آرژانتین، فاتح دیدار رده‎بندی کوپا آمه‎ریکا

پایان کابوس لئو مسی

شب گذشته دیدار رده بندی کوپا آمه‎ریکا بین دو تیم آرژانتین و شیلی از ساعت 23:30 آغاز شد و بامداد امروز نیز به پایان رسید. تیم ملی فوتبال آرژانتین با برتری دو بر یک مقابل شیلی عنوان سومی رقابت ها را به دست آورد. اما این برد آرژانتین به کدام یک از هواداران آلبی سلسلته و یا بازیکنان این تیم چسبید؟
کد خبر: ۱۲۱۵۸۰۲
پایان کابوس لئو مسی

به گزارش جام جم آنلاین ، تیم های ملی فوتبال آرژانتین و شیلی هر دو زخم خورده و ناراحت در دیدار رده بندی کوپا آمه‎ریکا به یکدیگر رسیدند. یکی شکست غیرمنتظره مقابل پرو را تجربه کرده بود و دستش به فینال نرسید و دیگری یعنی آرژانتین بازی حیثیتی را به برزیل باخت تا بر خلاف دوره گذشته جایی در فینال رقابت ها نداشته باشند. جالب اینجاست که هر دو تیم آرژانتین و شیلی فینالیست‎های دوره گذشته هستند. آن فینال را شیلیایی ها برده بودند. اما اینبار تقابل دو تیم فرق می کرد؛ جایی به نام رده بندی که مورد دلخواه هیچکدام نبود. فینال دوره گذشته اینبار در رده بندی برگزار شد. کارشناس اسکای اسپورت نیز به این نکته اشاره کرد که شاید هیچ کدام از دو تیم شیلی و آرژانتین انگیزه ای برای رده بندی نداشته باشند اما به هر حال این مسابقه از ساعت 23:30 در ورزشگاه کورینتیاس آره‎نا برگزار شد. در این دیدار تیم ملی فوتبال آرژانتین با برتری دو بر یک مقابل شیلی به مقام سوم تورنمت دست یافت. اما این پیروزی برای هواداران آلبی سلسلته بسیار تلخ بود. در این مسابقه لیونل مسی در دقیقه 37 اخراج شد. یک واقعیت است که دیگر او را در تیم ملی فوتبال آرژانتین نخواهیم دید. او هر بار به امید کسب جام به تیم ملی کشورش بازگشته است و هر بار دست خالی به خانه برگشته. اینبار دیگر اوضاع فرق می کند. او در حالی تیم ملی آرژانتین را ترک می‎کند که در آخرین مسابقه ملی اش کارت قرمز گرفت و بدتر از آن باز هم داغ کسب جام در رده ملی به دل او مانده است. به هر حال کابوس تیم ملی فوتبال آرژانتین برای لئو مسی دیگر تمام شد. بسیار بسیار بعید است که او را دیگر در تیم ملی فوتبال آرژانتین ببینیم.

درگیری و کارت قرمز

سرخیو آگوئرو مهاجم تیم ملی فوتبال آرژانتین خیلی زود تیم ملی کشورش را پیش انداخت و در دقیقه 12 موفق به گلزنی شد. در ادامه پائولو دیبالا هم در دقیقه 22 گل دوم آرژانتینی ها را زد. جنجال بزرگ دقایقی دیگر رقم خورد. در دقیقه 37 لیونل مسی با مِدِل بازیکن آرژانتین درگیری شدیدی پیدا کرد. داور نیز به هر دو بازیکن کارت قرمز داد. بسیاری از کارشناسان بر این عقیده هستند که کارت قرمز مسی صحیح نبود و او نهایتا باید یک کارت زرد می گرفت. نکته دیگر این است که مِدِل آغاز کننده این درگیری بود. تنه زدن او به مسی و رفتار خشونت آمیز وی کاملا مشخص بود اما داور ترجیح داد به هر دو بازیکن کارت قرمز بدهد. این برای نخستین بار در 14 سال اخیر است که مسی در تیم ملی آرژانتین کارت قرمز می‎گیرد. لیونل مسی به این ترتیب به کار خود در این جام با حسرت کسب جام ، تنها یک گل زده آن هم از روی نقطه پنالتی و البته یک کارت قرمز پایان داد.

البته تلاش شیلی برای برگرداندن نتیجه فقط یک بار جواب داد که البته کافی نبود. آرتورو ویدال، بازیکنی که در دوره گذشته کوپا آمه‎ریکا با تیم ملی کشورش کاپ قهرمانی را به دست آورد در دقیقه 59 از روی نقطه پنالتی موفق به گلزنی شد اما سودی به حال تیمش نشد چرا که این دیدار رده بندی با برتری دو بر یک آرژانتین به پایان رسید.

مروری بر آمار این مسابقه

دیدار رده بندی کوپا آمه‎ریکا در حالی به پایان رسید که تیم ملی فوتبال شیلی با وجود شکست ، از لحاظ آماری مقابل آرژانتین برتر بود. در این مسابقه شیلی 62 درصد مالکیت را در اختیار داشت این در حالی است که یاران مسی 38 درصد مالکیت را در اختیار گرفتند. در ضمن میزان پاس دهی بازیکنان شیلی بسیار بالاتر بود و از لحاظ درصد پاس صحیح هم آمار بهتری را از خود بر جای گذاشتند.

با هم آمار دقیق دیدار رده بندی را مورد بررسی قرار می دهیم:

شوت

آرژانتین: 14

شیلی: 4

شوت در چارچوب

آرژانتین: 5

شیلی: 3

مالکیت

آرژانتین: 38 درصد

شیلی: 62 درصد

پاس

آرژانتین: 333

شیلی: 523

درصد پاس صحیح

آرژانتین: 78 درصد

شیلی: 85 درصد

خطا

آرژانتین: 21

شیلی: 18

کارت زرد

آرژانتین: 4

شیلی: 3

کارت قرمز

آرژانتین: 1

شیلی: 1

آفساید

آرژانتین:1

شیلی: 2

کرنر

آرژانتین: 4

شیلی: 1

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها