بیماری کرون اغلب به عنوان اختلالی خودایمنی شناخته می‌شود که ترکیبی از عوامل می‌توانند در بروز آن نقش داشته باشند.
کد خبر: ۱۲۳۱۵۶۷
عوامل بروز نوعی بیماری التهابی روده

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، هرچند علت دقیق این بیماری هنوز مشخص نیست اما پزشکان معتقدند وجود فاکتورهای متعدد، عامل بروز التهاب در دستگاه گوارش است که از آن جمله می‌توان به نقش ژنتیک، تغییر در میکروب‌های روده و استعمال سیگار اشاره کرد.

بیش از ۱۷۰ ژن مرتبط با بیماری کرون وجود دارد و این بیماری اغلب در میان اعضای خانواده مشاهده می‌شود. همچنین رژیم غذایی نامناسب، عفونت‌های باکتریایی و آنتی‌بیوتیک‌ها بر تعداد و مقدار باکتری‌های موجود در روده تاثیر می‌گذارند. علاوه براین، احتمال ابتلا به این بیماری در میان مصرف کنندگان سیگار بیشتر است.

بیماری کرون نوعی بیماری مزمن روده‌ای است که با انواع مختلفی از علائم و عوامل همراه است و برخی از آن‌ها کشنده هستند. هرچند، نرخ امید به زندگی در میان این بیماران با افراد دیگر چندان متفاوت نیست اما به طور کلی طول عمر این بیماران در مقایسه با عموم مردم چند ماه کمتر است.

این بیماری اغلب به عنوان یک اختلال خودایمنی شناخته می‌شود اما مشخص نیست بدن به خود حمله می‌کند یا هدف حمله‌ی میکروب‌های مضر قرار می‌گیرد.

به گفته متخصصان علوم پزشکی، در این بیماری سیستم ایمنی بدن به اشتباه واکنش التهاب‌زایی را در بافت دستگاه گوارش ایجاد می‌کند که موجب ورم و زخم در دستگاه گوارش می‌شود.

درد شکمی، کاهش وزن، تب، خستگی، وجود زخم در دهان، التهاب پوست، چشم‌ها و مفاصل و اسهال از جمله علائم این بیماری به حساب می‌آیند.

همچنین کنترل بیماری کرون بیشتر بر تسکین علائم و التهاب ناشی از آن با هدف پیشگیری از عوارض دیگر آن تمرکز دارد که اغلب برای این منظور از داروهای تسکین‌دهنده التهاب از قبیل استروئیدها استفاده می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها