تصمیم دولت دبی برای متنوع سازی از اقتصاد مبتنی بر تجارت اما وابسته به نفت به اقتصادی که دارای خدمات و گردشگری باشد باعث شده املاک و مستغلات و سایر تحولات با ارزش تر شوند و در نتیجه رونق املاک از ۲۰۰۴-۲۰۰۶ به وجود آمد.
کد خبر: ۱۲۶۷۹۰۶

ساخت و سازها در مقیاس بزرگ ، دبی را به یکی از سریعترین شهرهای جهان از لحاظ رشد ساخت وساز تبدیل کرده است. چندین پروژه در مقیاس بزرگ وجود دارد که هم اکنون در حال ساخت هستند یا در آینده ساخته می شوند.

ساخت و سازهای دبی

به دلیل ساخت و سازهای سنگین که در دبی در حال وقوع است ، ۳۰۰۰۰ جرثقیل ساختمانی ، که ۲۵٪ جرثقیل ها در سراسر جهان هستند ، در دبی مشغول به کار هستند.

به دلیل پشت سر گذاشتن ساخت و ساز ، دبی سوابق مختلفی در رابطه با ساختمان به دست آورده است که عبارتند از: بلندترین برج جهان (برج خلیفه) ، بزرگترین مرکز خرید دنیا (دبی مال) ، بزرگترین چشمه جهان (فواره دبی) و جهان. بلندترین هتل (هتل گورورا). همچنین دوبی لاند در دست ساخت است که تقریباً دو برابر اندازه رزورت جهانی والت دیزنی خواهد بود.

در سال ۲۰۰۹ ، بسیاری از پروژه های ساخت و ساز در املاک و مستغلات به دلیل وخیم تر شدن بحران مالی سال ۲۰۱۱–۲۰۱۰ به حالت تعلیق درآمده یا متوقف شدند.

همین امر باعث شده است که قیمت املاک به طور قابل توجهی در امارات متحده عربی سقوط کند ، اما مهمترین آنها در دبی.

در یک مطالعه آژانس تنظیم مقررات املاک و مستغلات ، مشخص شد که بیش از ۲۰۰ پروژه بین سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ لغو شده است. در سال ۲۰۱۳ نخست وزیر شیخ محمد بن راشد آل مکتوم کمیته ای را برای بررسی انحلال پروژه های بن بست که برای پرداخت سرمایه گذاران در نظر گرفته است ، تشکیل داد.

مناطقی برای توسعه مجدد بندر رشید

بندر رشید عربی: میناء راشد؛ که به آن مینا رشید نیز گفته می شود ، بندر تجاری در دبی ، امارات متحده عربی قرار است به بندر کشتی کروز تبدیل شد.

مرکز تجارت جهانی دبی

مرکز تجارت جهانی دبی (DWTC) (عربی: مركز التجارة العالمي دبي) یک مجموعه تجاری در دبی ، امارات متحده عربی است که توسط شیخ رشید بن سعید آل مکتوم ساخته شده است. در امتداد جاده شیخ زاید در حاشیه مرکز تجارت واقع شده است. این مجموعه شامل برج اصلی (ساخته شده در ۱۹۷۸) ، هشت سالن نمایشگاه ، مرکز همایش های بین المللی دبی و آپارتمان های مسکونی است.

تحولات کامل شده برج خلیفه

برج خلیفه (عربی: برج خلیفة برای «برج خلیفه») یک آسمان خراش ابرقدرت در منطقه «مرکز شهر دبی» دبی ، امارات متحده عربی است. این ساختمان بخشی از یک توسعه عظیم است که در «اولین تعویض» (با نام مستعار «دفاع همه جانبه») در امتداد جاده شیخ زاید در خیابان دوحه واقع شده است. سکید مور، از شرکت اوینگ اند مریل شیکاگو معمار برجسته، مهندس سازه و مهندس مکانیک برج بود. جورج جی ایفستاثیو از همان شرکت شریک مدیریت در این پروژه بود، در حالی که آدریان اسمیت، شریک طراحی بود. بررسی شخص ثالث توسط شرکت سی بی ام انجنیرز انجام شده است. این بلندترین سازه در جهان است.

چندین مگا پروژه دیگر در ایالت های مختلف برنامه ریزی و ساخت و ساز ممکن است عنوان «بلندترین سازه» را کسب کنند.

یکی از رقبای اصلی برج خلیفه برای مکانی قرار داشت که فقط ۵۰ کیلومتر (۳۱ مایل) از سایت برج خلیفه در نظر گرفته شده است.

برج ناخیل توسط املاک نخیل در حال توسعه بود ، باید حدود ۱۴۰۰ متر (۴۶۰۰ فوت) داشته باشد، اما این پروژه در دسامبر ۲۰۰۹ لغو شد.

برج خلیفه به عنوان مرکزیت توسعه در مقیاس بزرگ و کاربردهای مخلوط طراحی شده است که شامل ۳۰۰۰۰ خانه، نه هتل مانند هتل دریاچه برج دبی و آپارتمان های سروی ، ۲.۵ هکتار (۶6 هکتار) پارک لند ، حداقل ۱۹ برج های مسکونی، دبی مال و ۱۲ هکتار ساخته شده توسط دریاچه برج دبی. توسعه ۵۰۰ هکتاری (۲ کیلومتر مربع) حدود ۲۰ میلیارد دلار آمریکا هزینه داشته است. این برج در مجموع دو میلیون متر مربع (۲۲ میلیون فوت) از توسعه را در بر می گیرد.

بنای بتونی شیشه ای نقره ای عنوان بلندترین سازه زمین را به خاور میانه بازگرداند - عنوانی که این منطقه پس از آن که کلیسای جامع لینکلن ناراحت سلطنت چهار هزار ساله مصر در هرم بزرگ جیزه در سال ۱۳۱۱ شمسی بود ، توسط منطقه صورت نگرفت.

برج خلیفه ارتفاعات ، بالاترین پست جهان ، در ۱۴۸ طبقه برج خلیفه افتتاح شده است.

امارات مال

بازار امارات یک مرکز خرید در دبی ، امارات متحده عربی است. در حال حاضر متعلق به مجید آل فتائیم است و توسط شرکت معماری آمریکایی اف پلاس ای آرچتکت طراحی شده است. مرکز خرید امارات تقریباً ۲،۴۰۰،۰۰۰ فوت مربع (۲۲۰،۰۰۰ متر مربع) از مغازه ها را در خود جای داده است و کل مرکز خرید در کل تقریباً ۶،۵۰۰،۰۰۰ فوت مربع یا ۶۰۰،۰۰۰ متر تشکیل می دهد. در یک دیدگاه جهانی ، بزرگترین مرکز خرید دنیا ، ساوث چاینا مال در دونگوان ، چین ، تقریباً در حدود ۷،۱۰۰،۰۰۰ فوت مربع (۶۶۰،۰۰۰ متر مربع) فضای خرید در یک مجموعه که تقریباً ۹،۶۰۰،۰۰۰ فوت مربع (۹۶۰،۰۰۰ متر مربع) دارد ، در خود جای داده است.

اگرچه امکانات رفاهی معمول را برای یک بازار (یک سالن سینما با چهار صفحه نمایش ، یک عرصه بازی ، انواع معمولی فروشگاه ها و یک تئاتر دراماتیک که به زودی تکمیل می شود) ارائه می دهد ، بزرگترین ادعای شهرت برای اولین بار در خاورمیانه است. دامنه اسکی سرپوشیده ، اسکی دبی. بازار امارات با داشتن منطقه اسکی ، یکی از بزرگترین در جهان ، می خواهد خود را از دوازده یا همان مرکز خرید تازه تکمیل شده در دبی و امارات متحده عربی متمایز کند.

این گزارش به تنظیم شرکت دوبیرا Dobira درآمده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها