با فروکش کردن جریان سیل در آق قلا این بار ملخ‌ها به این خطه آسیب دیده استان گلستان هجوم آوردند.
کد خبر: ۱۲۰۵۶۹۷
حمله ملخ‌ها به آق قلا

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان ، علی اکبر عرب احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آق قلا گفت: ملخ‌ها به آق قلا هجوم آورده اند و تاکنون ۵۵۰ هکتار از مراتع آلوده شهرستان به ملخ از نوع مراکشی توسط اکیپ کارشناسی مورد سمپاشی قرار گرفت.

عرب احمدی افزود: مبارزه با ملخ‌های مراکشی از اواخر فروردین ماه در اراضی و مراتع آق قلا آغاز شده و تا ۵ خرداد ادامه خواهد داشت.

وی بیان کرد: در ادوار گذشته سمپاشی برای از بین بردن ملخ‌ها ۲۵ اردیبهشت به پایان می‌رسید، اما به دلیل بارندگی زیاد امسال و سرسبزی مراتع، سمپاشی تا خرداد به طول خواهد انجامید.

مدیر جهاد کشاورزی آق قلا افزود: با وجود ورود ملخ‌ها به مزارع شهرستان، طغیان غیرقابل کنترل در اراضی منطقه مشاهده نشده و کارشناسان در حال شناسایی روزانه کانون حضور و زمان خروج این حشره از تخم برای سمپاشی هستند.

به گفته وی در زمان حاضر اکیپ‌های سمپاشی در مناطق قره قرکوچک و قره قربزرگ آق قلا و مراتع پیرامونی آن در حال فعالیت هستند.

گفتنی است عمده مناطق فعالیت آفت ملخ مهاجر مراکشی در استان گلستان مراتع واقع در مناطق قره قربزرگ و کوچک آق قلا است.

در استان گلستان ۸۶۲ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۹۰ هزار هکتار آن در حوزه شهرستان آق قلا واقع است.

ملخ مراکشی یکی از مهمترین گونه‌های ملخ زیان آور در ایران بوده و در نقاط خشک و نیمه صحرایی کشور به مراتع، مزارع غلات و صیفی حمله کرده و آسیب وارد می‌کند.

علاوه بر مبارزه شیمیایی، نوعی پرنده به نام سار گلوسرخ نیز از دشمنان بیولوژیکی این آفت به شمار می‌رود.

آق قلا در شمال گرگان بین جنگل‌های جنوب و بیابان‌های شمال گلستان واقع شده بطوریکه بخشی از مساحت این شهرستان را دشت و مراتع و بخش دیگر آن را بیابان شوره زار تشکیل می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها