رئیس‌جمهور گفت: در مسئله وام ازدواج تسهیلات بهتری را در اختیار خانه‌اولی‌ها قرار دادیم، ۳۰هزار میلیارد تومان وام در اختیار این عزیزان قرار گرفت و امسال هم همین روند ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۷۱۹۷۴

به گزارش جام جم آنلاین ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: در مرداد حوادث مهمی پیشِ‌رو داشتیم از پایان جنگ تحمیلی تا عملیات مرصاد تا آزادی همه عزیزان ما که در عراق در بند اسارت بودند و تا پیروزی مشروطیت در اواسط مرداد از رخدادهای مهم بوده است.

وی افزود: امروز که آغاز ماه ذی‌الحجه است روز ازدواج هم می‌توانیم نام‌گذاری کنیم، روز ازدواج حضرت علی با فاطمه زهرا علیهما السّلام است.

رئیس‌جمهور گفت:‌ تأکید ما با وجود کرونا باز بر سنت ازدواج است اما باید مراسم‌های سابق را حذف کنیم اما مسئله خانواده و تشکیل خانواده را بسیار مهم می‌دانیم. در مسئله وام ازدواج تسهیلات بهتری را در اختیار خانه‌اولی‌ها قرار دادیم، 30هزار میلیارد تومان وام در اختیار این عزیزان قرار گرفت و امسال هم همین روند ادامه خواهد داشت.

روحانی همچنین با اشاره به نوسانات بازار ارز در روزهای اخیر گفت: مردم ان‌‌شاءالله در روزهای آتی شاهد تعادل در قیمت ارز خواهند بود.

رئیس‌جمهور راجع به تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت در مجلس شورای اسلامی دهم گفت:‌ این اتفاق یک قانون است حالا یک اختلاف داخلی بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی سر یک جمله به‌وجود آمده است و ان‌شاءالله این مشکل برطرف خواهد شد و ما پس از آن دو وزیر را به مجلس معرفی خواهیم کرد.

وی درباره اقدامات دولت برای کمک به مستأجران گفت: ما در هفته‌های اخیر دو گام مهم برداشتیم که اولین آن درخصوص میزان افزایش اجاره‌بها بود که روند غیرمنطقی داشت و در ستاد ملی کرونا تصویب کردیم که حداکثر افزایش اجاره‌بها در تهران 25، شهرهای بزرگ 20 و در شهرهای کوچک نباید بیش از 15 درصد باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقدام دیگری به‌زودی عملیاتی می‌شود که پرداخت ودیعه از سوی بانک به مستأجران است، ادامه داد:  دولت تصمیم گرفته است برای کسانی که دارای حقوق ثابت هستند اعم از کارمند، کارگر و خانواده‌هایی که تحت حمایت کمیته امداد ویا بهزیستی هستند، در تهران برای منازلی که اجاره می‌کنند 50 میلیون تومان بابت ودیعه منزل‌شان از طریق بانک‌ها پرداخت شود. این مبلغ در شهرهای بزرگ 30 میلیون تومان و در شهرهای کوچک 15 میلیون تومان است؛ این مبلغ با سود و بهره 13 درصد بوده که کمک خوبی برای مستأجران است.

روحانی اضافه کرد: این مبلغ برای مدت اجاره یک‌ساله اجاره‌نامه با سود 13 درصد است و وقتی مدت اجاره تمام می‌شود، باید اصل پول به بانک بازگردانده شود و مبلغ بهره 13درصدی هم به‌صورت ماهانه توسط مستأجران به بانک پرداخت می‌شود. این کمک خوبی برای مستأجران است و وزارت مسکن و بانک مرکزی از هفته آینده ویژگی‌های بانکی آن را اعلام و ابلاغ و مردم را دراین‌باره مطلع می‌کنند.

وی اظهار داشت: این گام جدیدی است که دولت در شرایط سخت کرونایی به‌خاطر فشاری که از لحاظ اقتصادی بر مستأجران است، برمی‌دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها