عبدالعلی‌زاده در برنامه تلویزیونی «دستخط»

به موسوی گفتم مردم انقلابشان را به من و تو نمی‌فروشند

علی عبدالعی‌زاده، وزیر مسکن و شهرسازی دولت اصلاحات که در انتخابات 92 نیز از حامیان حسن روحانی بود طی سخنانی در برنامه تلویزیونی «دستخط» به انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت پرداخت.
کد خبر: ۱۲۳۴۶۹۳

عبدالعلی‌زاده درباره ارزیابی خود از عملکرد دولت گفت: من فقط به بعد اقتصادی اشاره می‌کنم که عملکرد موفقی نداشته است. من از همان اول دولت که سیاست مهار تورم را با رکود و فشار اقتصادی بر جامعه آغاز کردند، مخالف بودم. این را به دوستان گفتم. همه صاحب‌نظران اقتصادی در کتاب‌ها و مقالاتشان اعلام کردند که بدترین شکل برخورد با تورم و مهار تورم همین شکلی است که دولت آقای روحانی انتخاب کرده است، یعنی با فشار آوردن بر رونق اقتصادی و بردن رونق به رکود، می‌خواهند تورم را کنترل کنند و نرخ آن را پایین بیاورند.
عبدالعلی‌زاده با رد برخی اظهارنظرها مبنی بر این‌که کشور از رکود اقتصادی خارج شده است، بیان کرد: کدام شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد ما از رکود خارج شده‌ایم؟ نشانه‌های رکود، شاخصه‌های اقتصادی است. بخش مسکن باید رونق داشته باشد. بخش مسکن نسبت به دو سال قبل خود هم اوضاع بدتری در 98 دارد. بقیه بخش‌ها هم به همین شکل است. وزیر پیشین مسکن و شهرسازی گفت:‌ من خدمت آقای آخوندی رفتم. من خیلی ارادت به آقای آخوندی داشته و ایشان را خیلی قبول دارم. به ایشان گفتم چرا بخش مسکن را راکد نگه داشتید؟ چرا فعال نمی‌کنید؟ گفت اقتصاددانان دولت اجازه نمی‌دهند. می‌گویند اگر فعال کنید تورم بالا می‌رود.
وی در بخشی از این گفت‌وگو با بیان این‌که مجلس ششم خیلی به کشور لطمه زد، گفت: من آن زمان خدمت دوستانی رفتم که در مجلس شلوغ می‌کردند و گفتم این کارها را نکنید. دو مشکل اساسی مردم را حل کنید. دو لایحه و طرح بیاورید و با دولت دست به دست هم بدهید و دو گره اساسی در کشور را حل کنیم، بعد ادعای پیغمبری کنید. بعد بگویید مردم با شما همراه شوند. عبدالعلی‌زاده افزود: آن زمان به من گفتند شما مرد خوبی هستید ولی سیاستمدار نیستید و شما با بنا و کارگران سرگرم باشید و به سیاست کاری نداشته باشید. ما بلد هستیم چه کاری کنیم.
عبدالعلی‌زاده در بخشی از این برنامه با اشاره به حمایتش از میرحسین موسوی در انتخابات سال 88 گفت: من هیچ وقت از قانون عبور نکرده‌ام و بعد از آن مسائلی که پیش آمد خیلی تلاش کردم. یک بار در یک جمع خصوصی پنجاه‌شصت‌نفر جمع شده بودیم، اوضاع خیلی داشت حاد می‌شد. عده‌ای تشویق می‌کردند خوب است و استقامت و پایداری کنید. وی افزود: من آخرین نفری بودم که صحبت کردم و گفتم آقای موسوی! من توصیه می‌کنم شما حساب ما روشنفکران را از حساب مردم جدا کنید. مردم، انقلاب خود را برای من و شما از دست نمی‌دهند. به خاطر این حرف‌ها، مردم از ولایت فقیه و جمهوری اسلامی دست برنمی‌دارند. شما مراقب باشید، تند نروید. گفتم شما انتخابات را قبول نکنید و سروصدا هم نکنید. چه کسی گفته شما انتخابات را قبول کنید؟ ولی چه کسی گفته، راهپیمایی کنید و شیشه بشکنید. عبدالعلی‌زاده درباره واکنش‌ها به این موضعگیری‌اش گفت: کم مانده بود برخی ما را بزنند. حتی از پله‌ها که پایین می‌آمدیم، یکی دو بار من را هل دادند. آن آخرین دیدار ما با آقای موسوی بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها