ایرنا: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در نظام اسلامی ، ولی فقیه که باید فردی آگاه ، مدیر ، شجاع و مدبر باشد به عنوان نایب امام زمان (عج) در راس حکومت است.
کد خبر: ۱۲۵۰۱۹

آیتالله"اکبر هاشمی رفسنجانی"عصر یکشنبه در اجتماع قشرهای مختلف مردم پیشوا و در بارگاه امامزاده جعفربن موسیالکاظم(ع) افزود: در نظام اسلامی مشروعیت حکومت به واجد شرایط بودن رهبر و اسلامی بودن قوانین و چارچوبها وابسته است و این از دستاوردهای بینظیر انقلاب اسلامی ایران در تاریخ است.
وی انقلاب اسلامی را بهترین فرصت ایرانیها پس از سال از زمان ظهور اسلام خواند و افزود: از صدر اسلام تاکنون در هیچ نقطهای از دنیا اتفاقی مانند انقلاب اسلامی رخ نداد که روحانیان در آن پیشرو باشند و مردم با ایمان و اعتقاد وارد میدان شوند.
هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: در نتیجه این حرکت مردم ایران، حکومت اسلام و قرآن بر پایه ولایت فقیه در کشور تثبیت شد و این مساله در تاریخ بیسابقه است.
وی اضافه کرد:درهیچ یک از حرکتهای اسلامی پراکنده ومشابه در تاریخ، سازمانی اسلامی برای اداره حکومت وجود نداشت اماپس ازانقلاب اسلامی سازوکار حکومت اسلامی طراحی و عملی شد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: انقلاب اسلامی متعلق به همه مردم ایران است و البته برخی شهرهای کشور از جمله قم که به حق شهر خون و قیام خوانده میشود سهم بیشتری در انقلاب دارند.
هاشمی رفسنجانی گفت: مردم ورامین و پیشوا نیز به دلیل قیام خرداد سهم زیادی درانقلاب دارند و حرکت مردم این منطقه در خرداد ازحوادثی است که فرزندان این منطقه به آن خواهند بالید.
وی افزود: نام مردم پیشوا و ورامین در زمان آغاز تلاش برای تشکیل حکومت اسلامی افتخار بزرگی برای کشور کسب کرد ومردم منطقه این افتخار را همواره حفظ خواهند کرد.
وی همچنین باتجلیل ازشهدای شهرستان ورامین ازحججاسلام شیخ احمد جنیدی و عباس قمی بهدلیل فداکاریها و مجاهدتهای آنان دردوران انقلاب ودفاع مقدس تجلیل کرد.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین درجمع دانشجویان دانشگاه آزاد ورامین گفت: هرگاه درکشوری انقلابی صورت میگیرد آن انقلاب با تهدیدات بسیاری روبرو خواهد شد،اما روحانیت در دوران پیروزی انقلاب و بعداز آن توانست با درایت خود جلوی تمام تهدیدات دشمن را بگیرد.
آیتالله اکبرهاشمی رفسنجانی افزود: روحانیت با درایت خود توانست نقش خود را برای سرکوبی رژیم شاه و کم کردن شر آنها از سر ملت ایران ایفا کند.
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: در حال حاضر فشارها بر جمهوری اسلامی ایران زیاد است زیرا دشمنان نمیخواهند ایران برای قویترشدن میدان پیدا کند.
هاشمیرفسنجانی تاکیدکرد: باید تلاش کنیم تا بتوانیم به الگوی کشور اسلامی متناسب با زمان خود تبدیل شویم اما دشمنان برای اینکه ایران به این هدف نرسد مانع ایجاد میکنند.
وی بااشاره به پیشرفتها و دستاوردهای چشمگیر علمی در کشور گفت: ساخته شدن داروی کنترل ایدز در ایران کاری بسیار ارزشمند است و متخصصان داخلی با ساخت این داروی گیاهی توانستهاند، توانایی و قدرت مقاومت بدن را در برابر ایدز افزایش دهند.
هاشمی رفسنجانی ، دستیابی به سلولهای بنیادی را نیز کاری بسیار عظیم در علم پزشکی دانست و گفت: خوشبختانهامروز درکشورماازاین گونه کارهای علمی بسیارانجام میشود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها