فارس: تجمع کنندگان در مقابل شرکت نفتی شل تاکید کردند که باید منافع اقتصادی بانیان قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت در کشورمان به خطر افتد.
کد خبر: ۱۲۰۶۲۲

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در این تجمع که بعد از ظهر امروز دوشنبه در مقابل دفتر شرکت نفتی شل واقع در خیابان میردادماد برگزار شد، دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردهایی چون "استکبارگران بدانند چه بخواهند چه نخواهند ایران، هستهای است"، "همدستان آمریکا و اسرائیل در کشور پیروان خمینی (ره) چه می کنند؛"، "ملی شدن صنعت نفت را در فناوری هستهای تکرار می کنیم"،"خاک ایران عزیز را از لوث وجود دشمنان پاک میکنیم"،"هیچ تحریمی ایران را متوقف نمیکند"، از بهره برداری نمایندگان کشورهای مخالف حقوق هستهای ایران از منابع کشورمان انتقاد کرده و خواستار پایان بخشیدن به آن شدند.
یکی از مسئولان برگزاری این تجمع با حضور در جمع خبرنگاران گفت:چرا شورای امنیت در مقابل زورگویی ها و داشتن سلاح هستهای اسرائیل واکنش نشان نمی دهد.
وی تاکید کرد: دست استکبار جهانی به وضوح در شورای امنیت دیده می شود و تجمع ما نیز بدین خاطر است که شرکت شل را نماینده انگلیس در ایران می دانیم و باید منافع اقتصادی بانیان قطعنامه ضد ایرانی در کشورمان به خطر افتد.
این نماینده دانشجویان در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید چرا از طریق دولت و مجلس فشار نمی آورید، گفت: ما فارغ از حرکت دولت و مجلس در حال فعال کردن بدنه مردمی و دانشگاهی هستیم و در حال حاضر توان ما بر این بود که تعدادی از نمایندگان جنبش دانشجویی را به اینجا آورده و اعتراض خود را نشان دهیم.
یک خبرنگار خارجی نیز علت انتخاب شرکت شل را برای برگزاری تجمع پرسید که این نماینده دانشجویان پاسخ داد: هیچ کس نقش فعال انگلیس به عنوان روباه پیر را در کشورهای اسلامی منکر نمی شود و هر عدالت خواهی باید در مقابل فتنه های این کشور ایستادگی کند.
در ادامه این تجمع بیانیه جنبش عدالت خواه دانشجویی در مورد قطعنامه قرائت شد.
حضور بسیار چشمگیر خبرنگاران رسانه های مختلف خارجی در این مراسم از دیگر نکات قابل توجه بود و عابران پیاده نیز در هنگام عبور از خیابان میرداماد با مشاهده این تجمع علت آن را جویا و پس از شنیدن توضیحات دانشجویان، همبستگی خود را اعلام کرده و تاکید می کردند ایران نیز باید با اقدامات بر ضد منافع ملی که از سوی برخی کشورها صورت می گیرد، متقابلا9 برخورد کند.
همچنین تعدادی از فعالان محیط زیست با حضور در این تجمع به نقش شرکت نفتی شل در آلودگی محیط زیست اشاره و تاکید کردند: برای این شرکت ها منافع ملی ایران مهم نیست و فقط منابع ایران را برای سود بیشتر به کار می گیرند.
در پایان این تجمع نیز شرکت کنندگان با سردادن شعارهایی چون مرگ بر آمریکا و مرگ بر انگلیس، آمریکا، انگلیس دو شیطان دو ابلیس، از مواضع مقتدرانه رئیس جمهور در مقابل قطعنامه ضد ایرانی شورای امنیت تقدیر کرده و شعار "رئیس جمهور ما تشکر تشکر" سر دادند.
تجمع کنندگان با درخواست نیروهای انتظامی متفرق شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها