مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

پسر 5ساله 6جان بخشید

اعضای بدن مرد موتورسوار ناجی بیماران شد

چشم‌به راه برادر

آن روز تمام اهل خانه منتظر بودند تا بهمن جبه‌دار بعد از ملاقات برادرش که در بیمارستان بستری بود، به خانه برگردد، اما برخلاف انتظارشان به آنها گفتند پدر به شدت تصادف کرده و دچار مرگ مغزی شده و دیگر چشم به این دنیا باز نخواهد کرد، اما این پایان راه او نبود و خانواده با بخشش اعضای بدن بهمن به بیماران نیازمند، شادی را به خانواده آنان هدیه کردند.
کد خبر: ۱۲۷۶۹۶۷

جمعه چهاردهم شهریورماه بود که بهمن تصمیم گرفت به ملاقات برادرش که پایش شکسته و در بیمارستان بستری بود، برود. ساعت 11 صبح بود که سوار موتورش شد و از خانه بیرون رفت. در طول مسیر با برادرش تماس تلفنی گرفت و به او گفت تا چند دقیقه دیگر به بیمارستان می‌رسد، اما هرگز این رسیدن اتفاق نیفتاد و برادرش را ندید. تلفنش را که قطع کرد، ناگهان خودرویی با او به شدت تصادف کرد.

راننده به جای این که به کمک بهمن برود و او را به بیمارستان برساند، بی‌این که به این موضوع فکر کند که بهمن پدر و سرپرست یک خانواده است و همسر و فرزندانی منتظر بازگشت او به خانه هستند، یا در قبال جرمی که انجام داده، مقصر است، پایش را روی گاز گذاشت و با سرعت زیادی صحنه حادثه و جرم را ترک کرد.

بهمن 57 ساله را به سرعت به بیمارستان فیاض بخش تهران منتقل کردند تا تحت درمان قرار گیرد و شاید جان و زندگی‌اش نجات پیدا کند، اما معاینات پزشکان و آزمایش‌هایی که از او گرفتند نشان داد بهمن حال و روز خوبی ندارد و به احتمال زیاد مرگ مغزی شده است.

آیدین رزم پیشه، خواهرزاده بهمن در مورد دایی‌اش می‌گوید:«بعد از وقوع حادثه، از روی آخرین شماره تماس که روی گوشی دایی‌ام ثبت شده و شماره برادرش بود، با او در بیمارستان تماس گرفتند و اطلاع دادند که برادرش تصادف کرده است. او هم با ما تماس گرفت و خبر تصادف دایی را داد. در بیمارستان پزشکان گفتند که هیچ امیدی به بازگشت دایی به زندگی نیست و در واقع مرگ مغزی شده بود. او تا شب 16 شهریور در بیمارستان بستری بود. بحث اهدای عضو که مطرح شد، پزشکان به ما گفتند زمان‌ برای استفاده از اعضای اهدایی بدن بسیار محدود است و بهتر است هرچه سریع‌تر درباره این موضوع تصمیم بگیریم. اعضای خانواده کمی در این مورد مردد بودند، اما هم به دلیل بعد خداپسندانه بودن اهدای عضو و هم سرعت در انجام این کار، در‌نهایت تمام اعضای خانواده به اهدای عضو رضایت کردند.»

پس از اعلام رضایت خانواده، پیکر بهمن برای اهدای عضو به بیمارستان سینای تهران منتقل شد. پس از این که اعضای خانواده با او خداحافظی کردند، پزشکان تک تک دستگاه‌هایی که بهمن را در این دنیا زنده نگه داشته بودند، از او جدا کردند. لحظات دردناکی برای خانواده بود، اما تصور این که چند خانواده با اعضای بدن اهدایی پدر آن‌ها به این زودی مرگی زودرس را تجربه نمی‌کنند، این دقایق را برای آنان قابل تحمل می‌کرد. سرانجام بهمن را به اتاق عمل بردند و کبد و دو کلیه او را به بیماران نیازمند بخشیدند، به امید شادی و رضایت‌مندی روح پدری که گرچه ظاهرا نیست اما با اهدای اعضایش به چند خانواده حیات و دلگرمی بخشیده است.

امیرعلی حقیقت‌طلب - ضمیمه تپش روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها