ولید المعلم وزیر خارجه سوریه روز چهارشنبه با شبکه خبری المیادین درباره مسائل مربوط به کشورش و تحولات منطقه گفت‌وگو کرده است.
کد خبر: ۱۲۳۱۳۸۴

وی درباره موضوع بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت که این موضوع به کشورهای عضو اتحادیه بر می‌گردد، اما هرگونه تصمیم کشورهای عضو در این زمینه به تصمیم دولت آمریکا بستگی دارد.
به گزارش فارس، وزیر خارجه سوریه درباره گذرگاه مرزی البوکمال در مرز عراق و سوریه گفت که بازگشایی این گذرگاه یک تحول طبیعی است و مرزهای کشورهای عربی باید این‌گونه باشد .
وی به شبکه خبری المیادین گفت که آمریکا همچنان برای جلوگیری از بازگشایی البوکمال اقدام می‌کند، اما باز شدن آن اقدام خوبی است . ولید المعلم با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی در مرز عراق و سوریه افزود: حملات اسرائیل به التنف با هماهنگی و همکاری ایالات متحده آمریکا صورت گرفت .
رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه در ادامه به مساله تشکیل کمیته قانون اساسی اشاره کرد و گفت که مناقشه درباره مبانی تشکیل این کمیته، ‌18 ماه طول کشید . ولید المعلم خاطرنشان کرد که کمیته قانون اساسی کاملا به سوری‌ها مربوط می‌شود و هرگونه دخالت خارجی درباره آن ممنوع است .
وی با بیان این که ترکیه یک کشور متخاصم است که اراضی سوریه را اشغال کرده ،‌ افزود: اگر ترکیه خواست بر اساس اصل حسن همجواری رفتار کند، باید ابتدا از خود حسن نیت نشان دهد و نیروهایش را از سوریه خارج کند .
المعلم در ادامه به تحولات یمن اشاره کرد و گفت که ما خواستار توقف جنگ بی فایده در یمن و آغاز گفت‌وگوها برای رسیدن به توافق هستیم .
وزیر خارجه سوریه با بیان این‌که ایران در راس کشورهای حامی سوریه در برابر تروریسم قرار دارد ، گفت که ایران از سوریه حمایت کرد، ولی برخی از برادران عرب ما از پشت به ما خنجر زدند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها