دو گروه مقاومت فلسطینی در واکنش به سخنان سفیر آمریکا در بیتالمقدس در خصوص انضمام کرانه باختری به سرزمین اشغالی، این سخنان را در راستای یهودیسازی دانستند.
کد خبر: ۱۲۱۰۵۷۲

به گزارش فارس، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در مصاحبهای ادعا کرده است که رژیم صهیونیستی حق الحاق بخشهایی از کرانه باختری را به سرزمین اشغالی دارد.
به نوشته پایگاه خبری العهد، جنبش «الاحرار» در بیانیهای در واکنش به وی تأکید کرد که این سخنان نشان دهنده ادامه یافتن تجاوز به حقوق مردم و تحریک علیه آنان و خاک فلسطین و همچنین جانبداری آمریکا از اشغالگری و یهودیسازی و شهرکنشینی است.
در این بیانیه همچنین آمده است: آنچه در این سخنان آمده، جزئی از «معامله قرن» است و پیامی به تشکیلات خودگردان است که به مماشات در مقابله با این معامله اصرار دارد.
الاحرار همچنین از تشکیلات خودگردان خواست تا سریعا در راستای ازبین بردن پیمان اسلو و توقف هماهنگی امنیتی با رژیم صهیونیستی و آزاد گذاشتن دست مقاومت اقدام کند و همزمان نیز پرونده رهبران اشغالگر را به دادگاه‌های بین‌المللی ببرد و در عالی‌ترین سطوح دست به اقدامات دیپلماتیک علیه طرح «معامله قرن» بزند.
در این راستا داود شهاب مدیر دفتر اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی نیز دیوید فریدمن را یک شهرک‌نشین تندرو دانست که سیاست‌های استعماری و شهرک‌نشینی رؤسای خود را اجرا می‌کند.
او سخنان سفیر آمریکا در بیت‌المقدس را نشان دهنده نقش و زیاده‌خواهی‌های استعمارگری وی دانست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها