jamejamonline
اقتصادی صنعت و انرژی کد خبر: ۱۲۴۴۵۴۱ ۲۰ دی ۱۳۹۸  |  ۱۴:۳۶

بوئینگ 737، در حقیقت خطرناک‌ترین هواپیمای مسافربری حال حاضر جهان است و تاکنون 4 هزار و 300 نفر در حوادث مرتبط با این نوع هواپیما جان باخته اند.

تعداد قربانیان بوئینگ‌های 737 در جهان به 4300 نفر رسید

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، هواپیمای بوئینگ 737 یکی از پرتیراژترین هواپیماهایی است که تاکنون در جهان تولید شده، اما در عین حال از جمله هواپیماهایی است که بیشترین قربانی را در جهان در حوادث هوایی به خود اختصاص داده است.

به گزارش نشریه ایرفیلت، هواپیمای بوئینگ 737 با اختلاف با هواپیمای بوئینگ 747 که در جایگاه دوم قرار دارد، بیشترین قربانی را در حوادث داشته است و این 4 هزار و 298 نفری که تاکنون در هواپیماهای بوئینگ 737 کشته شده‌اند، جدای از 346 نفری است که جان خود را طی ماه‌های گذشته در دو مورد سقوط هواپیمای 737 مکس از دست دادند.

در واقع بوئینگ 737 مکس با هدف جایگزینی و بهینه کردن طراحی و موتور بوئینگ های 737 مکس از سوی شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به بازار عرضه شد، اما تغییر در طراحی و ساختار این هواپیما نیز نتوانست لقب خطرناک‌ترین هواپیمای جهان را از این نوع هواپیمای مسافربری دور کند.

تاکنون هواپیماهای 737 که در کلاس‌های مختلف از 737-100 تا 737-800 تولید شده، 146 سانحه را به ثبت رسانده‌اند که تقریباً معادل یک سانحه در هر 500 هزار ساعت پرواز این هواپیماست.

فرق مدل 800 با دیگر مدل‌ها این است که اندازه آن کمی بزرگ‌تر بوده و ظرفیت حمل مسافر بیشتری دارد و این مدل می‌تواند در تایپ تک‌کلاس 189 مسافر و در تایپ دوکلاس 162 مسافر را جابجا کند و در واقع کلاس 800 با هدف جایگزین شدن برای بوئینگ 737-400 تولید شد، در حال حاضر به دلیل سقوط هواپیماهای 737 مکسی که به پیشتر به آن اشاره کردیم، پرواز تمام این نوع هواپیماها در جهان ممنوع شده و تلاش شرکت بوئینگ برای دریافت مجدد مجوز پرواز، آنها با شکست مواجه شده است.

آخرین سانحه مربوط به هواپیماهای بوئینگ 737 به سقوط یکی از آنها در حوالی تهران بازمی‌گردد که به کشته شدن 176 سرنشین آن منجر شد.

موضوع قابل تأمل اینکه تعدادی از مدل‌های حتی قدیمی‌تر از این نوع بوئینگ 737 مکس هم‌اکنون در خطوط هوایی ایران مشغول به فعالیت هستند که این مسئله می‌تواند با توجه به لقب خطرناک‌ترین هواپیمای جهانی برای بوئینگ 737 مکس برای هم‌وطنانمان مخاطره‌آمیز باشد.

پس از بوئینگ 737 بیشترین سانحه و قربانی در سوانح هوایی مربوط به بوئینگ 747 با 46 سانحه و 3 هزار و 713 قربانی بوده است.

بوئینگ در حالی تولید مدل 737 مکس را آغاز کرد که قصد داشت با تغییر طراحی آن، یک مدل ایمن‌تر به بازار عرضه کرده و مجدداً یک خط تولید پرتیراژ داشته باشد، اما خطرات مربوط به پرواز این هواپیماها که در اتیوپی و اندونزی شاهد آن بوده‌ایم، باعث شد که نه تنها پرواز آنها متوقف شود، بلکه بوئینگ نتواند مجوز تحویل هواپیماهای تولید شده مکس را از سازمان هوانوردی فدرال آمریکا دریافت کرده و آنها را به مشتریان عرضه کند. دست آخر بوئینگ اعلام کرده که خط تولید هواپیماهای 737 را متوقف می‌کند.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

شورای‌ عالی اقتصادی چه بود و چه شد؟

جلسات شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی قوا در ابتدای کار، امیدواری زیادی برای حل مشکلات اقتصادی ایجاد کرد، زیرا این احساس وجود داشت که یک نهاد بالادستی برای کنترل شرایط اقتصادی ایران و تعیین چشم‌انداز آتی آن ایجاد شده است اما به‌سرعت موانع متعددی در مقابل عملکرد این شورا ایجاد شد.

جای خالی حقوق در بازار سرمایه

جای خالی حقوق در بازار سرمایه

تضییع اموال مردم در بازار سرمایه از جهات مختلفی نیازمند کاربست قواعد حقوقی است. استمرار این وضعیت هم موجب تضییع حقوق عامه است و هم مشکلاتی با ابعاد اجتماعی ـ امنیتی به دنبال خواهد داشت.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر