جانشین پلیس آگاهی ناجا در گفت‌وگو با جام‌جم:

19 درصد قتل‌های کشور ناموسی است

جانشین رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی با اشاره به کاهش 8/6 درصدی قتل در کشور گفت: انگیزه 19 درصد جنایت‌های کشور ناموسی است و شبکه‌های اجتماعی در وقوع آن نقش مهمی دارند.
کد خبر: ۱۰۴۷۴۰۷

سردار مسعود منفرد، در گفت‌وگو با جام‌جم، به کاهش وقوع قتل‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های آماری چند ساله اخیر شاهد کاهش وقوع قتل در جامعه بوده‌ایم که این روند همچنان ادامه دارد تا جایی که وضعیت قتل در سال 95 نسبت به سال قبل آن حدودا 8/6 درصد کاهش داشته است. لذا به این نتیجه قائلیم که قبح قتل در جامعه ریخته نشده است.

جانشین پلیس آگاهی ناجا، بالا بردن آستانه صبر و تحمل افراد جامعه را هدف مهم در پیشگیری از قتل‌ها در جامعه دانست و اظهار کرد: من معتقدم باید به سمتی پیش برویم که آستانه صبر و تحمل افراد در جامعه را بالا ببریم که این به یک جهش علمی و همکاری بین سازمانی نیاز دارد.

وی مهارت کنترل خشم را مساله بسیار مهمی دانست و گفت: مهارت کنترل خشم سرآغاز پیشگیری از وقوع بسیاری از قتل‌ها و خشونت‌ها در جامعه است که این مهم توسط سازمان‌های ذی‌ربط باید نهادینه شود.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مشارکت روان‌شناسان، جامعه‌شناسان و کارشناسان آسیب‌های اجتماعی همراه با سازمان‌های دولتی همچون آموزش‌و‌پرورش، قوه قضاییه، سازمان زندان‌ها و دیگر نهاد‌ها می‌تواند در آسیب‌شناسی این موضوع مهم و کاهش قتل در جامعه تاثیرگذار باشد. موضوع کنترل خشم یکی از آموزش‌های اساسی و مورد نیاز جامعه است که سازمان‌های ذی‌ربط باید در این امر مهم وارد شوند. البته رسانه‌ها در این مدت توانسته‌اند در بخش‌هایی، این موارد را بخوبی به مردم نشان دهند، اما باز هم در این زمینه باید حرکت‌های مضاعفی صورت بگیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در سال گذشته قتل‌های ناموسی چیزی حدود 19 درصد کل قتل‌ها را به خود اختصاص داده و این در حالی است که برخی شبکه‌های اجتماعی به این موضوع دامن می‌زنند و این خود باعث به هم ریختن نظم و امنیت روانی افراد جامعه می‌شود. افشای اسرار درون خانواده در شبکه‌های مجازی و سست شدن بنیاد خانوادگی دو عامل مهم در وقوع قتل‌های ناموسی در جامعه است که این ناشی از نداشتن سوادکافی کاربر در شبکه‌های اجتماعی یا حاکم نبودن رابطه درست و اصولی در نظام خانواده است که به این‌گونه قتل‌ها منجر شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها