لکه ها را از هر سطحی از بین ببرید.
کد خبر: ۱۲۷۷۶۸۵
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نمناک، اگر کودک شما با ماژیک بر روی وسایل منزل لکه هایی ایجاد کرده است برای پپاک کردن آن ها در ابتدا نوع ماژیک را تشخیص دهید و سپس با روش های مناسب لکه ها را از هر سطحی از بین ببرید.

برای پاک کردن لکه ماژیک از روی دیوارها و وسایل منزل چه باید کرد؟

لکه های ماژیک را با استفاده از روش های تمیز کاری مناسب از روی دیوارها و مبلمان پاک کنید و از بین ببرید. زمان بگذارید و لکه ها را از همه جا پاک کنید.اگر کودک خردسال در خانه دارید، اینکه اصلا لکه های ماژیک نداشته باشید، اجتناب ناپذیر است.

پاک كردن لكه ماژیک

حتی بزرگسالان این توانایی را دارند که دیوارها یا اسباب و اثاثیه را لکه دار کنند، با قطره اتفاقی یک ماژیک بر روی مبل یا صندلی یا حرکت دست با هیجان زدگی ممکن است که خط ضخیمی را روی دیوار بکشید. قبل از اینکه تصمیم بگیرید که مبل را دور بیندازید و یا فوراً کل دیوار را رنگ کنید، چندین گزینه برای تمیز کردن دیوار و مبلمان وجود دارد.

بخش 1 درباره اهمیت شناخت نوع ماژیک برای ایجاد لکه صحبت خواهد کرد، بخش 2 بر روی چگونگی تمیز کردن دیوارها و بخش 3 در مورد چگونگی تمیز کردن ابزار و مبلمان بحث می کند.

پاک کردن لکه ماژیک

روش پاک کردن لکه ماژیک از تمام وسایل منزل

بخش 1 از 3: نوع ماژیک، نحوه پاک کردن لکه را تعیین می کند:

یکی از مهم ترین عوامل در پاک کردن لکه های ماژیک از دیوارها یا مبلمان نوع ماژیک مورد استفاده می باشد. دو نوع ماژیک وجود دارند. ماژیک های دائمی و همچنین نوعی که به راحتی پاک می شوند.

در صورت امکان، نوع ماژیک مورد استفاده شده را برای مشخص کردن این که چقدر ممکن است دیوار و یا مبل را سخت لکه دار کند، پیدا کنید. این کار به شما کمک می کند تا لکه را تمیز کنید. ماژیک های دائمی زمان بیشتری می برند و ممکن است نیاز به کمک تمیز کردن حرفه ای داشته باشند، که به اندازه علامت بستگی دارد.

بخش 2 از 3: چگونگی پاک کردن لکه ماژیک از روی دیوارها:

اگر جای ماژیک روی دیوار دارید، چندین گزینه برای تمیز کردنش وجود دارد. برای پاک کردن لکه ماژیک از روی دیوار، از این مراحل پیروی کنید:

مرحله 1:شروع کار ردیابی:

در ابتدا، نوع و جنس رنگ خود دیوار را مشخص کنید. همه پوشش دیوارها شامل موارد زیر هستند:

  • رنگ
  • کاغذدیواری
  • پنل چوبی

برخی از راه حل های تمیز کردن، به چوب و یا کاغذدیواری خسارت وارد می کنند، پس حتما از جنس دیوار مطمئن شوید.

رفع لکه جوهر ماژیک

روش های از بین بردن لکه ماژیک از روی دیوار

مرحله 2:پاک کردن لکه را آغاز کنید.

برای تمیز کردن لکه روی دیوار، از استفاده از آب جلوگیری کنید، چون به سادگی لکه را در اطراف پخش می کند. برای پاک کردن لکه بدون گسترش آن، این گزینه ها را امتحان کنید. اما باید قبل از انجام، روی کل لکه یک ناحیه کوچک دور از دید آزمایش کنید تا مطمئن شوید که خسارتی وارد نمی کند:

  • ایزوپروپیل الکل (یا موادی که حاوی آن هستند، مانند اسپری مو) با مقدار کمی نمک
  • پاک کننده جادویی
  • خمیردندان
  • روغن لیمو
  • اسپری مو
  • جوش شیرین و سرکه

هنگام پاک کردن لکه، از یک تکه پنبه و یا تکه کوچک از پارچه استفاده کنید و حتما آرام روی لکه بکشید به جای اینکه بساوید. در حالی که ممکن است طول بکشد تا لکه از روی دیوار پاک شود، ساویدن آن می تواند لکه را به اطراف پخش کند و به رنگ آسیب بزند. همچنین ممکن است که به کاغذدیواری هم آسیب وارد کند.

مرحله 3:وقتی این روش کار و عمل نمی کند.

اگر همه چیز را امتحان کردید و علامت همچنان باقی مانده است، زمان آن است که پوشاندن آن را به جای تمیز کردنش در نظر بگیرید. توصیه می شود که حداقل یک قوطی رنگ برای هر رنگ مورد استفاده در منزل داشته باشید.

اگر رنگ اضافی ندارید، می توانید روی گوشه ای خارج از دید دیوارتان امتحان کنید، تا رنگ مورد نظرتان را بدست آورید. سپس روی لکه نقاشی کنید. اگر شما دیواره ای رنگی روشن داشته باشید، می توانید دیوار را به طور کامل پوشش دهید. اگر کاغذدیواری دارید، ممکن است لازم باشد بخشی از آن را از دیوار جدا کنید.

لکه ماژیک روی وسایل منزل

چگونه لکه ماژیک را پاک کنیم؟

بخش 3 از 3:چگونگی پاک کردن لکه های ماژیک از مبلمان:

لکه ماژیک بر روی مبلمان شما می تواند باعث سردردتان شود، زیرا این واقعیت که شما نمی توانید بر روی لکه ها رنگ بزنید، می تواند هزینه زیادی داشته باشد.

مرحله 1:تعیین کنید که چه چیزی باید تمیز شود.

برای از بین بردن لکه ماژیک از مبل، ابتدا مشخص کنید که لکه روی چه چیزی است. اول جنس مبلمان را مشخص کنید:

  • پارچه ای
  • وینیل
  • چوب
  • فلز
  • پلاستیک

مرحله 2:تمیز کردن آن.

هنگامی که مشخص کردید که لکه روی چه موادی وجود دارد، زمان آن است که فرآیند پاک کردن را شروع کنید.

رفع لکه ماژیک از روی مبل

نحوه صحیح پاک کردن لکه ماژیک از روی مبل

پاک کردن لکه ماژیک روی پارچه:

برای پاک کردن لکه ماژیک از پارچه، یک اسفنج خیسانده شده با الکل لازم دارید. اسفنج را روی لکه بمالید و از خشک کن برای جذب آن استفاده کنید. اسفنج را برای پس ندادن لکه تعویض کنید.

اگر لکه باقی ماند، از شامپو فرش و شامپوی مخصوص مبلمان استفاده کنید. دستورالعمل تمیز کننده را دنبال کنید، زیرا برندهای مختلف به روش های متفاوتی دارند.

گزینه های زیادی برای پاک کردن جای ماژیک دائمی از پارچه وجود دارد! سعی کنید الکل، ضد عفونی کننده دست، اسپری مو، پاک کننده لاک ناخن، WD - 40، سرکه سفید مقطر، کرم تارتار و آب لیمو و یا خمیر دندان معمولی را امتحان کنید.

شما همچنین باید یک حوله قدیمی و یا چند دستمال کاغذی بین لکه و طرف دیگر آیتم قرار دهید، تا جوهر را جذب کرده و لکه را از انتقال به بخش دیگر حفظ کنید. پارچه های ظریف مثل اطلس یا ابریشم را با پاک کننده خشک پاک کنید.

پاک کردن لکه ماژیک بر روی چوب، فلز یا پلاستیک:

برای پاک کردن جای ماژیک، چه قابل شستشو باشند و چه نباشند:

از ایزوپروپیل الکل آهسته بر روی محل مورد نظر و جذب لکه استفاده کنید تا زمانی که پاک شود. خمیر دندان را به آرامی روی منطقه مورد نظر بمالید. از این مواد تا زمانی که پاک شود، استفاده کنید.

توصیه می شود که از یک خمیر دندان معمولی سفید مانند استفاده کنید (این روش ممکن است فلز و پلاستیک را خراش دهد، توصیه می شود که این روش را بعد از موارد دیگر امتحان کنید).

پاک کننده لاک ناخن را امتحان کنید و تا زمانی که پاک شود، تمیز کنید. مهم است توجه داشته باشید که این ممکن است باعث تغییر رنگ مبل ساخته شده از چوب شود.

ماژیک های خشک پاک شو می توانند ماژیک های دائمی را از روی پلاستیک سخت پاک کنند. به سادگی بر روی لکه بکشید و تا زمانی که لکه محو شود این کار را ادامه دهید. استفاده از پاک کننده جادویی بر روی پلاستیک سخت و برخی از فلزات (به جز مس یا استیل ضد زنگ). اسفنج را مرطوب کنید و به آرامی لکه ها را پاک کنید. وقتی مزایا و تاثیر آن را دیدید.

برای عتیقه جات یا چیزهای گران قیمت، اثاثیه لوکس بیشتر، با یک سرویس تمیز کننده مبلمان حرفه ای می تواند شما را از آسیب دیدن اسباب و اثاثیه نجات دهد. اگر مراحل فوق برای شما هیچ اثری نداشت، یا آزمایشاتی را امتحان کردید که ممکن بود به پارچه یا مواد دیگر آسیب بزند، خدمات تمیز کننده حرفه ای می تواند به نجات شما بیاید و شما را از تعویض مبل با ارزش تان نجات دهد.

پاک کردن لکه ماژیک از اثاثیه چوبی و کف:

برای ماژیک دائمی روی چوب، استفاده از الکل، کره بادام زمینی و یا خمیر دندان معمولی خوب است. کارتان را تکرار کنید تا لکه محو شود. هر کدام از این روش ها را در یک نقطه مشخص امتحان کنید، تا مطمئن شوید که لکه و یا رنگ خود را بر روی چوب تان پاک نخواهید کرد.

پاک کردن لکه ماژیک از پارچه ها و اثاثیه مبلی چرمی:

برای این مورد از آئروسل اسپری مو، سرکه سفید مقطر و یا کرم ضد آفتاب استفاده کنید. (عجیب است!) محلول را بمالید و یا بر روی لکه اسپری کنید، سپس پاک کنید تا لکه حذف شود.

پاک کردن لکه ماژیک از فرش:

همان طور که قبلاً هم گفتیم، موفقیت بزرگی در زمینه مالیدن الکل بر فرش در گذشته داشته ایم! اما همچنین می توانید از سرکه سفید مقطر، آئروسل اسپری مو یا کرم اصلاح استفاده کنید.

لکه را به جای مالیدن، تر کنید تا لکه بیشتر روی الیاف فرش مالیده نشود. یا می توانید از آهن برای کمک به آسان پاک کردن لکه استفاده کنید!

رفع لکه ماژیک از دیگر مبلمان:

برای پاک کردن لکه ماژیک دائمی از پارچه، چوب، و یا مبل چرمی، به روش های ذکر شده در بالا مراجعه کنید. برای مبلمان لمینتی، یکی از ساده ترین (و هیجان انگیزترین!) روش های حذف لکه های ماژیک دائمی این است که آن را با یک ماژیک خشک پاک شو پاک کنید!

روش های دیگری که ممکن است بسته به نوع مبلتان کار کنند، مالیدن الکل، پاک کننده لاک ناخن، خمیر دندان معمولی، جوش شیرین، یا WD - 40 هستند و به عنوان یک اخطار هشدار، مطمئن شوید که از یک پاک کننده جادویی بر روی اثاثیه گران قیمت براق استفاده نکنید! این مورد کارتان را پایان می دهد.

پاک کردن لکه ماژیک از تخته سفید:

چه کسی به طور تصادفی بر روی تخته سفید ماژیک دائمی کشیده است؟ خوشبختانه حذف آن آسان است. رویش ماژیک خشک پاک کن بکشید و سپس علائم را از بین ببرید.

پاک کردن لکه ماژیک از روی کاغذ:

من مطمئنم که شما بچه های خوبی دارید که هرگز کتاب های کتابخانه را نقاشی نمی کنند. اما اگر در برخی موارد این کار را کردند، یک راه حل خوب وجود دارد. کمی پاک کننده لاک ناخن را روی لکه خود بزنید. دقت کنید که کاغذ را اشباع نکنید! پاک کننده لاک ناخن را با یک حوله تمیز خیس کنید. این کار را تکرار کنید تا لکه کاملا محو شود.

پاک کردن لکه ماژیک از شیشه:

برای آیتم های شیشه ای مانند پنجره ها، فنجان ها، یا ظروف می توانید از خمیر دندان معمولی با جوش شیرین، یا WD - 40، پاک کننده لاک ناخن، نشانگر خشک و یا مالیدن الکل استفاده کنید.

مواد انتخاب شده را با یک حوله کاغذی پاک کنید. این کار را تکرار کنید تا لکه محو شود.

تمیز کردن لکه ماژیک از پوست:

زمانی که بچه بودم، خالکوبی روی پوستم را با دوستانم به یاد می آورم. مادرم هیجان زده نمی شد. اما ماژیک دائمی با هزاران محصولات خانگی معمولی به راحتی از پوست پاک می شود. پاک کننده لاک ناخن، لوسیون، کرم اصلاح، کرم ضد آفتاب، مالیدن الکل یا ضد عفونی کننده دست را امتحان کنید.

پاک کردن لکه ماژیک از صفحات نمایشی:

مراقب این صفحات ظریف باشید! شما می توانید از خمیر دندان معمولی (نه ژله ای) یا دستمال های مرطوب استفاده کنید. ابتدا دستمال کودک را امتحان می کنم و با دقت صفحه نمایش را پاک می کنم.

اگر این روش کار نمی کند و حواب نمی دهد، به سراغ کمی خمیر دندان بروید. خمیر دندان را بر روی لکه بکشید و بگذارید برای چند دقیقه بماند و سپس با یک پارچه تمیز پاک کنید. تکرار کنید تا لکه محو شود.

رفع لکه ماژیک از پلاستیک:

شما می توانید از یک مداد پاک کن، کرم ضد آفتاب، نشانگر خشک و یا مالیدن الکل برای حذف نشانگر دائمی از پلاستیک استفاده کنید. هر کدام از آن ها باید در بیشتر انواع پلاستیک، از سطل های پلاستیکی، تا اسباب بازی ها، مبلمان و غیره کار کنند و جواب دهند.

پاک کردن لکه ماژیک از فلز:

برای آیتم های فلزی مانند وسایل فولادی ضد زنگ، از مالیدن الکل، ماژیک خشک و یا خمیر دندان معمولی استفاده کنید. پس از اعمال هر یک از آن ها لکه ماژیک از بین خواهد رفت.

از بین بردن لکه ماژیک از کاشی:

تمیز کردن کاشی کاری باید نسبتاً آسان باشد، اما ممکن است مجبور باشید کمی بیشتر کار کنید تا کاشی را تمیز کنید. سعی کنید از یک مسواک و یا چوب پنبه استفاده کنید تا به گوشه و کنار آن ها وارد شوید. شما می توانید کاشی را با خمیر دندان معمولی، اسپری مو، یا یک پاک کننده جادویی تمیز کنید.

پاک کردن لکه ماژیک از گرانیت:

گرانیت می تواند چنین مواد شیکی برای پاک کردن باشد! مالیدن الکل و یا آب اکسیژنه می تواند به شما کمک کند. دقت کنید که آن ها را بیش از حد طولانی نگذارید بماند تا از ایماد خط و خش بر روی گرانیت جلوگیری شود.

رفع لکه ماژیک از کف و میزهای کابینت لمینتی:

لمینت عموماً به طور کلی صاف است بنابراین تمیز کردن آن نیز آسان است. استفاده از خمیر دندان معمولی (نه ژله ای) با کمی جوش شیرین و مالیدن الکل و یا یک پاک کننده جادویی خوب است.

پاک کردن لکه ماژیک از اثاثه یا لوازم داخلی میکروفایبری:

می توان آنها را با مالش الکل و اسفنج مرطوب پاک کرد، اما آب اکسیژنه یا پاک کننده لاک ناخن نیز باید کار کند.

تمیز کردن لکه ماژیک از تخته گوشت:

نمک را بر روی لکه ها بریزید و از نصف لیمو برای تمیز کردن لکه استفاده کنید. بگذارید یک شب بمانید و صبح روز بعد بشورید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها