فارس: در حالی که براساس آمارهای رسمی ، 1.5 میلیون زوج نابارور از عدم پوشش بیمه ای این بیماری از سوی سازمان های بیمه گر رنج می برند، تاکنون اقدامی برای بیمه شدن این بیماران ازسوی سازمان های ذی ربط صورت نگرفته است.
کد خبر: ۱۲۳۸۳۵

هر یک از سازمان های بیمه گر برای حل مشکل زوجهای نابارور، تحت پوشش بیمه قرار گرفتن این بیماری را مستلزم تصویب آن در شورای عالی بیمه می دانند، در حالی که هر یک از آنها به همراه وزارت بهداشت از اعضای تشکیل دهنده این شورا هستند.در همین حال روز گذشته معاون وزیر بهداشت درخواست کرد این دسته از بیماران تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
رسول دیناروند افزود: پیشنهاد وزارت بهداشت به بیمه ها این است که زوجهای نابارور حداقل برای یک یا 2بار هزینه های درمان ناباروری تحت پوشش بیمه ها قرار گیرند زیرا این افراد حق بیمه می پردازند و این حق آنهاست که برای داشتن زندگی سالم ، از حمایت های بیمه ای برخوردار شوند.
وی افزود: عوارض و ناراحتی های ناشی از ناباروری از بسیاری از بیماری ها بیشتر و ناگوارتر است ، بنابر این وزارت بهداشت که متولی سلامت مردم است ؛ بزودی به صورت رسمی در شورای عالی بیمه درخواست پوشش بیمه ای هزینه های درمان ناباروری را از سازمان های بیمه گر مطرح می کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها