دستگاه‌های اندرویدی را باید محبوب‌ترین و پرکاربرترین محصولات همراه جهان دانست، ولی یکی از مشکلات اصلی کاربران این سیستم‌عامل، کاهش سرعت دستگاه‌ها در طول زمان است. این موضوع موجب می‌شود دستگاهی که در روزهای اول کاری خود بسیار سریع و نیرومند بوده، به یک دستگاه متوسط و حتی ضعیف تبدیل شود. با این حال راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید با کمک آنها سراغ رفع این مشکلات بروید و دستگاه خود را تا حد زیادی به سرعت بالای دوران قدیم خود بازگردانید. این هفته، چند روش مختلف برای سریع‌تر کردن دستگاه‌های اندرویدی آموزش می‌دهیم که اجرای آنها، کیفیت استفاده از دستگاه شما را به‌شدت افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۱۲۰۹۷۰۱

1. به‌روزرسانی سیستم‌عامل
نسخه اندروید شما ممکن است 7، 8 یا 9 باشد، ولی باید بدانید چند نسخه بین این شماره‌ها عرضه می‌شود که هریک از آنها بهینه‌سازی‌های خود را در اختیار دارند. یکی از بهینه‌سازی‌های همیشگی در این بسته‌های به‌روزرسانی، مدیریت بهینه پردازش است و مدیریت بهینه پردازش‌ها به معنای سریع‌تر شدن دستگاه شماست. این کار بدون شک نه‌تنها از نظر سرعت، بلکه از نظر امنیت نیز برای دستگاه شما مفید خواهد بود.

2. نصب یک ROM اختصاصی
این روش اندکی دشوار است و توضیح نحوه انجام آن نیاز به آموزشی بسیار طولانی دارد، ولی پیشنهاد ما این است که به یک مغازه خدمات موبایل مراجعه کرده و درخواست کنید که یک کاستوم رام یا رام اختصاصی برای شما نصب کنند. رام‌های اختصاصی از نظر کیفیت عملکرد بسیار سریع هستند و در صورت ایراد نیز می‌توان آنها را دوباره نصب کرد.

3. خالی کردن صفحه خانه
صفحه خانه ممکن است دسترسی شما را به نرم‌افزارها بسیار سریع کند، ولی به‌صورت مستقیم روی سرعت کارکرد دستگاه اندرویدی شما تاثیر می‌گذارد.
اگر می‌توانید ویجت‌ها و دسترسی‌های سریع را از روی صفحه اصلی خود پاک کنید و اگر دستگاه به شما اجازه این کار را نمی‌دهد، نرم‌افزارهای مشابه را در پوشه‌های خاصی قرار دهید تا فضای صفحه اصلی شما خلوت‌تر و درنتیجه عملکرد سیستم سریع‌تر شود.
4. حذف انیمیشن‌های دستگاه
توضیح این مورد دشوار است، زیرا هر دستگاه ممکن است تنظیمات و انیمیشن‌های مخصوص خود را داشته باشد. با این وجود می‌توانید در بخش تنظیمات دستگاه خود عبارت Animation را جست‌وجو کرده و گزینه‌های موردنظر را غیرفعال کنید. شاید این کار از زیبایی دستگاه شما بکاهد، ولی به‌صورت مستقیم روی سرعت عملکرد دستگاه تاثیر می‌گذارد.

5. پاک کردن دیتا کش
دیتای کش درحقیقت داده‌هایی است که از سابقه فعالیت شما روی سیستم ذخیره می‌شود. برای این که بتوانید این فایل‌ها را به‌صورت مناسب مدیریت کنید، وارد بخش تنظیمات دستگاه خود شوید و به بخش Applications بروید و با کلیک کردن روی هریک از نرم‌افزارها، گزینه Clear data را بزنید تا داده‌های ذخیره شده روی سیستم شما حذف شود.

6. خاموش کردن سیستم Autosync
سیستم Autosync موجب می‌شود ایمیل و دیگر حساب‌های کاربری شما به‌صورت مستقیم و خودکار دائما به‌روزرسانی شوند، ولی استفاده از آن به معنای به کارگیری منابع دستگاه است و هرچقدر منابع دستگاه آزادتر باشند، استفاده از دستگاه سریع‌تر خواهد شد.
برای مبارزه با این مشکل باید سراغ استفاده از تنظیمات دستگاه بروید. پس از ورود به تنظیمات وارد بخش Accounts بشوید و گزینه Automatically sync data را غیرفعال کنید.

7. خالی کردن حافظه داخلی
با حذف نرم‌افزارهای اضافه روی دستگاه می‌توانید حافظه داخلی سیستم خود را بازتر کنید. این کار موجب می‌شود سرعت عملکرد دستگاه شما به‌صورت چشمگیری بهبود پیدا کند. همچنین می‌توانید مواردی مانند عکس‌ها و فیلم‌ها را از روی دستگاه خود حذف کنید و این موجب می‌شود بتوانید فضای داخلی را خالی کرده و سرعت دستگاه را بهبود بخشید.
راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند سرعت کار دستگاه اندرویدی شما را بهبود بخشد، ولی استفاده از آنها به مهارت ویژه‌ای نیاز دارد و توضیح آنها بسیار طولانی خواهد بود، به همین دلیل به این هفت روش اکتفا می‌کنیم و در شماره‌های بعدی سراغ اطلاعات پیشرفته‌تر خواهیم رفت.

احمد محمدحسینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها