بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در استان خراسان شمالی، دیار نجابت و اصالت و فرهنگ و هنر و زیبایی به‌شایستگی برگزار شد.
کد خبر: ۱۲۲۴۵۷۱

این جشنواره پر جنب و جوش که عرصه رقابت هنرمندان مراکز ۳۳ گانه صداوسیمای کشور و فرصتی بی‌بدیل برای تحرک‌آفرینی و ارتقای کیفی و کمی آثار رسانه‌ای فعالان گمنام ولی در عین حال خلاق و بی‌ادعای عرصه هنر و رسانه است، پس از یک وقفه چند ساله، مجددا با انتصاب جناب آقای دکتر علی‌عسکری به عنوان ریاست سازمان صدا و سیما و با اهتمام جناب آقای دکتر دارابی معاون امور استان‌ها و تلاش آحاد مدیران، داوران، هنرمندان و زحمتکشان، این رویداد بزرگ فرهنگی با نظم و جدیت خاص از سر گرفته شده و در روزهای اخیر شهر زیبای بجنورد پس از جشنواره‌های اهواز، سنندج و شهرکرد در دوره جدید میزبان «هدهد»‌های جشنواره بیست و دوم ‌بود.
آنچه در باب برگزاری این رخداد بزرگ فرهنگی-رسانه‌ای حائز اهمیت و قابل توجه است، اثرات فرارسانه‌ای و جامعیت برنامه‌های این جشنواره است.
فعالیت کمیسیون‌های تخصصی برای برگزیدن برترین‌های صدا، سیما، خبر، پژوهش، موسیقی و فضای مجازی استان‌ها با برگزاری آیین‌هایی پر محتوا و هدفمند در گشایش و ختام این رقابت‌ها تکامل می‌یابد.
فرصت منحصر‌به‌فرد و بی‌سابقه در رسانه‌های سراسری و استانی برای معرفی توانمندی‌ها، مزیت‌ها و ظرفیت‌های استان میزبان ایجاد فرصت‌های ارزنده و زمینه‌های فراخ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را به دنبال دارد و می‌تواند در شناساندن این ظرفیت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری و رونق اقتصادی و تولیدی و جاذبه‌های گردشگری و در تحکیم پیوند اقوام ایرانی و تقویت خرده فرهنگ‌ها و آداب و رسوم ذی‌قیمت مناطق مختلف کشور عزیزمان نقشی به سزا ایفا نماید و این خود مصداق جامعیت کار رسانه در تولیت «امر جامع» است که در قرآن عظیم به آن اشاره شده است.
بی‌تردید پربهاترین سرمایه هر رسانه ارتباط موثر و مستمر با مخاطب است و از مهم‌ترین ویژگی‌های جشنواره تولیدات مراکز می‌توان به تلاش برای حفظ و ارتقای سرمایه اجتماعی اشاره کرد که در کنداکتور جامع این جشنواره رسانه‌ای تجلیل از مفاخر استان میزبان، هنرمندان مطرح ملی و استانی، چهره‌های اثرگذار علمی و فرهنگی و خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران با همین هدف طرح‌ریزی و اجرا شده است.
کوتاه سخن آن که جشنواره تولیدات مراکز علاوه‌بر ایجاد حس رقابت سالم بین مراکز و هنرمندان و ارتقای سطح کیفی و کمی تولیدات رسانه‌ای فرصتی کم‌نظیر برای تحقق اهداف متعالی ملی، انقلابی و فرهنگی رسانه ملی است که خود می‌تواند نقطه عزیمت حرکت و جهش در ابعاد مختلف اهداف از پیش گفته باشد.
اینجانب بر خود فرض می‌دانم از سعی وافر و تلاش موثر یکایک همکاران ارجمندی که در برگزاری مطلوب جشنواره بیست و دوم نقش داشته‌اند به‌ویژه همکاران تلاشگر مرکز خراسان‌شمالی تقدیر و تشکر نمایم و از خداوند منان دوام توفیقات هنرمندان دل‌سوز و انقلابی میهنم را مسالت نمایم.

مهرداد عظیمی

رئیس مرکز تولید و فنی سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها