ارومیه لرزید

زلزله نسبتا شدیدی ارومیه را لرزاند.
کد خبر: ۱۲۶۰۶۴۳

به گزارش جام جم آنلاین ، زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.7 ریشتر ارومیه را لرزاند.

بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 09:22:۰۵.۱ امروز در عمق 6 کیلومتری زمین رخ داد.

از خسارات احتمالی این زلزله اخباری مخابره نشده است.



 

زمین لرزه‌ای به بزرگی 5.9 ریشتر در عمق 12 کیلومتری زمین استان آذربایجان غربی - حوالی زرآباد را لرزاند.

گزارش مقدماتی زمین‌ لرزه 5.9 ریشتری در زرآباد به شرح زیر است:

بزرگی: 5.9
محل وقوع: استان آذربايجان غربي - حوالی قطور
تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1398/12/04 19:30:26
طول جغرافیایی: :44.39
عرض جغرافیایی:38.50
عمق زمین‌لرزه: 12 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها:
4 کیلومتری قطور (آذربايجان غربي)
36 کیلومتری زرآباد (آذربايجان غربي)
45 کیلومتری تازه شهر (آذربايجان غربي)

نزدیکترین مراکز استان:
122 کیلومتری اروميه
173 کیلومتری تبريز

 

محمد فرید لطیفی معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور درباره آخرین اقدامات صورت‌گرفته در رابطه با زلزله 5.7 ریشتری صبح امروز که در عمق 6 کیلومتری در شهرستان خوی اتفاق افتاد، اظهار داشت: 15 هزار نفر متأثر از این زلزله شدند و بلافاصله تیم‌های ارزیاب هلال احمر، اورژانس و بنیاد مسکن به محل حادثه اعزام شدند.

وی گفت: هزار واحد مسکونی بین 50 تا 70 درصد خسارت دیده است، 75 نفر مصدوم شدند که از این تعداد 10 نفر بستری هستند و مابقی از مراکز درمانی مرخص شده‌اند.

وی گفت: 43 روستا متأثر از این زلزله شده است و حدود 2000 خانوار که امیدواریم تعداد آنها کمتر هم شود اسکان موقت داده خواهد شد و چادر در بین این خانواده‌ها توزیع می‌شود.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور اظهار داشت: از زمان وقوع حادثه تاکنون به صورت میانگین هر ساعت یک پس‌لرزه رخ داده که این پس‌لرزه‌ها بعد از وقوع زلزله طبیعی است.

وی تأکید کرد: تاکنون مورد فوتی در اثر این حادثه گزارش نشده است و از سال‌های گذشته واحدهای مسکونی این منطقه تحت پوشش بیمه قرار گرفته بودند.

مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره نتایج بررسی خسارات جانی و مالی زمین لرزه 5.7ریشتری شهرستان خوی اظهار کرد:‌ بر اساس آخرین گزارش‌ها آخرین تعداد افرادی که بر اثر وقوع زمین لرزه در شهرستان خوی مصدوم شده‌اند، تا کنون ۵۱ نفر است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۷ نفر برای ادامه دادن روند درمان به مراکز درمانی منتقل شدند و ۳۴ نفر نیز توسط تیم عملیات ویژه اورژانس به صورت سرپایی درمان شدند.

سخنگوی اورژانس کشور: ساعت ۹:۲۲ دقیقه روز جاری زمین لرزه ای با قدرت ۵.۷ ریشتر و عمق شش کیلومتر بخش قطور شهرستان خوی را لرزاند.

اکنون حدود سه ساعت از این زمین لرزه می‌گذرد و ۱۳ پس لرزه نیز در این محل رخ داده است.

با توجه به ارزیابی های انجام شده این زمین لرزه تا کنون ۳۶ مصدوم بر جای گذاشته که ۱۲ تن از آن‌ها به مراکز درمانی منتقل شدند و ۲۴ تن نیز به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور، ۲۵ روستا بین ۲۰ تا ۹۰ درصد تخریب داشته‌اند.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور:

زلزله منازل مسکونی در روستا‌های گوگرد و حصار را تخریب کرده است.

۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۴ دستگاه آمبولانس از ارومیه و ۲ دستگاه آمبولانس از کردستان آماده اعزام به مناطق زلزله زده هستند.

تاکنون ۴ مورد مصدوم بر اثر وقوع این زلزله گزارش شده است.

سالم خویی دبیر اتاق بحران خوی گفت: در این حادثه تعدادی از اصطبل‌های دام خسارت دیدند و ده‌ها راس دام تلف شده اند که اکیپ‌ها در حال ارزیابی هستند.

او بیان کرد: تعدادی از واحد‌های مسکونی نامقاوم روستایی بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده اند.


سعید رهبر سوره ،مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت: ۳۰ نفر در قالب ۵ اکیپ امدادگر و نجات گر از شهر‌های سلماس و خوی به منطقه زلزله زده اعزام شدند.

هنوز از خسارات احتمالی گزارشی به دست ما نرسیده و شاهدان محلی از ترک برداشتن دیوارهای خانه ها گزارش می دهند.

سید مصطفی مرتضوی دراین‌باره گفت: به دنبال زلزله‌ای که در ساعت ۹:۲۲ امروز حوالی قطور در استان آذربایجان غربی را لزراند، دو تیم ارزیاب از نزدیک‌ترین پایگاه‌های هلال احمر به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود:‌ تاکنون گزارشی از میزان خسارات احتمالی مخابره نشده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور نیز در این‌باره گفت: تیم‌های اورژانس کشور به منطقه اعزام شده و بالگردهای اورژانس نیز به مناطق متاثر از زلزله اعزام شده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها