تصمیم دولت در مورد بنزین در بدترین شرایط و زمان اتخاذ شد و مردم نسبت به چنین تصمیمی اعتراضات بسیاری دارند.
کد خبر: ۱۲۳۸۵۵۱
پای درس مردم

مسؤولان مربوط می‌بایست قبل از اتخاذ چنین تصمیمی آمادگی لازم را در جامعه ایجاد می‌کردند که این آمادگی می‌توانست موقعیت مناسبی را برای مسؤولان در جهت تصمیم‌گیری درست فراهم آورد. این در حالی است که نه تنها مردم بلکه نمایندگان مجلس هم در جریان این ماجرا قرار نگرفته بودند. در گذشته نیز بنزین در کشور گران شده بود اما می‌‌توان گفت چند برابر کردن قیمت بنزین در یک شب، تا حدودی خردمندانه نبود.

در هر صورت اصل ماجرای افزایش قیمت بنزین مشکل داشت و موجب اعتراض مردم قرار گرفت اما دشمنان نظام نیز سازماندهی‌هایی را از قبل برای چنین موقعیت‌هایی ایجاد کرده بود. لذا تلاش کردند مساله مخالفت مردم با تصمیم جدید در مورد بنزین را مخالفت مردم با نظام نشان دهند.

با این حساب در جامعه دو قطبی ایجاد شد و تلاش کردند مخالفان را به سمت امیال خودشان بکشانند که البته با درایت رهبر معظم انقلاب، این دو گانگی در کشور از بین رفت و مردم با راهپیمایی‌های اخیر خود نشان دادند که صف خود را از آشوبگران جدا کردند.

چنین حرکتی از سوی مردم نقطه عطفی بود که نشان داد آنها علی‌رغم این‌که همچنان نسبت به موضوع گران شدن بنزین و شرایط اقتصادی کشور اعتراض دارند اما این موضوع را از نظام جدا کرده و همچنان از نظام حمایت می‌کنند. هرچند که همچنان نسبت به موضوع بنزین اعتراض دارند اما با اغتشاش مخالف هستند و اجازه سوءاستفاده به فرصت‌طلبان نمی‌دهند.

در فتنه 88 چند ماه طول کشید تا مردم علیه فتنه به صحنه بیایند اما در ماجرای اخیر به فاصله چند روز مردم به صحنه آمده و راه‌شان را از اغتشاش جدا کردند. دشمنان نیز تصور نمی‌کردند که تیرشان به سنگ بخورد.

البته در عین حال باید توجه داشته باشیم که این ماجرا درسی نیز برای همه ما دارد. حال که مردم به تاسی از رهبری به میدان آمده و اغتشاش را محکوم کرده‌اند نباید باعث شود که مسؤولان در هر مقطعی هر تصمیمی که می خواهند بگیرند. بلکه ضروری است که مسؤولان قبل از اتخاذ تصمیمات، نظرات مردم و نخبگان را نیز مدنظر قرار بدهند.

در ضمن از آنجا که کشور ما حزبی نیست بهتر است مکان‌هایی را برای اعتراض مردم نسبت به موضوعاتی که به آن معترض هستند تعریف کنیم تا در یک روز به‌خصوص به‌صورت مسالمت‌آمیز اعتراض خود را بیان کنند.

عبدالرضا مصری - نایب‌رئیس مجلس / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها