با گوشت بلدرچین غذاهای متنوع و لذیذی میشه درست کرد.

طرز تهیه خوراک بلدرچین

کد خبر: ۱۲۷۷۴۱۰

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایران کوک حتما شما هم از فواید بی شمار گوشت بلدرچین مطلع هستید. این گوشت سرشار از پروتئینه و برای سلامتی خیلی مفیده. تنوع غذا با بلدرچین بسیار زیاده و با توجه به خواص بلدرچین خوردن این غذای مقوی به ویژه برای کودکان، سالمندان و بیماران توصیه میشه. 

 

مواد لازم خوراک بلدرچین

 

بلدرچین

 2 عدد

بادمجان

 1 عدد

سیب زمینی

 1 عدد

بامیه

1 پیمانه

لوبیاسبز

1 پیمانه

پیاز

 1 عدد

غوره

1/2 پیمانه

گوجه فرنگی

 2 عدد

رب گوجه

 1 قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، زردچوبه و چوب دارچین

به مقدار لازم

 

طرز تهیه خوراک بلدرچین

 

۱- سیب زمینی ها را شسته و به دلخواه به صورت نگینی، خلالی یا کنگره‌ای خرد کنید.

۲- بادمجان ها را نیز بشویید، پوست بکنید و به دلخواه خرد کنید.

۳- داخل تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. بلدرچین هایی را که از قبل شسته و آب گیری کرده اید داخل روغن سرخ کنید تا کاملا طلایی رنگ شوند. سپس آن ها را از تابه خارج کنید.

۴- سیب زمینی ها و بعد بادمجان های خرد شده را داخل تابه بریزید، سرخ کنید و کنار بگذارید. سپس لوبیا سبز و بامیه ها را سرخ کنید.

۵- گوجه فرنگی ها را حلقه حلقه کنید، داخل تابه بریزید و با نمک و فلفل و زردچوبه سرخ کنید.

۶- تابه را خالی کنید. در همان تابه پیاز رنده شده را به همراه فلفل و زردچوبه تفت دهید. ۱ قاشق غذاخوری رب به پیاز اضافه کرده و آن را سرخ کنید. بلدرچین ها را روی پیاز ها بچینید، سپس بامیه ها، و لوبیا سبز را به آن اضافه کنید. ۱ لیوان آب جوش داخل تابه بریزید و بعد غوره ها را اضافه کنید، در تابه را بگذارید تا به همراه مواد بپزند.

 

۷- بعد از آن که خوراک بلدرچین کاملا پخته شد، در گوشه ای از تابه سیب زمینی سرخ کرده، در گوشه ای دیگر بادمجان های سرخ شده و در کنار آن گوجه های حلقه حلقه شده را اضافه کنید. در تابه را بگذارید تا همه ی مواد با هم کمی بجوشند و خوراک بلدرچین جا بیفتد. خوراک بلدرچین آماده است. می توانید آن را به همراه پلو و یا با نان سرو کنید.

 

برای مشاهده دستورالعمل غذای سریع و ساده کلیک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها