به طور کلی ۴۹ شرکت در سبد سهام عدالت قرار دارند که از این تعداد ۱۳ شرکت غیربورسی و ۳۶ شرکت بورسی بوده و درصدهای متفاوتی از هر کدام یک از شرکت‌ها در سبد سهام عدالت وجود دارد که بر اساس آن سهم هر سهامدار از شرکت‌ها مشخص می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۸۲۴۱

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، 9 اردیبهشت‌ماه مقام معظم رهبری ابلاغیه آزادسازی سهام عدالت را صادر کردند و این اختیار به سهامداران داده شد تا نحوه مدیریت سهام خود را انتخاب کنند.

بر این اساس سهامداران می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی WWW.SAMANESE.IR روش مستقیم را انتخاب کنند و در صورت عدم مراجعه به این درگاه، روش غیر مستقیم به صورت خودکار برای آن‌ها انتخاب خواهد شد.

تعداد شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت ۴۹ شرکت است که ۳۶ شرکت بورسی و ۱۳ شرکت غیربورسی هستند. طبق گفته مسئولان مدیریت و اداره ۱۳ شرکت غیربورسی تا زمانی که بورسی شوند، نزد شرکت سرمایه گذاری استانی باقی خواهد ماند.

مگا موتور، مشانیر، شهر صنعتی کاوه، شهر صنعتی رشت، شهر صنعتی البرز، ساختمان سد و تاسیسات آبیاری سایبر، دخانیات ایران، پتروشیمی خوزستان، پتروشیمی تبریز، پتروشیمی بیستون، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی بندر امام و پتروشیمی ارومیه شرکت‌های غیربورسی سهام عدالت هستند که سهم آن‌ها در سبد سهام عدالت به ترتیب ۰.۵ درصد، ۴۲ درصد، ۲۱ درصد، ۵۸ درصد، ۲۳ درصد، ۴۹ درصد، ۲۸ درصد، ۳۰ درصد، ۱۰ درصد، ۳۰ درصد، ۳۰ درصد، ۳۰ درصد و شش درصد است.

جزییات سهام شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت (+جدول)

بر این اساس چنانچه مشمول روش مستقیم را انتخاب کند، می‌تواند سهام ۳۶ شرکت بورسی را شخصا مدیریت کند. این ۳۶ شرکت شامل آلومینیوم ایران – ایرالکو با ۳۰ درصد، ایران خودرو با یک درصد، بانک تجارت با ۴۰ درصد، بانک صادرات ایران با ۴۰ درصد، بانک ملت با ۳۰ درصد، پارس سوئیچ با ۴۶ درصد، پالایش نفت بندرعباس با ۲۰ درصد، پالایش نفت تهران با ۷۰ درصد، پالایش نفت شیراز با ۲۰ درصد، پالایش نفت اصفهان با ۲۰ درصد، پالایش نفت تبریز با ۲۰ درصد، پتروشیمی مارون با ۳۰ درصد و پست بانک با ۲۵ درصد می‌شود. همچنین چادرملو با ۲۱ درصد، حمل و نقل پتروشیمی با ۲۹ درصد، سایپا با یک درصد، سرمایه‌ گذاری توسعه صنعتی ایران با ۲۳ درصد، سرمایه‌ گذاری رنا با دو درصد، سیمان داراب با ۵۰ درصد، سیمان دشتستان با ۳۴ درصد، فولاد آلیاژی ایران با ۳۹ درصد، فولاد خوزستان با ۳۰ درصد و فولاد مبارکه اصفهان با ۳۰ درصد از دیگر شرکت‌های بورسی موجود در سبد سهام عدالت هستند.

جزییات سهام شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت (+جدول)

براین اساس کارخانجات مخابراتی ایران با ۳۵ درصد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۲۴ درصد، گلگهر با ۱۱ درصد، مخابرات ایران با ۲۰ درصد، مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران – مپنا با ۲۶ درصد، ملی صنایع مس ایران با ۳۷ درصد، نیروترانس با ۳۱ درصد، بیمه دانا با ۵۵ درصد، پالایش نفت لاوان با ۲۰ درصد، پتروشیمی شهید تندگویان با ۱۰ درصد، فجر انرژی خلیج فارس با ۳۰ درصد، پتروشیمی جم با ۱۵ درصد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ) با ۴۰ درصد نیز در سبد سهام عدالت حضور دارند.

جزییات سهام شرکت‌های موجود در سبد سهام عدالت (+جدول)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها