بیش از دو هزار ساعت ویژه برنامه برای سحر و افطار ماه مبارک رمضان از شبکه‌های استانی صداوسیما پخش می‌شود.
بیش از دو هزار ساعت ویژه برنامه برای سحر و افطار ماه مبارک رمضان از شبکه‌های استانی صداوسیما پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۲۸

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان، با توجه به فرا رسیدن ماه رمضان، شبکه‌های استانی صداوسیما برنامه‌های مختلفی را در حوزه‌های گوناگون و در قالب و ساختار‌های متنوع برای پخش در دو نوبت سحرگاهی و افطار آماده کرده‌اند که به صورت زنده و تولیدی روی آنتن می‌رود.

بر این اساس ۹۸۸ برنامه با مدت زمان ۶۲ هزار و ۵۶۰ دقیقه برنامه سحرگاهی با محوریت اهمیت سحر و معنویت سحرگاهان و نیز بیان نیاز‌های معارفی مخاطبان از قرآن و روایات با تکیه بر ویژگی‌های بومی و محلی استان‌های های مختلف کشور و هزار و ۲۸۹ برنامه ویژه افطار با مدت زمان ۶۳ هزار و ۲۴۰ دقیقه با محوریت ایجاد فضای معنوی و امیدآفرینی و نشاط و نیز بیان مفاهیم و برکات ماه مبارک رمضان و در مجموع ۱۲۵ هزار و ۸۰۰ دقیقه برنامه در ماه رمضان امسال از شبکه‌های استانی پخش می‌شود.

براساس این گزارش استفاده از زیبایی‏ های طبیعت در فصل بهار و تهیه برنامه خارج از استودیو و در فضای باز به عنوان نخستین اصل در راهکار‌های اجرایی تولید برنامه‌های سحرگاهی مد نظر بوده است. همچنین توجه به سنت‌های بومی و محلی و به تصویر کشیدن آن در سراسر کشور، توجه به موضوع شیوع بیماری کرونا و ارائه اطلاعات لازم در این خصوص در ایام روزه داری، پخش ده‌ها آیم متنوع و شاد ویژه ایام ماه رمضان، سر زدن به سفره‌های افطاری و سحر اقشار مختلف مردم به ویژه کادر درمانی سراسر کشور، پاسخگویی به سوالات شرعی مخاطبان و مطرح کردن احکام شرعی مرتبط با این ماه از موضوعاتی است که در تولید این برنامه‌ها به آن‌ها توجه شده است.

در این میان تهیه گزارش‌ها در برنامه‌های افطار، محدود به مراکز استان‌ها نبوده و حضور مردم در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان به بهترین نحو ثبت، ضبط و پخش می‌شود.

استفاده از ظرفیت‌های بومی هر استان در تولید برنامه‌ها یکی از مهمترین موضوعات است به نحوی که سعی می‌شود در طراحی و اجرای برنامه‌ها، گوناگونی‌های فرهنگی، قومیتی و اجتماعی در برنامه‌ها لحاظ و این مسئله موجب غنای بیشتر برنامه‌ها شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها