دو مامور اخراجی دستگاه نظامی که جایگاه سوختی را در خرم‌آباد منفجر کرده و باعث شهادت دوپلیس شده بودند، بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۲۴۲۶۱۹

محمد رزم، رئیس‌کل دادگستری استان لرستان به ایرنا گفت: 17 بهمن سال گذشته، جایگاه سوختی در شهرستان خرم‌آباد منفجر شد. در این حادثه دو مامور انتظامی به شهادت رسیدند.با تلاش‌های بسیار نیروهای امنیتی و سرنخ‌‌های به‌دست آمده سلاحی که از آن شلیک شده بود مورد بررسی قرار گرفت که در این راستا افراد مرتبط هم شناسایی شدند. دو عامل اصلی این حادثه با پنهان کردن اسلحه خود و پوشیدن جلیقه ضد‌گلوله همچنین تهیه موتورسیکلت اقدام به تیراندازی به پمپ بنزین در منطقه دره گرم خرم‌آباد کرده که تانکر سوخت منفجر شد.
وی افزود: عاملان این حادثه انگیزه خاصی نداشته و تنها برای ایجاد رعب و وحشت اقدام کرده بودند.‌دو عامل اصلی حادثه تروریستی از عوامل اخراجی دستگاه‌های نظامی هستند و بازخرید شده‌اند که در لرستان دستگیر شده و با قرار بازداشت موقت در زندان به سر می‌برند.کیفرخواست ارتکاب دو فقره قتل عمدی و تخریب و تحریک برای آنها صادر شده، چراکه عملیات این افراد منجر به ناامنی بود. جرم عاملان حادثه تروریستی محاربه است و به اشد مجازات خواهند رسید. این افرادی که مسلح بودند قصد داشتند عملیات بزرگ‌تری را انجام دهند که تبعات روانی گسترده‌ای در سطح استان داشته باشد که جزئیات آن به‌زودی تشریح می‌شود. قرار است متهمان به‌زودی و به طور علنی محاکمه شوند.
این گزارش حاکی است، ساعت دو بامداد هفدهم بهمن سال گذشته، ماموران انتظامی شهرستان خرم‌آباد هنگام گشتزنی در محله دره گرم به دو سرنشین خودروی پراید که در کنارجایگاه سوخت پارک شده بود، مشکوک شدند که آنها به‌ محض مشاهده پلیس دست به تیراندازی زدند. در این درگیری، مهاجمان به تانکر خالی سوخت گاز مایع که در محوطه جایگاه سوخت پارک شده بود، تیراندازی می‌کنند که به انفجار مهیب و شکسته شدن شیشه‌های ساختمان‌های مجاور منجر می‌شود. در این درگیری، نجم‌الدین باوی سرباز و ستوان یکم جابر بیرانوند به شهادت رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها