سفیر چین با حضور در سازمان صدا وسیما با رئیس رسانه ملی دیدار کرد؛

گسترش همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای تهران - پکن تقویت‌کننده سایرهمکاری‌هاست

رئیس سازمان صدا و سیما در دیدار سفیر چین در تهران روابط دو کشور را در زمینه‌های مختلف راهبردی خواند و تاکید کرد: باید همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای را میان تهران - پکن بیش از پیش افزایش دهیم چرا که گسترش این همکاری‌ها مقوم تعاملات دو کشور در سایر زمینه‌ها خواهد بود.
کد خبر: ۱۲۳۵۴۴۶

به گزارش روابط‌عمومی رسانه ملی، دکتر علی‌عسکری در دیدار با چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین که به سازمان صدا و سیما آمده بود با اشاره به سابقه دیرینه روابط دو کشور افزود: چینی‌ها با تلاش و برنامه‌ریزی فراوان خیلی خوب حرکت کردند و با یک مدیریت متمرکز به پیشرفتی همه‌جانبه رسیدند و قدرتی بزرگ در عرصه اقتصادی شدند.
رئیس سازمان صدا و سیما طرح یک جاده یک کمربند را که چینی‌ها میان تهران - پکن طراحی کرده‌اند طرحی بزرگ و بستری مناسب برای تحکیم روابط آینده خواند و تصریح کرد: هم در زمینه فرهنگی و رسانه‌ای و هم در دیگر زمینه‌ها بستر مناسبی برای گسترش روابط وجود دارد که باید از آن استفاده کرد. دکتر علی‌عسکری بابیان این‌که جمهوری اسلامی ایران به‌رغم دشمنی و شیطنت‌های آمریکا و همپیمانانش به قدرتی بزرگ در منطقه تبدیل شده است افزود: ما می‌دانیم که آمریکا هم‌اکنون یک رقابت ناجوانمردانه با چینی‌ها انجام می‌دهد اما همه می‌دانید آمریکایی‌ها قدرتشان رو به افول است و باید کشورهایی همچون ایران و چین از این فرصت بهترین بهره را برای تحکیم روابط خود ببرند. رئیس رسانه ملی تحریم را فرصتی مناسب برای تقویت تولید کشور دانست و گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار خوبی در کشور در حال تلاش و کار هستند و می‌توانیم از طریق این شرکت‌ها روابط اقتصادی خوبی طراحی و اجرا کنیم .
وی رقابت آینده را رقابت در عرصه علم، تحقیقات و پژوهش توصیف و تصریح کرد: با توجه به این‌که چین در همه زمینه‌های دانش و فناوری در حال پیشرفت است کارهای پژوهشی با ایران می‌تواند زمینه‌های خوبی برای همکاری دوجانبه باشد. رئیس سازمان صدا و سیما با بیان این‌که در زمینه‌های نفت، پتروشیمی، گاز، معادن، نانو و بایوتکنولوژی و کشاورزی و دیگر صنایع می‌توانیم همکاری‌های خوبی داشته باشیم افزود: در زمینه‌های فرهنگی و رسانه‌ای با توجه به قرابت فرهنگ دو کشور می‌توانیم همکاری‌های خوب و موثری داشته باشیم و ما آمادگی داریم هم در صنعت رسانه و هم در محتوا این همکاری‌ها را بیش از پیش افزایش دهیم.
دکتر علی‌عسکری ملاقات با سفیر چین را نقطه عطفی برای گسترش همکاری‌های رسانه‌ای و فرهنگی خواند و تاکید کرد: با توجه به افول قدرت آمریکا، ایران، چین و روسیه در یک نقطه عطف تاریخی قرار دارند و می‌توانند با گسترش هرچه بیشتر روابط تاثیرات بین‌المللی ویژه‌ای را رقم بزنند و در این میان همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای نقش کلیدی دارد.
وی بر تبادل فیلم‌ها و مجموعه‌های نمایشی میان دو کشور تاکید و تصریح کرد: محصولات زیادی داریم که می‌توان با زبانگردانی در کشورهای یکدیگر از آنها استفاده کنیم و با این کار هم آشنایی مردمان کشورها با یکدیگر بیشتر می‌شود و هم می‌توانیم علایق دو طرف را هم تامین کنیم. رئیس رسانه ملی افزود: هردو کشور ایران و چین هم‌اکنون در مقابل با جنگ رسانه‌ای آمریکا قرار دارند و باید با تبادل تجربیات و هم‌افزایی دراین زمینه یکدیگر را تقویت کنند.
سفیر چین: روابط ایران وچین فقط اقتصادی نیست
چانگ هوآ سفیر جمهوری خلق چین در تهران هم در این دیدار با بیان این‌که ما می‌دانیم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای زندگی مردم این کشور نقش مهمی ایفا می‌کند افزود: در چند سال اخیر شاهد رشد خوب کمی و کیفی رادیو و تلویزیون ایران بوده‌ایم و معتقدیم تقویت همکاری‌های رسانه‌ای دو کشور بسیار مهم و ضروری است.
چانگ هوآ افزود: تقویت همکاری‌های رسانه‌ای میان دو کشور موجب آشنایی بیشتر مردم دو کشور از یکدیگر می‌شود و خبرها و جهت‌گیری‌های منفی رسانه‌های غربی را علیه تهران - پکن خنثی می‌کند. سفیر چین در تهران به روابط دیرینه و 2000 ساله دو کشور اشاره وتصریح کرد: ایران و چین با ایجاد راه ابریشم توانستند روابط اقتصادی و فرهنگی خود را به‌شدت تقویت کنند و عمق ببخشند و امروز هم اگر به نقشه توجه کنید معلوم می‌شود که هیچ جاده‌ای نمی‌تواند ایران را دور بزند و شما حتما مهم‌ترین شریک ما هستید.
وی به سفر سال 2016 رئیس‌جمهوری خلق چین به ایران اشاره و تاکید کرد: همان طور که رئیس‌جمهوری خلق چین در این سفر اعلام کرد روابط راهبردی تهران- پکن وارد مرحله جدیدی شده است و این روابط بسیار جامع است و به‌رغم این‌که برخی تصور می‌کنند این روابط فقط هم اقتصادی است، اصلا این‌طور نیست و درزمینه‌های مختلف طراحی شده است.
چانگ هوآ با بیان این‌که برخی کشورها که فقط 200 سال تاریخ دارند می‌خواهند همه دنیا را به کنترل خود درآورند گفت: سلطه‌گری و یکجانبه‌گرایی آمریکا حتما مورد مخالفت همه دنیاست و تاریخ چین نشان می‌دهد که هیچ‌گاه دراین مسیرحرکت نکرده و نمی‌کند. سفیر جمهوری خلق چین در تهران با اشاره به برگزاری مجمع تمدن کهن در ماه آینده در پکن افزود: ما تلاش ویژه‌ای داریم تا همکاری‌های فرهنگی و رسانه‌ای میان دو کشور افزایش یابند و لغو ویزای گردشگران چینی به ایران هم یکی از کارهای مهمی‌بود که از سوی ایران صورت گرفت. وی تاکید کرد: دراین مدت با گردشگران زیادی که از چین به ایران آمده بودند صحبت کردم که همه آنها به اتفاق سفر به ایران را ستایش می‌کردند و ایران را کشوری بسیار خوب با مردمانی مهربان و جاذبه‌های گردشگری فراوان توصیف می‌کردند و ما باید این سفرها را به صورت متقابل افزایش دهیم تا شناخت مردمان دو کشور بیش از پیش افزایش یابد. چانگ هوآ به افزایش تبادلات فرهنگی و رسانه‌ای به‌ویژه در زمینه فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی اشاره کرد و گفت: فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی در چین بسیار معروف هستند و مردم ما به تولیدات ایران علاقه فراوان دارند و درسال جاری هم دو فیلم ایرانی در دو جشنواره پکن و شانگهای نتایج خیلی خوبی گرفتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها