نگاهی به دردسرهای فوتبال ایران

فدراسیون اشتباهی

در اوج بحران کرونا، بحران های فوتبال ایران هم به اوج می رسد، یکی پس از دیگری و بدون هیچ گونه اغماضی. تخلف های متناوب مدیریتی نیز اصولا با جریمه ای روبرو نمی شود.
کد خبر: ۱۲۶۸۳۴۱

به گزارش جام جم آنلاین ، شرایط در فوتبال ایران آنقدر بحرانی به نظر می رسد که این تصور به وجود می آید لابد مسئولان و سران فدراسیون فوتبال به این فکر می کنند چه اشتباهی را و در کجا مرتکب نشده اند تا به سراغ آن بروند و به بدترین شکل ممکن آن اشتباه را انجام بدهند.

 

داستان ناتمام مرد نجیب

مارک ویلموتس. مردی که وقتی به ایران آمد رسانه های ایرانی نوشتند که او در رسانه های اروپایی به خصوص بلژیکی و هلندی به «خوک جنگی» مشهور است اما مهدی تاج که بزرگ ترین لطف را در حق این بلژیکی بیکار انجام داد او را مردی «نجیب» توصیف کرد.

اکنون که ماه ها از جدایی مرد نجیب می گذرد اتفاقات که پیرامون او منتشر می شود یکی از یکی عجیب تر است. حالا علاوه بر اینکه می دانیم مرد نجیب روزانه در ایران 500 میلیون تومان درآمد داشته بلکه نه از سوی وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال که از سوی مرکز فرهنگی ایران و هلند به عنوان سرمربی جدید تیم ملی پیشنهاد شده است.

بندهای قرارداد ویلموتس نیز آنچنان حیرت انگیز و عجیب است که این شبهه به وجود می آید در هنگام تنظیم قرارداد و امضای آن فقط خود ویلموتس حضور داشته است.

در بند یک عنوانِ فوق آمده که فدراسیون تعهد می‌کند ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو در سال را از تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۱۹ به مدت یک سال پرداخت کند و مبلغ ۷ میلیون و ۸۷۵ هزار یورو را تا تاریخ یک ژوئن ۲۰۲۲ برای مدت کل قرارداد به ویلموتس بپردازد. مبلغ فوق پرداختی خالص بوده و هزینه‌ی مالیات سرمربی برعهده فدراسیون است، یعنی درست مثل همیشه. هر خارجی ناکارآمد و درجه چندمی که به ایران می آید پس از متوجه شدن از اوضاع اسفناک فدراسیون فورا به عنوان اولین درخواست پرداخت مالیات خود را به گردن فدراسیون می اندازد.

بحث بر سر فدراسیونی ها و فدراسیون نشین ها زیاد است. سوال از آنها هم زیاد است. دقیقا آنجا چکار می کنند؟ ماجرای آقازاده ها چیست؟ سنگین ترین و رسواترین قرارداد تاریخ فوتبال ایران را چطور می خواهند تسویه کنند؟

 

لیگ را برگزار کنید تا اینبار همگی کرونا بگیریم

یک موسسه علمی و تحقیقاتی در لندن برآورد کرده در صورتی که بازیکن یا بازیکنانی مبتلا به کرونا باشند و در جریان لیگ برتر انگلیس به میدان بروند احتمال ابتلای کرونای او به دیگر بازیکنان و اصلا کلیه افراد حاضر در ورزشگاه بیش از 70 درصد است و حداقل به پنج نفر این ویروس را منتقل می کند. آن پنج نفر هم هر کدام به نوبه خود چند نفر دیگر را مبتلا می کنند و این چرخه ترسناک همین طور ادامه خواهد داشت.

اکنون که تست کرونای تعداد قابل توجهی از بازیکنان لیگ برتری مثبت اعلام شده با چه جراتی قرار است لیگ از سر گرفته شود؟ و آیا اینکه شایعه مربوط به برگزاری لیگ تا زمان قطعی شدن قهرمانی پرسپولیس صحت دارد؟ شایعات فراوانی پیرامون لیگ برتر وجود دارد اما به نظر می رسد در هر شرایطی برگزاری مجدد لیگ یک اتفاق ناگوار خواهد بود که چرخه کرونا را در فوتبال ایران سریع می کند.

در اینباره فدراسیون فوتبال نیز مثل همیشه مستاصل و ناکارآمد است. هیچ موضع مشخصی در رابطه با برگزاری لیگ وجود ندارد و مشخص نیست که فدراسیون با وجود اطلاع از تعداد کرونایی ها بر اساس کدام منطق می خواهد این لیگ را در اسرع وقت تمام کند.

خیلی وقت است می دانیم که بسیاری از فدراسیون نشین ها جایشان در این فدراسیون نیست. فدراسیون اشتباهی فوتبال ایران فعلا در حال ادامه دادن سلسله اشتباهات جبران نشدنی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها