رئیس جمهور لبنان در واکنش به آتش سوزی در بندر بیروت اعلام کرد، از این به بعد وجود اشتباهاتی که به چنین فجایعی منجر شود غیر قابل قبول است و تمرکز بر مطالعه اقدامات موثر برای اطمینان از تکرار نشدن این حادثه ضروری است.
کد خبر: ۱۲۷۵۷۶۹

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، میشل عون، رئیس جمهور لبنان در آغاز جلسه شورای عالی دفاع پیرامون انفجار بیروت گفت، آتشی که در بندر بیروت درگرفت احتمالا اقدامی خرابکارانه و هدفمند یا نتیجه اشتباه فنی یا نادانی یا اهمال بوده است و در هر صورت باید دلیلش در سریعترین زمان ممکن مشخص و عاملان مجازات شوند.

وی افزود، به ویژه پس از فاجعه ای که آتش سوزی اول به بار آورد، هیچ گونه خطایی که به چنین آتش سوزی منجر شود، دیگر قابل قبول نیست. امروز باید روی بررسی اقدامات موثر برای اطمینان از تکرار نشدن این اتفاق متمرکز شد.

پیش از این، عون از شورای عالی دفاع خواسته بود برای بررسی آتش سوزی روز پنجشنبه بیروت تشکیل جلسه دهد.

در پی انفجار بیروت در چهارم اوت، روز پنجشنبه آتش سوزی بزرگی در بندر بیروت رخ داد و بخش زیادی از بندر و منطقه اطراف آن را ویران کرد.

اهالی بیروت شراره های آتشی که در منطقه ویران شده بندر بیروت متصاعد می شد را دیدند اما دلیل این حریق بلافاصله مشخص نشد.

این آتش سوزی پس از آن رخ داد که چهارم اوت انفجاری در اثر انباشت نادرست مقدار زیادی نیترات آمونیوم، بندر بیروت منفجر شد و خسارات جانی و مالی بی سابقه ای برجای گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها