کشتن یک انسان بالاترین واکنش عصبی و عاطفی است که یک فرد می تواند از خود نشان بدهد. در روایات قتل از بزرگ ترین گناهان معرفی شده و باعث می شود تمامی گناهان فرد مقتول به گردن قاتل بیفتد.
کد خبر: ۱۲۶۷۵۳۹

به گزارش جام جم آنلاین ، در یک سو قتل های ناموسی قرار دارد، در یک سو هم قتل‏هایی که انگیزه آنها انتقام است. قتل به دلیل بیماری های خطرناک روانی و قتل برای ارتکاب یک جرم دیگر نظیر دزدی در دسته دیگر انواع قتل به شمار می رود. برخی از قتل ها هم نتیجه حسادت است و برخی دیگر نیز نتیجه یک لحظه عصبانیت.

قتل هر چه باشد قتل است، یک اقدام غیرانسانی و به شدت شنیع و غیرقابل بخشش.

در سال های اخیر صفحات روزنامه ها در دفعات متعددی روایت گر قتل های فجیعی شده اند که خواندن روایتش تکان دهنده است.

رومینا اشرفی دختربچه 14 ساله تالشی از آخرین قربانیان قتل های فجیع به شمار می رود. اول خرداد ماه یعنی درست همین چند روز دفتر زندگی کوتاه این دختربچه به فجیع ترین شکل ممکن از سوی پدرش بسته شد. رومینا در خواب بود که پدرش با داس به سراغش رفت و سر او را از تن جدا کرد.

 

نمی خواست به خانه برگردد

رومینا با جنس مخالف رابطه دوستی داشت و پدرش مخالف این رابطه بود. دختر برای رسیدن به هدفش خانه را ترک کرد اما مجبور به بازگشت به خانه شد. به گفته افراد محلی رومینا به دلیل حفظ امنیت جانی خود و آشنایی با خلقیات پدرش تمایل به بازگشت به خانه نداشته است.

بر اساس آنچه که روایت شده پدر رومینا ابتدا خانه را خلوت کرده بدان معنا که همسر و پسر خود را بیرون فرستاده و سپس به سراغ دخترک می رود که خوابیده. داس را بر روی گلویش قرار می دهد و به فجیع ترین شکل ممکن سر دخترش را جدا می کند. این قاتل پس از ارتکاب چنین قتل تکان دهنده ای بیرون می رود و خود را تسلیم مراجع قضایی می کند.

شوربختانه قتل رومینای 14 ساله نخستین قتل فجیعی نیست که در سال های اخیر شنیده ایم.

 

اشک قاتل در صحنه جرم فجیع

مرد 47 ساله قبلا در رشته بوکس کار می کرد. 24 سال از ازدواجش با همسرش می گذشت. دو دختر داشت، یکی 19 ساله و دیگری 17 ساله. همسر مرد پس از جدایی دوباره حاضر به زندگی شده بود. اینبار آنها به صورت صیغه ای کنار هم زندگی می کردند. هنگامی که مرد متوجه شد همسرش بار دیگر قصد جدایی دارد نقشه هولناکی کشید. او ابتدا پدر و مادر همسرش را به خانه دعوت کرد و در غیاب همسرش به آنها و دو دخترش یعنی سولماز و ساناز شیرموز مسموم به داروی خواب آور داد. زمانی که این چهار نفر به خواب عمیقی فرو رفتند یکی پس از دیگری بالای سر آنها رفت و گلویشان را با چاقو برید.

این قاتل بی رحم می گوید پس از ارتکاب چنین جرمی باورنکردنی بالای سر آنها اشک ریخت! با اعتراف‌های تکان دهنده مرد بوکسور وی به پزشکی قانونی معرفی شد. کارشناسان پزشکی قانونی در گزارشی اعلام کردند وی به اختلال روانی خاصی مبتلا نیست و جنون ندارد و این مرد سابقه اختلال روانی نیز ندارد. بدین ترتیب با تایید سلامت روانی سیروس پرونده وی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا وی به زودی محاکمه شود. این در حالی است که همسر متهم و سایر اولیای دم برای وی حکم قصاص خواسته اند.

قتل تحت تاثیر مواد مخدر

سپهر 10 ساله هرگز به خانه برنگشت و دیگر هرگز کنار همکلاسی هایش در مدرسه ننشست.

مادری رنج دیده که پس از جدایی از همسرش، سپهر 10 ساله را مرد خانه معرفی می کرد در توصیف آن روز هولناک گفت که سفره ناهار را پهن کرده بود. سپهر برای خرید خوراکی و نان از خانه خارج می شود اما چند لحظه بعد صدای جیغ و فریاد که توام با صدا زدن نام «سپهر» بوده مادر و دختر نوجوانش را به کوچه می کشاند. آنجا متوجه می شوند که سپهر با تنی خونین کنار دیوار افتاده است.

این جنایت هولناک را مردی 30 ساله رقم زد، قاتل بی رحمی که در چهار راه گلوبندک دستگیر شد. پیکر پسرک بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما پزشکان از مرگ مغزی‌اش خبر دادند. مادر فداکارش اعضای بدن او را به چند کودک بیمار بخشید. او که اعتیاد داشت تحت تاثیر مواد مخدر اقدام به قتل هولناک سپهر کرده بود.

شیطان در لباس راننده سرویس

محمدحسین 10 ساله نیز پسر بچه مشهدی است که از سوی یک فرد ربوده شد و به قتل رسید. قاتل روانی ابتدا دست و پای او را بست، در صندوق عقب انداخت. قاتل ادامه ماجرا را اینگونه توصیف کرد: در یک جاده فرعی خاکی که انتهای آن مرغداری بود، او را از صندوق عقب خودرو بیرون آوردم و با سنگ ضرباتی به سرش زدم سپس چند ضربه چاقو هم به بدنش فرود آوردم و در نهایت از محل گریختم.

بعدا مشخص شد کودک بیگناه لحظاتی قبل از اینکه به قتل برسد به قاتل خود التماس کرده است. او پیش از پیچیده این قاتل به جاده فرعی متوجه نیت شوم و پلید این مرد شده بود.

محمدحسین روز حادثه به جای اینکه سوار سرویس مدرسه خود شود سوار اتومبیل این قاتل روانی شده بود. جسد برهنه محمد حسین 10 ساله در جاده فرعی شهرک صنعتی منطقه ویرانی طرقبه و شاندیز پیدا شده بود.

این مرد به دلیل وسوسه های شیطانی اقدام به ربودن محمدحسین کرده بود.

قتل فجیع برای بیمه

روایت تکان دهنده از زبان یک قاتل طمع کار واقعا دلخراش بود. مردی که همسر جوان و کودک 11 ماهه اش را به قتل رسانده بود انگیزه و روایت قتل را اینگونه تعریف کرد: از حدود ۴ روز قبل نقشه می کشیدم که چگونه همسرم را به قتل برسانم و پول بیمه عمر او را بگیرم! وقتی داستان قتل را تکمیل کردم و فهمیدم که با این نقشه کسی به من مشکوک نمی شود مقدمات اجرای قتل همسر و فرزندم را فراهم کردم. صبح روز دهم  مرداد ابتدا خودم از منزل بیرون آمدم تا همسایگان ببینند که  همسرم به تنهایی از منزل بیرون می رود اما با او در کنار فضای سبز قرار گذاشته بودم به او گفتم من به منزل یکی از دوستانم می روم وقتی زنگ زدم، بیا کنار فضای سبز تا با هم به مشهد برویم. با این نقشه همسر و فرزند ۱۱ ماهه ام را سوار خودروی آردی کردم و به سوی مشهد به راه افتادیم. سلاح شکاری ساچمه زنی را هم با خودم برداشتم چرا که برخی از اوقات به همراه همسرم نشانه زنی می کردیم. آن روز هم عصر بود که آن ها را به داخل زمین بزرگ محصوری بردم که از قبل شناسایی کرده بودم. زیراندازها را انداختم و مشغول  تیراندازی شدیم که ناگهان از پشت سر و از فاصله نزدیک به سر همسرم شلیک کردم و او در حالی که فرزندش را در آغوش گرفته بود و رها نمی کرد خون آلود به زمین افتاد. در این لحظه پسر۱۱ ماهه ام را از زیر پیکر غرق به خون همسرم در حالی بیرون کشیدم که گریه می کرد و جغجغه اش در زیر جسد مادرش مانده بود. او را به دیوار آجری کوبیدم و پیکرش را به آن سوی حصار انداختم!!

پرونده شوم قتل های فجیع

شوربختانه تعداد پرونده قتل های فجیع در ایران کم نیست. از آن خانم معلم پاک و بیگناهی که اسیر وسوسه شوم و شیطانی دو مرد بیمار شد، مورد تجاوز قرار گرفت و سپس برای اینکه لو نروند خانم معلم را با کوبیدن سنگ به سرش به قتل رساندند.

قتل فجیع دیگر نقشه شوم یک قاتل دیگر بود. این مرد آگهی فروش خودرو را در روزنامه می خواند و سپس به آدرس خریدار می رود. او با نقشه ای از پیش تعیین شده و با تهدید دست و پای مرد خریدار و همسرش را می بندد و سپس ابتدا مرد را جلوی چشم همسرش سر می برد و بعد به سراغ زن می رود.

قتل دختربچه مشهدی به دست شوهر عمه اش، قتل بسیار جنجالی و پر سر و صدای آتنای شش ساله در اردبیل، قتل دختر جوان در جنوب کشور به دلیل مسائل ناموسی و ... نمونه های دیگر قتل های فجیعی در ایران هستند که هر سال به تعدادشان اضافه می شود بدون اینکه علل و ریشه این قتل های تکان دهنده به درستی شناخته شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۵ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها