جانشین فرمانده یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان خبر داد

توقیف هشت فروند شناور غیر مجاز در حوزه صید ترال غیر مجاز

ماموریت مشترک شیلات، دریابانی و سپاه برای مقابله با صید ترال

دستور توقیف شناور‌های غیر مجاز صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس از صدور دستور قضایی به منظور توقیف شناور‌های غیر مجاز صید ترال و مأموریت مشترک شیلات، دریابانی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این خصوص خبر داد.
کد خبر: ۱۲۶۵۵۸۳

به گزارش جام جم آنلاین، مجتبی قهرمانی در گفتگو با میزان اظهار داشت: پس از تأکیدات صورت گرفته در خصوص لزوم بررسی موضوع صید ترال و برخورد با متخلفین، از مدیرکل شیلات استان، فرمانده دریابانی و فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خواسته شد تا نسبت به برخورد قانونی و جلوگیری از فعالیت شناور‌های غیر مجاز، خصوصاً صید ترال در کل آب‌های استان هرمزگان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: این دستور قضایی با توجه به لزوم حمایت از اشتغال و تولید در استان در راستای تحقق منویات داهیانه مقام معظم رهبری «مدظله العالی» مبنی بر نامگذاری امسال به عنوان «جهش تولید» و همچنین به منظور نظارت بر حسن اجرای قانون و صیانت از حقوق عامه صادر شده است.

گفتنی است؛ رئیس قوه قضاییه در بهمن ماه سال گذشته بر برخورد با متخلفان صید ترال تاکید کرده و گفته بود: هم در بندرعباس و هم در بوشهر وقتی به صورت سرزده در ساحل حضور یافتیم، صیادان هم در اینجا و هم در بندرعباس نسبت به صید به روش «ترال» گلایه‌هایی داشتند. باید وضعیت این موضوع روشن شود؛ چراکه اینگونه برداشت از دریا زندگی صیادان را مختل و حیات آبزیان را به خطر می‌اندازد.اگر چارچوب‌ها روشن و تبیین شد و تنویر افکار عمومی صورت گرفت، برخورد با تخلفات، برخوردی روشن است و جامعه متوجه می‌شود که این افراد متجاسر هستند و باید با آن‌ها برخورد کرد.

در اوایل اردیبهشت امسال نیز رییس کل دادگستری هرمزگان به دادستان مرکز استان و بازرس کل استان مأموریت داد سریعاً ماجرای صید ترال را که باعث صدمه به ذخایر آبزیان می‌شود بررسی کنند و با هر نوع تخلفی بدون اغماض برخورد شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها