اوضاع کرونا در سراسر جهان همچنان بحرانی است و روز به روز به تعداد مبتلایان و درگذشتگان اضافه می شود.
کد خبر: ۱۲۷۳۱۳۸

به گزارش جام جم آنلاین ، در حالی که ویروس کرونا به گوشه و کنار جهان نفوذ کرده و هیچ ملتی از گزندآن در امان نیست آخرین اخبار مربوط به آن را مرور می کنیم:

 

*بیماری های مربوط به لثه می تواند باعث شود که ویروس کرونا در بدن یک فرد به طرز کشنده تری خود را نشان بدهد. در این عارضه سطح بالاتری از پروتئین سیتوکین ترشح می شود که باعث می شود ویروس کرونا عفونت شدیدتری در بدن داشته باشد.

*تحقیقات دوباره ای نشان داده است که بیماران بدون علامت کرونا به اندازه بیماران دارای علائم مستعد انتقال ویروس کرونا به دیگر افراد هستند. این  مطالعه جدید از بیمارستان سونچونهیانگ در دانشگاه سئول کره جنوبی نشان داد که بارهای ویروسی در بیماران مبتلا به کروناویروس بدون علامت بسیار شبیه به مواردی است که در بیماران با علائم دیده می شود.

*یک آزمایش بسیار عجیب نشان داد احتمالا سگ ها با حس بویایی بسیار قدرتمندی که دارند می توانند افراد مبتلا به ویروس کرونا را از سایر افراد شناسایی کنند که البته هنوز این ادعا به مرحله اثبات نرسیده است.

*داروی مالاریا به نام علمی هیدروکسی کلروکین هنوز محل بحث و مناقشه بسیاری از دانشمندان است. به گفته برخی از این دانشمندان این دارو می تواند از ابتلای هزاران انسان به کرونا جلوگیری کنند اما برخی دیگر از دانشمندان شاخه های مختلف علوم پزشکی این ادعا را صد در صد رد می کنند و می گویند هیدروکسی کلروکین هیچ تاثیری بر معالجه کرونا ندارد. در مقابل عده دیگری از دانشمندان هستند که می گویند داروی هیدروکسی کلروکین تاثیر بر روی مقابله با کرونا دارد اما تاثیر بسیار سریع و کوتاه مدتی دارد.

*کارشناسان معتقد هستند که داروی آویپتادیل منجر به فروکش کردن شدت بیماری کرونا می شود. در این رابطه تحقیقات بسیار گسترده و فوری در حال انجام است.

*با توجه به شدت گرفتن مسافرت های تابستانی گویا فرانسه در لیست کشورهایی قرار خواهد گرفت که مسافرانش باید 14 روز قرنطینه در کشور مقصد باشند.

*در ایالات متحده آمریکا روزانه به طور متوسط 60 هزار نفر به کرونا مبتلا می شوند و 1000 نفر نیز می میرند. این کشور هنوز بزرگ ترین مرکز جهانی ویروس کرونا است.

*تحقیقات نشان می دهد بیش از 50 هزار انگلیسی بهبودیافته از کرونا هنوز با عوارض ناشی از این بیماری که عمدتا تنفسی است دست و پنجه نرم می کنند.

*اسپانیا، یونان، فرانسه و آلمان در وضعیتی بحرانی هستند و این هشدار وجود دارد اگر کنترلی بر روی سفرهای تابستانی در این کشورها وجود نداشته باشد شیوع بسیار شدیدی در انتظار آنها خواهد بود.

*واکسن ساخته شده از سوی کمپانی مدرنای آمریکا یک آزمایش موفق دیگر را پشت سر گذاشت. موش هایی که واکسن بر روی آنها آزمایش شده بیش از 13 هفته است که مقابل عفونت کرونایی مصون هستند.

*شرکت داروسایی نواواکس نیز همانند بسیاری دیگر از شرکت های داروسازی دیگر اقدام به ساخت واکسن کرونا کرده اند و مدیران بلندپایه این شرکت اعتقاد دارند که در صورت تایید نهایی بلافاصله دو میلیارد دوز از واکسن را تولید خواهند کرد.  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها