jamejamonline
جامعه عمومی کد خبر: ۱۲۶۶۴۲۰ ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹  |  ۱۵:۰۴

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس فقط برای رفع اشکال و پاسخ به سؤالات دانش‌ آموزان بازگشایی می‌شود، گفت: در برگزاری آزمون حضوری، مدارس متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرند.

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه ستاد مقابله با کرونای در آموزش و پرورش که در ساختمان شهید رجایی برگزارشد، با اشاره به نزدیک شدن به پایان سال تحصیلی، اظهار کرد: تلاش داریم تا تکلیف سال تحصیلی جاری را روشن کنیم تا آسیبی به سال تحصیلی آینده نرسد.

وی افزود: زمانی که تعطیلات سراسری مدارس بر اثر شیوع ویروس کرونا از اول اسفند 98 آغاز شد حدود 70 درصد محتوای آموزشی به صورت حضوری ارائه شده بود لذا باید برای ادامه فرایند آموزشی و ارائه آموزش‌های 30 درصد محتوای باقیمانده تدبیری می‌اندیشیدیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: برای این موضوع روش‌های مختلفی را در دستور کار قرار دادیم و تمام محتوای باقیمانده از طریق تلویزیون و فضای مجازی به دانش‌ آموزان آموزش داده شد از آنجا که آموزش‌های تلویزیونی به صورت تعاملی نبود، شبکه شاد را راه‌اندازی کردیم و توانستیم ارتباط تعاملی بین دانش‌آموزان و معلمان برقرار کنیم و ارائه آموزش‌ها در شبکه شاد ادامه یافت.

وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از دانش‌آموزان به شبکه شاد پیوستند و فرایند آموزشی را از طریق این شبکه پیگیری کردند لذا بیش از 12 میلیون دانش‌آموز در شبکه شاد فعال شدند. همچنین تولید بسته‌های آموزشی و مکتوبات ویژه مناطق محروم نیز از دیگر روش‌هایی بود که در دستور کار قرار گرفت.

بازگشایی مدارس از 27 اردیبهشت تا 27 خرداد

حاجی‌میرزایی خاطرنشان کرد: با فرض اینکه علی‌رغم این تلاش‌ها ممکن است برخی از دانش‌آموزان موفق به دریافت این آموزش‌ها نشده باشند، ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم به باز گشایی مدارس از 27 اردیبهشت تا 27 خرداد گرفت تا مدارس منحصرا برای رفع اشکال و پاسخ به پرسش‌های دانش‌آموزان بازگشایی شوند.

وی ادامه داد: بنابراین دانش‌آموزانی که آموزش‌های ارائه شده را از طرق مختلف دریافت کرده‌اند نیازی به حضور در مدرسه ندارند تنها دانش‌آموزانی که اشکالاتی دارند می‌توانند با مراجعه به مدارس به رفع اشکال بپردازند.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: حضور مدیران در مدارس الزامی است و دبیران نیز طبق تقویم آموزشی در مدرسه حضور خواهند داشت پس از گذشت یک هفته پس از بازگشایی و مشخص شدن میزان مراجعه دانش‌آموزان به مدرسه، شورای آموزشگاه بر اساس اختیاراتی که از سوی ستاد ملی مدیریت کرونا دارد می‌تواند در خصوص نحوه فعالیت و روزهای بازگشایی مدرسه تصمیم گیری‌کند.

وی تصریح کرد: در صورتی که تعداد مراجعات دانش آموزان کم باشد و یا به پایان برسد شورای مدرسه می‌تواند در خصوص برگزاری امتحانات تصمیم‌گیری کند.

حضور معلمان در مدرسه برای تدریس نیست

حاجی‌میرزایی اظهار کرد: حضور معلمان در مدرسه برای تدریس نیست بلکه فقط برای رفع اشکال است لذا معلمانی که در شبکه شاد فعال بودند و آموزش‌های لازمه را ارائه دادند ممکن است مراجعه کمتر و یا اصلا مراجعه‌ای نداشته باشند.

منابع مالی برای ضدعفونی در اختیار مدارس قرار گرفته است

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس پروتکلی که وزارت بهداشت در اختیار ما قرار داده و ما آن را به مدارس ابلاغ کردیم منابعی را در اختیار مدارس قرار دادیم تا تجهیزات مورد نیاز پروتکل‌های بهداشتی تأمین و به خوبی از دانش آموزان استقبال شود؛ البته اگر تعداد دانش‌آموزان مراجعه کننده به مدرسه محدود باشد پروتکل‌ های بهداشتی نیز ساده‌تر خواهد بود و اگر بیشتر باشد طبیعتا پروتکل‌های سختگیرانه‌تری اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به رعایت 82 درصدی پروتکل‌های بهداشتی در جامعه، اظهار کرد: با توجه به آشنایی خوب مدیران مدارس و خانواده‌ها با پروتکل‌های بهداشتی، امیدواریم مرحله بازگشایی مدارس را به خوبی پشت سر بگذاریم.

حاجی‌میرزایی در خصوص امتحانات گفت: اصل بر برگزاری حضوری امتحانات است مگر اینکه به لحاظ پروتکل‌های بهداشتی امکان پذیر نباشد البته ما در پایه نهم به جهت سرنوشت‌ساز بودن امتحانات این پایه در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان اصرار بر برگزاری حضوری امتحانات داریم؛ لذا براساس پروتکل‌های بهداشتی این موضوع بررسی و انجام می‌شود امیدواریم حداقل آزمون‌های ضروری و همچنین تمام امتحانات پایه نهم را به صورت حضوری برگزار کنیم.

برای برگزاری حضوری امتحانات ضروری به مدارس تفویض اختیار شده است

وزیر آموزش و پرورش از قرار گرفتن یک آزمون‌ساز در دستور کار خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم تا هفته آینده این آزمون‌ساز را در اختیار مدارس قرار دهیم تا کسانی که می‌خواهند آزمون‌های غیرحضوری را از طریق شبکه شاد برگزار کنند بتوانند این کار را انجام دهند.

وی برگزاری آزمون حضوری را منوط به تصمیم مدارس دانست و افزود: با توجه به متفاوت بودن میزان تراکم دانش‌آموزان در مدارس، اختیاراتی را به مدارس دادیم تا متناسب با شرایط هر مدرسه تصمیم گیری کنند لذا مواردی که آزمون سرنوشت ساز است یا مربوط به دروس فنی می‌شود حتما باید آزمون حضوری برگزار شود.

در خصوص دانش آموزان استثنایی سازمان مربوطه تدبیر خواهد کرد

حاجی‌میرزایی در خصوص عدم حضور دانش‌ آموزان استثنایی در مدارس گفت: نیمی از این دانش‌آموزان استثنایی در مدارس عادی هستند و مطابق سایر دانش‌آموزان عمل می‌کنند و برای نیم دیگر این دانش‌آموزان، سازمان آموزش و پرورش استثنایی تدبیر خواهد کرد.

وی افزود: در خصوص فعالیت سایر موسسات آموزشی نیز ستاد ملی مدیریت کرونا باید تصمیم‌گیری کند.

 روزانه مدارس ضدعفونی خواهد شد

وزیر آموزش و پرورش از ضدعفونی کردن مدارس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد و افزود: همچنان که مساجد و سایر اماکن عمومی بر اساس مقررات بهداشتی بازگشایی می‌شود مدارس نیز تابع همان مقررات بهداشتی است لذا روزانه مدارس ضدعفونی خواهد شد.

وی در خصوص سرویس مدارس در ایام بازگشایی گفت: ما نمی‌توانیم تصمیمی واحد برای کل مدارس اتخاذ کنیم؛ بلکه شورای مدارس در جاهایی که تعداد دانش آموزان مراجعه کننده قابل توجه باشد تصمیم مقتضی را اتخاذ می‌کند.

پیگیر تأمین منابع مالی اینترنت رایگان شبکه شاد هستیم

حاجی‌میرزایی اظهار کرد: رایگان شدن اینترنت شبکه شاد از مصوبات ستاد ملی مدیریت کروناست لذا ما پیگیر تأمین منابع اقتصادی آن هستیم و این کار حتما عملی خواهد شد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
اسلام، ضامن حقوق و آزادی زنان

اسلام، ضامن حقوق و آزادی زنان

دین اسلام، حقوقی را برای انسان قرار داده است که در این خصوص تفاوتی میان زن و مرد به عنوان دو فرد وجود ندارد و حقوق مشترک زنان و مردان در جامعه اسلامی تلقی می‌شود.

محرومیت زدایی عزم جدی می‌خواهد

محرومیت زدایی عزم جدی می‌خواهد

اتفاقی تلخ که برای مرحوم خانم آسیه پناهی افتاد بار دیگر ذهن‌ها را متوجه این موضوع کرد که باید برای محرومان و مستضعفان جامعه که قدرت خرید مسکن ندارند و به کپرنشینی و حاشیه‌نشینی روی آورده‌اند، فکری اساسی کرد.

آتش غفلت در جنگل

آتش غفلت در جنگل

حجم بالای بارندگی‌های چند هفته گذشته باعث افزایش رویش علف‌های هرز در جنگل‌های مختلف ایران شده‌است.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر