تحقیقات نشان می دهد که یک ماده شیمیایی موجود در پوست سیب می تواند درمان بیماری اسکلروزیس و البته ام اس را با تحول شگرفی روبرو کند.
کد خبر: ۱۲۶۹۰۱۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از دیلی میل، ترکیبی که باعث می شود پوست سیب از ظاهر جلا خورده و درخشانی برخوردار باشد می تواند به عنوان دارویی در نظر گرفته شود که از پیشرفت بیماری اسکلروزیس جلوگیری می کند.

در آزمایشاتی که روی موش انجام شد ، حیوانات فلج شده با اسید اورسولیک  که در پوست گلابی نیز یافت می شود دوباره قادر به راه رفتن بودند. محققان آمریکایی گفتند: این یک روش درمانی نیست اما اگر نتایج مشابه در انسان مشاهده شود ، این امر می تواند کیفیت زندگی آنها را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

البته تاثیرات این ماده بر روی بیماری ام اس نیز می تواند قابل توجه باشد. در این بیماری خودایمنی، سیستم دفاعی بدن به اشتباه اندام های سالم را مورد هدف قرار می دهد و تخریب می کند.

میلین نام ترکیبی است که سلولهای عصبی را در سیستم عصبی مرکزی می پوشاند اما افرادی که به ام اس مبتلا هستند حمله سیستم دفاعی بدن به اندام های سالم باعث از بین رفتن میلین می شود. در نهایت اعصاب دچار مشکل و انتقال سیگنال ها مختل می شود.

داروهای موجود با آرام کردن سیستم ایمنی بدن ، MS را در مراحل اولیه کند یا متوقف می کنند اما هیچکدام به طور کامل این بیماری را برطرف نمی کنند.

محققان ، از دانشگاه توماس جفرسون در فیلادلفیا  این ماده پوست سیب را در مراحل پیشرفته یک بیماری ام اس مانند به موش دادند.

برخی از حیوانات پس از اینکه فلج شدند مجددا قادر به حرکت و راه رفتن بودند اما در موارد دیگر ، این بیماری رو به وخامت گذاشت. از نظر انسانی  این روند معادل ادامه راه درمان است.  اسید اورسولیک آسیب های موجود را ترمیم می کند.

پروفسور گوانگ شیان ژانگ ، نویسنده این پژوهش نیز گفت: دیدن این ترکیب کاملاً امیدوارکننده است. ما مشاهده کردیم آسیب های ناشی ام اس به بدن در آزمایشگاه متوقف می شود و حتی ترمیم می یابد.

با تحقیقات قبلی اعتبار اسید اورسولیک با سایر مزایای سلامتی بالاتر رفته. اسید اورسولیک از جمله راهکارهایی برای کنترل کلسترول خون شمرده می شد و علاوه بر آن این ترکیب در حال حاضر به عنوان یک مکمل رژیم غذایی در دسترس است.

انجمن MS در رابطه با تحقیقات انجام شده در این رابطه نیز بیانیه داد: تحقیقات بی تردید امیدوار کننده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها