ویروس کرونا تا امروز جان  575 هزار و 601 نفر را گرفته و  13 میلیون و 240 هزار و 715 نفر را هم مبتلا کرده است.
کد خبر: ۱۲۷۱۲۹۹

به گزارش جام جم آنلاین، آنچه در ادامه می آید مروری کوتاه بر اخبار کرونایی در سراسر جهان است:

* دو کمپانی بزرگ داروسازی در آمریکا به نام های فیزر و بیو ان تک ادعا می کنند تا پایان امسال 100 میلیون دوز و تا پایان سال آینده میلادی یعنی 2021 یک میلیارد و 200 میلیون دوز واکسن کرونا تولید می کنند این در حالی است که ادعای این دو شرکت بزرگ داروسازی از لحاظ ساخت واکسن درمان گر قطعی کرونا هنوز تایید نشده است.

*نتیجه یک سری آزمایشات تایید نشده در تگزاس آمریکا حاکی از آن است که نرخ مرگ و میر افرادی که به شدیدترین طیف ویروس کرونا مبتلا شده اند و در بخش مراقبت های ویژه هم بستری می شوند تا 62 درصد کاهش یافته که خبر بسیار امیدوارکننده است اما هنوز تایید نشده است.

*نرخ ابتلا به ویروس کرونا شش درصد در بریتانیا افزایش یافت و کارشناسان پیش بینی می کنند پیک بدتری در انتظار این کشور باشد. با این حال نرخ مرگ و میر ناشی از کرونا در بریتانیا پایین تر آمده و در 24 ساعت اخیر 11 تن در پی ابتلا به این ویروس مرگبار جان باخته اند. اما پیش بینی های جدید و هولناک حاکی از این است که در صورت کنترل وضعیت موجود در زمستان پیش رو 120 هزار نفر در این کشور به دلیل ابتلا به کرونا جان می سپارند.

*«ایمنی گله ای» که نتیجه ابتلا به کرونا و سپس بهبودی از آن است فقط در رابطه با 10 درصد از کل کسانی است که به این بیماری مبتلا شده اند و به این ترتیب بار دیگر فرضیه تولید پادتن در بدن افراد بهبود یافته و موثر بودن آن زیر سوال رفته است.

*یک سری تحقیقات جداگانه دیگر نشان می دهد تنها 14 درصد از کل بیماران مبتلا به کرونا پادتن تولید می کنند که همین میزان کم نشان می دهد بشریت تا چه اندازه نیاز به واکسن کرونا دارد.

*بررسی های بیشتر بر روی گروه وسیعی از افرادی که چهار ماه پیش به کرونا آلوده شده و سپس بهبود یافته اند نشان می دهد که بسیاری از آنها اکنون دچار تپش قلب، خستگی و تنگی نفس هستند.

*از هر هشت فرد آلوده به ویروس کرونا یک نفر به صورت دائمی دچار اختلال در عملکرد قلب می شود و نیمی دیگر حداقل برای یک بار اختلالاتی را در قلب خود حس می کنند.

*نرخ ابتلا و مرگ و میر در فلوریدا بسیار بالاست و 12 هزار نفر دیگر مبتلا شده اند. کارشناسان پیش بینی می کنند فلوریدا به مرکز جدید جهانی کرونا تبدیل شود و «ووهان جدید» باشد.

*چاقی، آسم و سیگار کشیدن خطر مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را افزایش می دهند. یافته های جدید محققان یکی پس از دیگری این موارد را تاکید می کند.

*نظریه آسیب رسیدن به مغز در پی استفاده مداوم از ماسک به شدت نقض شده است و کارشناسان باور دارند استفاده طولانی مدت از این وسیله بهداشتی به هیچ عنوان باعث آسیب رسیدن به مغز نمی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها