لیورپول دوباره به صدر جدول لیگ برتر انگلیس برگشت؛

ادامه سخت‌ترین ماراتن دنیا

علیرضا جهانبخش:از پیش‌بینی قهرمان لیگ برتر و بازی برابر سیتی می‌گوید

باید سیتی را ببریم

این روزها لیگ برتر انگلیس به اوج خود رسیده است. در فاصله دو هفته مانده به پایان رقابت‌ها منچستر‌سیتی و لیورپول با هم رقابت خیلی شدیدی دارند. سیتی فعلا با یک امتیاز اختلاف در صدر است و لیورپول هم 91 امتیازی است. این رقابت شدید باعث شد تا هیجان زیاد شود و خیلی‌ها در ایران هم منتظر باشند تا سرانجام قهرمان لیگ جزیره را ببینند. داستان زمانی برای ایرانی‌ها جذاب‌تر می‌شود که متوجه شوید در هفته آخر لیگ برتر یک ایرانی و تیمش بسیار سرنوشت ساز خواهند بود. در واقع آنها هستند که تکلیف قهرمان را روشن می‌کنند. علیرضا جهانبخش و برایتون در هفته آخر رقابت‌های لیگ برتر در خانه میزبان تیم منچسترسیتی هستند. اگر آنها بتوانند این تیم را متوقف کنند در آن صورت قهرمانی لیورپول قطعی می‌شود. سیتی قبل از بازی آخر هم باید در خانه با لستر سیتی بازی کند. لیورپول هم دو بازی مقابل نیوکاسل و ولوور همپتون دارد. با علیرضا جهانبخش درباره هفته‌های آخر و همینطور دیدار با چلسی گپی زدیم. برای او هم پیش بینی قهرمان واقعا سخت بود.
کد خبر: ۱۲۰۴۰۲۷

شما هفته آخر در خانه میزبان سیتی هستید. قرار است تکلیف قهرمان را روشن کنید؟
خب این هم از سختی کار ماست. مشکل اینجاست که ما خودمان در منطقه خطر هستیم و باید در دو بازی بعدی موفق باشیم. تیم کاردیف از برایتون 4 امتیاز کمتر دارد، ولی با این حال خطرناک است. باید حداقل یک بازی خود را ببریم. به خاطر همین در هفته آخر لیگ برتر هم چاره‌ای نداریم جز این‌که بخواهیم تیم سیتی را شکست دهیم.
فکر می‌کنید این اتفاق رخ دهد؟
تیم سیتی خیلی تیم خوبی است. می‌خواهد از قهرمانی خودش دفاع کند. متاسفانه در بازی آخری که در جام حذفی با این تیم داشتیم یک بر صفر شکست خوردیم ولی نشان دادیم توانایی مقابله با آنها را داریم. ما خودمان برای این بازی خیلی انگیزه داریم و چون می‌خواهیم در لیگ برتر بمانیم باید با همه توان بازی کنیم. قطعا نفر به نفر که حساب کنیم سیتی خیلی تیم بهتری است و شاید روی کاغذ برنده باشد ولی ما برای شکست خوردن به میدان نمی‌رویم.
خودت پیش‌بینی می‌کنی، کدام تیم قهرمان شود؟ سیتی یا لیورپول؟
هر دو تیم واقعا شایسته قهرمانی هستند. سیتی امسال خوب بوده. لیورپول هم که بعد از سال‌ها می‌خواهد قهرمان شود. انصافا تیم قدرتمندی هستند و در لیگ قهرمانان هم حضور دارند. پیش بینی واقعا سخت است. نکته اینجاست که سیتی یک امتیاز بیشتر دارد. هر دو تیم بازی‌های نسبتا سختی دارند. بازی لیورپول و ولور همپتون هم ساده نیست. لستر هم تیم خوبی است که آرسنال را شکست داد و طبیعتا رقیب سختی برای سیتی خواهد بود. کلا پیش بینی قهرمان سخت است.
در آنجا هم بحث فوتبال پاک و این چیزها مطرح است؟
نه، اصلا چنین بحث‌هایی نداریم.همه تیم‌ها در هر مسابقه وطیفه خود می‌دانند که با تمام قدرت به زمین بازی بروند و بازی کنند.به خاطر همین این چیزها مطرح نمی‌شود. در واقع ما در فوتبال حرفه‌ای اصلا چنین بحث‌هایی را نداریم. در یکسری کشورها این چیزها مطرح می‌شود. لیگ برتر انگلیس هم که بهترین لیگ دنیاست و خودتان می‌دانید تیم‌ها در چه سطحی هستند و چه تفکری دارند.

سعید اکبری

ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها