تهیه‌کننده برنامه سحرگاهی شبکه دوی سیما گفت: چون شبکه دو محوریت خانواده دارد، محوریت برنامه ما نیز متفاوت‌تر از سایر شبکه‌ها بود و خانواده‌‌محور بودن در اولویت قرار داشت
کد خبر: ۱۲۱۰۲۸۰

به گزارش فارس، شبکه دوی سیما نیز برنامه «خوان نیاز» را برای مخاطبان سحرگاهان خود تدارک دیده است. این برنامه به تهیه‌کنندگی رحیم صادق‌پور تولید می‌شود و اجرای آن را محمدرضا احمدی‌طباطبایی به عهده دارد.
صادق‌پور خوان نیاز را یک برنامه خانوادگی دانسته و در این باره گفت: چون شبکه دو محوریت خانواده دارد، محوریت برنامه ما نیز متفاوت‌تر از دیگر شبکه‌ها بود و خانواده‌ محور بودن در اولویت قرار داشت. این موضوع برایمان بسیار پررنگ بود. ما دعای سحر و تلاوت زنده قرآن و اذان داشتیم، اما یک بخش از فعالیت ما به خانواده اختصاص داشت.
به عنوان مثال بخش افطاری ساده به حضور خانواده‌ها در مساجد می‌پرداخت. این روزها موضوع رقص و موزیک در مدارس پررنگ شده اما ما مدارسی داریم که دانش‌آموزان در آنها به صورت داوطلبانه و خودجوش سحری توزیع می‌کنند. به این مدارس رفتیم و از آنها گزارش گرفتیم.
وی ادامه داد: مهمان‌هایی هم که می‌آوردیم طوری انتخاب شدند که بتوانند با خانواده‌هایشان در برنامه حضور داشته باشند و البته خانم‌های شاعر نیز حضور مهمی در برنامه‌های ما داشتند. شعار برنامه «خانواده رمضانی» بود و حضور پدر و مادر و فرزندان را ملموس کردیم.
وی درباره ساختار برنامه و این‌که تا چه حد چنین برنامه‌هایی در این زمان می‌توانند مخاطب را به خود جذب کنند نیز توضیح داد: برنامه ما چون تنها برنامه‌ای بود که در فضای آزاد روی آنتن می‌رفت، مخاطب احساس همذات‌پنداری بیشتری با آن داشت.
به عنوان مثال ما باد و توفان و حتی گربه‌های داخل استودیو را هم داشتیم و سعی کردیم شبیه حیاط‌های قدیم را داشته باشیم که خانواده‌ها حتی در سحر دور هم جمع می‌شدند و با مهمانان هم همان سادگی را داشتیم و تلاشمان برای برقراری همان روابط بود. گمانم این است در بخش عمده‌‌ای موفق بودیم. تمام تلاشمان را کردیم فضایی گرم و صمیمی ایجاد کنیم.
مجری رها بود و حرکت می‌کرد و فضای نوستالژیکی را برای مخاطب ایجاد کردیم. همه چیز خیلی زنده بود و اتفاقات در لحظه‌ای هم داشتیم.
وی درباره بازخورد مخاطبان نیزبیان کرد: خوشبختانه بر اساس پیامک‌هایی که دریافت کردیم حدود 70 درصد از مخاطبان فرم را پسندیدند و خودشان را در برنامه دخیل دانستند و در این باره نظر دادند.
این تهیه کننده گفت: مخاطب برنامه ما را یک محفل خانوادگی می‌دید و فقط قرار نبود در این برنامه گفت‌وگوی تخت ببینیم. برای ارتباط بیشتر با مخاطب نیز با شیبی ملایم برنامه را به پایان می‌رساندیم و تا حدود ۴۵ دقیقه بعد از اذان، برنامه ادامه داشت. تعدادی از بخش‌ها را مختص پس از سحر قرار دادیم که افطاری ساده یکی از همین موارد بود.
صادق‌پور درباره استفاده از نظرات مردم در برنامه نیز افزود: نظرات به صورت مستقیم روی برنامه ما اثرگذار بود و مجری پیامک‌ها را می‌خواند. بازخوردهایی که از برنامه داشتم از طریق مردم بود و گمان شخصی من این است کفه نظرات مثبت بیشتر بوده و بقیه هم نظراتی داشتند که در جهت بهتر شدن برنامه بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها