معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به رشد سه برابری شرکت‌های نوپا (استارت‌آپ‌ها) در حوزه آی.تی کشور گفت: حضور شرکت‌های نوپای کشور در بستر ملی شبکه اطلاعات موید این موضوع است.
کد خبر: ۱۲۳۱۷۴۷

به گزارش مهر، ستار هاشمی چهارشنبه، دهم مهر در ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و مراکز آموزش عالی کشور در وزارت علوم گفت: هواوی در همایشی اعلام کرد در چین یک میلیون نفر متخصص در حوزه‌های مرتبط با تحلیل دیتا و هوش مصنوعی کم داریم. دانشگاه‌های چین قادر به تامین نیاز صنعت نیستند؛ به همین دلیل برنامه‌ریزی کردند تا دوره‌های مهارتی را تاسیس و نیروی مهارتی را تامین کنند. معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات با اشاره به رشد سه برابری شرکت‌های نوپا در حوزه آی‌تی کشور گفت: حضور شرکت‌های نوپای کشور در بستر ملی شبکه اطلاعات موید این موضوع است.
وی بیان کرد: در ارتباط با مراکز شرکت‌های نوپا، نگاه وزارت ارتباطات این است مراکزی را که منشا عمل هستند بیشتر حمایت کنیم. هاشمی با اشاره به این‌که مساله دیگر بحث زیست بوم تلفن همراه بومی کشور است، افرود: همه می‌دانیم این بحث حواشی و حساسیت‌هایی دارد و در ماه‌های اخیر مقاله‌ای را به یکی از انتشارات‌های معروف ارسال کردیم و پیامی را دریافت کردیم که چون در ایران زندگی می‌کنید، نمی‌توانیم این را منتشر کنیم.
معاون نوآوری وزارت ارتباطات با تاکید بر مراقبت از حوزه تلفن همراه گفت: به همین دلیل سیستم عامل بومی را شروع کردیم که این به تنهایی کفایت نمی‌کند و بخش خصوصی، اپراتورها و دانشگاهیان نیز باید پای کار بیایند تا این سیستم بتواند شکل بگیرد. جامعه نیز باید با این مساله همراهی کند.
هاشمی با بیان این‌که قصد انجام باندلینگ را داریم و برای بومی‌شدن آن نیازمند دانشگاهیان هستیم، تصریح کرد: ما می‌خواهیم سرویس باندلینگ را در اختیار افراد قرار دهیم که با حداقل هزینه، گوشی مورد نظرشان را خریداری کنند. این یک نگاه کاملا ایجابی است برای ایجاد بازاری که ذی‌نفعان زیادی دارد. وی با بیان این‌که نگاه وزیر ارتباطات به حضور دانشگاه‌ها در صنعت بسیار مثبت است، گفت: وزارتخانه در جذب امریه بسیار مثبت و موثر عمل کرده و بسیاری از مباحث کلیدی با محوریت همین افراد رقم خورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها