ایرنا: هیاتهای عزادار حسینی در همه نقاط ایران به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبداللهالحسین(ع)، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند.
کد خبر: ۱۲۴۴۲۴

مردم عزادار حسینی پس از برگزاری آیینهای عزاداری سید و سالار شهیدان، به یاد آخرین نماز امام حسین (ع) در ظهر عاشورا، نماز ظهر و عصر را به جماعت اقامه کردند.
در این آیین مردم به ویژه جوانان عزادار و سوگوار در صفوف به هم فشرده نماز ظهر عاشورا را با شور حسینی خویش به امامت ائمه جمعه و جماعات سراسر استانها ، شهرستان و روستاها برپا داشتند.
دراین آیینها نمازگزاران سوگوار و سیاهپوش پیشانی بندگی و عبودیت بهخاک ساییدند و به درگاه احدیت سر تعظیم، فرود آورده و با تمام وجود "سبحانالله" گفتند.
برخی هیاتهای عزادار نیز که در معابر عمومی درحال سوگواری بودند با شنیدن ندای " الله اکبر" موذن متوقف شده و در همان محل نماز ظهر عاشورا را در صفوفی به هم فشرده و دلی آکنده از عشق به شهادت و بندگی در راه خدا، اقامه کردند.
ائمه جماعت نیز پس از خاتمه آیین پرفیض نماز ظهر عاشورا، در خصوص واقعه دشت نینوا و اهداف سالار شهیدان حسینبن علی (ع) و یاران با وفای آن حضرت سخن گفتند و برضرورت حفظ حرمت ایام محرم و صفر، احیا و ترویج فریضه حسنه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها