رئیس قوه قضاییه از دولت خواست نسبت به تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها تحولی صورت دهد تا شاهد کاهش ورودی پرونده به دادگستری و عدلیه باشیم.
کد خبر: ۱۲۱۳۹۶۹

به گزارش فارس، آیت‌ا... سید ابراهیم رئیسی در همایش بزرگداشت هفته قوه قضاییه که با حضور مسؤولان عالی قضایی، روسای کل دادگستری‌ها، دادستان‌های مراکز استان‌ها و جمعی از قضات و کارکنان دستگاه قضایی برگزار شد، گفت: مشکل اساسی ما در دستگاه قضایی و به عنوان یکی از چالش‌ها و به تعبیر برخی یکی از ابرچالش‌ها افزایش‌هایی است که ما در ورودی پرونده به دستگاه قضایی داریم و این افزایش، نیاز به افزایش قاضی، کارمند، ابزار کار و ساختمان و افزایش همه چیز دارد و همواره باید به دنبال رفع این مشکل‌ها باشیم.
رئیسی خاطرنشان کرد: آیا سرنوشت محتوم دستگاه قضایی این است که شاهد این میزان افزایش باشیم یا این‌که می شود ساز و کار و تدابیری اتخاذ کرد که این وضعیت مدیریت شود و شاهد این شرایط نباشیم.
وی افزود: ما به نگاه دوم معتقدیم که این امر سرنوشت محتوم و محکوم ما نیست و حتما می‌طلبد که تمام دستگاه‌ها در کشور، عزیزانمان در حوزه‌های اجرایی و قانونگذاری برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی اندیشه کنند.
رئیسی اظهار کرد: ما به ایجاد تحول در دستگاه قضایی نیاز داریم و برای تحقق این امر حضور همه دست‌اندرکاران از جمله اشخاصی که در خارج قوه قضاییه حضور دارند، نیاز است.
وی بیان کرد: مراکز علمی، حوزوی، دانشگاهی و فرهیختگان حوزه تحقیق و پژوهش نیز باید برای ایجاد تحول قضایی به قوه قضاییه کمک کنند.
رئیسی با اشاره به پیچیدگی‌هایی که در برخی پرونده‌های قضایی وجود دارد، گفت: در زمان بزرگانی، چون صاحب جواهر و شیخ‌انصاری، فقه حکومت نمی‌کرد؛ اما امروز در جامعه اسلامی ما فقه حکومت می‌کند، از این‌رو بسیاری از سؤالات در حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی و هنری مطرح است و حوزه‌ها و مجامع علمی ما قادر به پاسخگویی به این سؤالات هستند.
وی خاطرنشان کرد: به هیچ عنوان نباید دستگاه قضایی رابطه خود را با محافل علمی، تحقیقی، پژوهشی و اجتهادی قطع کند و نسبت به یک دادگاه و یک قاضی یا نسبت به خود عدلیه و دادگستری این ارتباط باید همواره برقرار باشد.
رئیس قوه قضاییه پس از پایان همایش دیروز با مترو به دفتر کار خود بازگشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها