وزیر نیرو گفت: در شرایط فعلی، الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا تأثیر به سزایی در افزایش تاب‌آوری در برابر تحریم‌ها خواهد داشت.
کد خبر: ۱۲۱۲۵۸۱

به گزارش مهر، رضا اردکانیان در نشست خبری امضای هشت سند همکاری میان ایران و روسیه گفت: این مساله پنهانی نیست که در شرایط فعلی، الحاق ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا و تحرک وسیع‌تر در توسعه روابط اقتصادی با همسایگان تأثیر به سزایی در افزایش تاب‌آوری در برابر تحریم‌ها خواهد داشت.
براین اساس وزارت نیرو به عنوان مسؤول کمیسیون اقتصادی و تجاری ایران با روسیه، افغانستان، تاجیکستان و ارمنستان وظیفه قابل ملاحظه‌ای در عملیاتی کردن این راهبرد جمهوری اسلامی ایران خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به این‌که روسیه و قزاقستان از بزرگ‌ترین صادرکنندگان غلات هستند، طبیعتا با عملیاتی شدن موافقت‌نامه اوراسیا مسیر ترانزیت شمال -جنوب می‌تواند به‌عنوان یک امتیاز در اختیار این دو کشور قرار بگیرد تا محصولات خود را از یک مسیر به مراتب کوتاه‌تر از مسیر فعلی صادر کنند. در حال حاضر توافق‌های خوبی میان جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مسؤول در روسیه برقرار شده که امیدواریم با رفع برخی تنگناهای مربوط به مراودات مالی این کار سرعت بیشتری بگیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها