آنچه در ادامه می آید مروری تیتروار بر تمام اتفاقات مهم و جالب در رابطه با رویدادهای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در روزهای اخیر است.
کد خبر: ۱۲۳۳۴۶۶
مرور «جامعه» در چند خط

به گزارش جام جم آنلاین ، در روزهایی که گذشت اتفاقات متعددی افتاد، رویدادهای زیادی برگزار شد و قوانین متعددی به تصویب رسید. برخی از مهم ترین این رویدادها را با هم مرور می کنیم:

*طبق طرح جدیدی که معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری دارد، اختیارات زنان برای جلوگیری از طلاق بیشتر خواهد شد. در این صورت مردان برای طلاق دادن همسر خود دچار مشکلات بیشتر می‌شوند.

*فروش تنها ۱۱۷ بلیت از ۳ هزارو ۴۰۰ بلیت ممکن سالن «دالبی تیاتر» شهر لس‌آنجلس، باعث شد تا موضوع برگزاری کنسرت محمدرضا گلزار بازیگر سینما و مجری تلویزیون در شهر لس‌آنجلس امریکا با انتقاد گسترده خبرنگاران و برخی از چهره‌های شناخته شده حوزه موسیقی روبه‌رو شود.

*بر اساس گزارش‌های منتشر شده، از فروردین ۹۸ تا به امروز نزدیک به ۲۵ سوال از وزرا آنهم در صحن علنی پرسیده شده است که از این تعداد تنها ۴ مورد نمایندگان قانع نشدند.

*برخی از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده بستنی‌ در کشورمان، در ترکیبات ساخت بستنی‌ از "اسیدهای چرب وارداتی" استفاده می‌کنند؛ این چربی‌ها اگر منشأ گیاهی داشته باشد بر روی محصول کلمه "پلنت" درج می‌شود و اگر عنوانی درج نشود می‌تواند به معنای منشأ "خوکی" باشد!

*نتایج مطالعات ایستگاههای آبخیزداری در کشور نشان‌دهنده مهار سیلاب و نفوذ ۶۰ درصدی بارش به داخل آبخوان‌ها با انجام طرح‌های آبخیزداری است؛ این مزیت بزرگ می­‌تواند در کاهش خسارات سیل، بسیار مؤثر باشد.

*موضوع فروش صندلی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی به یکی از اخبار داغ این روزها تبدیل شده است و وزارت بهداشت از شناسایی و برخورد جدی با تعداد زیادی از این متخلفان خبر داد.

*در حالی که اوضاع اتوبوس‌های درون شهری تهران، بحرانی است همچنان شاهد عدم التزام دولت به اجرای تعهدات قانونی خود هستیم؛ از حدود ۶ هزار اتوبوس فعال در تهران، ۴ هزار دستگاه فرسوده است! این مسئله نقش زیادی در به خطر افتادن سلامت شهروندان دارد.

*سازمان برنامه و بودجه در ضوابط مالی ناظر بر بودجه سال 99 میزان افزایش حقوق و عیدی کارکنان دولت را پیشنهاد کرد.

*وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: عمده همکاری ما با وزارت ارتباطات به GIS، پایش سطح کره زمین جمع آوری اطلاعات در حوزه کشاورزی و محیط زیست مربوط می‌شود.

*هیات عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال یک بند از دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون سال ۹۷، شرکت داوطلبانی که در دوره‌های قبلی کنکور پذیرفته شده اند را برای سال‌های بعد بلامانع دانست.

*معاون سیاسی و اجتماعی استان تهران گفت: تاکنون هیچ گونه برنامه‌ای برای الکترونیکی شدن حوزه‌ای به استانداری ارائه نشده است.

*عضو شورای شهر تهران گفت: دلایل مخالفت خود را با طرح جدایی ری از تهران اعلام کردیم و امیدواریم در شورای راهبردی به نتیجه مناسب برسیم.

*معاون محیط زیست طبیعی از آخرین وضعیت توله خرس‌های رها شده در طبیعت خوزستان خبر داد.

*مشاور رئیس قوه قضاییه گفت: گزارش‌های آلودگی هوا در سازمان بازرسی کل کشور تهیه و به سران سه قوه ارائه شده است.

*شاخص بورس اوراق بهادار تهران در معاملات بیست و هشتمین روز مهر با کاهش ۴۳۲.۲۱ واحدی به پله ۳۱۰ هزار و ۷۷ واحدی رسید.

*عرضه ۷۰ هزار میلیارد تومان اوراق در بودجه ۹۸، افت قیمت دام زنده و جزئیات بازگشت زائران اربعین از اخبار اقتصادی امروز است.

*نایب رییس انجمن داروسازان ایران ضمن اشاره به آنچه که "کاهش شدید نقدینگی در داروخانه‌ها" خواند، گفت: در حال حاضر اقتصاد داروخانه‌ها به شدت دچار بحران شده است.

*سازمان حفاظت محیط زیست در یک رشته توئیت ضمن بیان توضیحاتی درباره پروژه انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی از موضع مشاور وزیر نیرو انتقاد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها