مصوبات جدید مجلس در حمایت از خانواده‌ها و فرزندآوری در بودجه ۱۴۰۳

افزایش تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

مدیراعتبارات بانک مرکزی گفت: براساس متن قانون بودجه بند الف تبصره ۱۶ زوجینی که از تاریخ۱-۱-۹۶ به بعد ازدواج کردند و تاکنون موفق به دریافت تسهیلات ازدواج نشدند می‌توانند برای دریافت تسهیلات ازدواج اقدام کنند.
کد خبر: ۱۲۶۹۰۱۲

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، شهرزاد دانشمندی درباره پرداخت تسهیلات ازدواج به زوجین اظهار کرد: به دلیل آنکه قانون گذار اولویت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه را پرداخت وام ازدواج تعیین کردند هیچ محدودیتی از لحاظ تامین منابع برای پرداخت تسهیلات به زوجین وجود ندارد.


وی افزود: زوجین برای تکمیل مدارک باید سریعا اقدام کنند و درصورت تکمیل مدارک و تعیین ضامن قطعا پرداخت تسهیلات انجام خواهد شد.

مدیراعتبارات بانک مرکزی درباره مراحل دریافت تسهیلات به زوجین گفت: سامانه ازدواج از سال ۸۸ ایجاد شده است تا مراحل پرداخت تسهیلات و امکان پیگیری متقاضیان از این طریق فراهم گردیده است.

دانشمندی تاکید کرد: زوجین باید در سامانه ازدواج بانک مرکزی ثبت نام خود را انجام دهند و بانک پیشنهادی و شعبه مورد تقاضا را تعیین می‌کنند و پس از مدتی بنابر تامین منابع از بانک عامل به تدریج متقاضیان به شعب معرفی می‌شوند تا با تحویل مدارک مورد نظر و تعیین ضامن معتبر و تایید از سوی شعبه مورد نظر پرداخت وام انجام می‌شود.

وی افزود: در صورتی که متقاضی پس از ۴۵ روز از زمان معرفی به شعبه تکمیل مدارک را انجام ندهد به طور خودکار از سامانه حذف خواهند شد و باید ثبت نام را مجدد انجام دهد.

مدیراعتبارات بانک مرکزی گفت: براساس متن قانون بودجه بند الف تبصره ۱۶ زوجینی که از تاریخ ۱-۱-۹۶ به بعد ازدواج کردند و تاکنون موفق به دریافت تسهیلات ازدواج نشدند می‌توانند برای دریافت تسهیلات ازدواج اقدام کنند.

مدیراعتبارات بانک مرکزی گفت: در دستورالعمل ارائه تسهیلات و سامانه ازدواج به شرایط ضامن معتبر اشاره شده است که براساس آن حقوق و مزایای ضامن معتبر پس از کسر کسورات باید کفاف پرداخت اقساط تسهیلات را بدهد و باید به تایید شعب برسد.

دانشمندی افزود: ضامن می‌تواند کارمند رسمی یا پیمانی دولت، نیروی نظامی، انتظامی، نهاد ها، کمیته امداد، شهرداری ها، هلال احمر، بازنشستگان دولت و کارگر یا کارمند شرکت‌های تولیدی صنعتی فعال تعیین شود که حتما باید دارای فیش حقوقی و کسر از حقوق باشند که بتوانند به مدت ۷ سال بازپرداخت تسهیلات را ضمانت کنند.

وی تصریح کرد: ضمانت کاسب دارای پروانه کسب که در زمان ارائه تسهیلات دارای فعالیت اقتصادی دایر است و دارنده حساب جاری فعال و خوش حسابی که به تشخیص شعبه پرداخت کننده برسد نیز مورد قبول است.

مدیراعتبارات بانک مرکزی گفت: در مناطق روستایی ضمانت فردی از ساکنین روستا که صلاحیت و اهلیت توسط شورای اسلامی تایید شود اگر به تایید شعبه برسد قطعا می‌تواند به عنوان ضامن معتبر در نظر گرفته شود.

دانشمندی گفت: براساس قانون اعتبار ضامن باید از طریق شعب بانکی تایید شود و از نظر بانک مرکزی موارد ذکر شده می‌تواند ضامین معتبر در نظر گرفته شود.

وی در مورد نحوه شکایت متقاضیان وام ازدواج گفت: سامانه‌ای برای شکایت متقاضیان در سایت بانک مرکزی در نظر گرفته شده است تا اگر متقاضیان با سخت گیری بانک‌ها مواجه شدند شکایت خود را به ثبت رسانند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها