رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با اعلام اسامی داروهای ممنوعه زائران برای استفاده در عربستان، به آنها توصیه کرد: پیش از عزیمت به سرزمین وحی به پیاده روی و کسب آمادگی جسمی برای طول سفر بپردازند.
کد خبر: ۱۲۱۶۷۵۳
اسامی «داروهای ممنوع» برای زائران خانه خدا اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، محمدتقی حلی ساز گفت: فعالیت‌های کادر درمانی و پزشکی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کشورمان قبل از حضور کاروان‌های زائران در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه آغاز خواهد شد تا همه امکانات برای حضور زائران ایرانی مهیا باشد.

وی در خصوص داروهای تخصصی بیماران، توضیح داد: زائران بیمار برای بردن داروهای تخصصی خود با توجه به شرایط ذکر شده از جمله همراه داشتن نسخه پزشکیۀ منعی ندارند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بیان داشت: زائران باید پیش از به همراه بردن داروهای تخصصی با پزشک مربوطه مشورت کرده و نسخه پزشکی با فرمت عربی را دریافت کنند.

حلی ساز افزود: لیست داروهای ممنوعه نیز اعلام شده است که شامل آمپول پتیدین 50 و 100 میلی گرم، آمپول مرفین 10 میلی گرم، قرص متادون 5 و 20 میلی گرم، شربت متادون، قرص هیدرومرفین 2 میلی گرم، قرص متیل فنیدات هیدروکلراید، قرص ترامادول 50 و 100 میلی گرم، آمپول ترامادول 50 میلی گرم، شربت اکسپکتورانت کدئین، قرص استامینوفن کدئین، آمپول دیازپام 10 میلی گرم، قرص دیازپام 2 ،5 و 10 میلی گرم، آمپول بوپرنورفین و قرص بوپرنورفین می‌شود.

وی با اشاره به الزامی بودن استفاده از واکسن مننژیت،گفت: بسیاری زائران با مراجعه به دفاتر جمعیت هلال احمر، واکسیناسیون را انجام داده اند و افرادی که هنوز مبادرت به این مهم نکرده‌اند باید در فرصت باقیمانده به محل‌های تزریق واکسن مننژیت مراجعه داشته باشند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به بیان برخی توصیه‌های پزشکی و درمانی پرداخت و عنوان کرد: بهداشت فردی یکی از مهمترین راهکارها برای سالم ماندن در ایام حج است؛ بنابراین زائران از هم اکنون به توصیه‌ها و نکات بهداشتی توجه جدی داشته باشند.

حلی ساز افزود: با توجه به گرمای هوا و همچنین فعالیت‌های بدنی زائران به ویژه پیاده روی و انجام اعمال در ایام تشریق، زائران باید با آمادگی کامل جسمی و توجه به نکات بهداشتی به سرزمین وحی عزیمت کنند.

وی اظهار کرد: زائران برای کسب آمادگی جسمانی و حفظ استطاعت جسمی به صورت روزانه به پیاده روی بپردازند؛ پیاده روی یکی از راهکارهایی است که موجب حفظ آمادگی جسمانی خواهد شد و در این زمینه باید به نکات بهداشتی و درمانی توجه ویژه ای شود.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر تصریح کرد: زائران باید به غیر از آمادگی برای کسب قوای جسمانی نسبت به تهیه کفش و ملزومات مناسب برای این سفر مبادرت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها