بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (17 اردیبهشت ماه ) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و پیش‌بینی می شود با رشد ناپایداری جوی و وزش باد طی روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شود.
کد خبر: ۱۲۶۵۹۱۵
به گزارش جام جم آنلاین از  ایسنا، بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا صبح امروز (17 اردیبهشت ماه) با حاکمیت جو نسبتاً پایدار طی ساعات گذشته همراه با آغاز تردد خودروها، شاهد افزایش غلظت ذرات معلق خواهیم بود و کیفیت هوای شهر تهران در بیشتر مناطق در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.
 
به تدریج با رشد ناپایداری جوی و وزش باد در طول روز، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و انتظار می‌رود با کاهش غلظت آلاینده‌ها در بیشتر مناطق کیفیت هوا بهبود پیدا کند.
 
با افزایش ترافیک شبانگاهی احتمال می‌رود تا حدودی بر غلظت ذرات معلق افزوده شود، بااین‌حال با وزش باد و احتمال رگبار پراکنده در ساعات پایانی امروز (17 اردیبهشت ماه) برقراری شرایط قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.
 
با کاهش تندی باد تا صبحگاه فردا (18 اردیبهشت ماه) همراه با افزایش تردد خودروها، پیش‌بینی می‌شود بر غلظت آلاینده‌ها به ویژه ذرات معلق افزوده شود و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق را شاهد باشیم.
 
طی روز با برقراری شرایط ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم می‌شود هر چند با توجه به افزایش تندی باد احتمال گسیل موقتی گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود. با تداوم وزش باد تا اواخر وقت فردا (18 اردیبهشت ماه) کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌قبول کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته 85 و هوا در شرایط قابل قبول (سالم) بود. این شاخص هم‌اکنون 101 و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها