علیرضا جهانبخش:از پیش‌بینی قهرمان لیگ برتر و بازی برابر سیتی می‌گوید

باید سیتی را ببریم

لیورپول دوباره به صدر جدول لیگ برتر انگلیس برگشت؛

ادامه سخت‌ترین ماراتن دنیا

دیگر حساب اینکه لیورپول و منچسترسیتی چند بار جای یکدیگر را در صدر جدول لیگ برتر انگلیس گرفته‎اند از دست رفته است. شب گذشته لیورپول دوباره به صدر رسید و فردا شب هم احتمالا منچسترسیتی دوباره به صدر جدول لیگ برتر انگلیس می‎رسد.
کد خبر: ۱۲۰۴۴۲۵
ادامه سخت‌ترین ماراتن دنیا

به گزارش جام جم آنلاین، شب گذشته تیم های نیوکسل و لیورپول در ادامه سی و هفتم رقابت های لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اختصاصی کلاغ های سیاه جزیره‌(لقب تیم نیوکسل ) یعنی سنت جیمز پارک به مصاف یکدیگر رفتند.هر دو تیم لیورپول و نیوکسل یکی از زیباترین بازی های هفته های اخیر خود را انجام دادند و دیداری پر از گل رقم زدند. در این دیدار اوضاع آنچنان برای لیورپول سخت پیش رفت که حتی احتمال این به وجود آمده که بندرنشین های شهر لیورپول این مسابقه حساس را مساوی کنند و از کورس قهرمانی حسابی عقب بیفتند. در واقع اگر شاگردان یورگن این مسابقه را با نتیجه مساوی تمام می کردند آنگاه برای قهرمانی در لیگ برتر انگلیس باید منتظر کلی اتفاقات می افتادند، اتفاقاتی نظیر شکست منچسترسیتی در بازی امشب و هفته آتی.

اما به هر حال لیورپولی ها برای رسیدن به صدر آنقدر سخت کوشی به خرج دادند که در نهایت در ماراتن گل به پیروزی رسیدند و صدرنشین شدند.

ابتدا در دقیقه 13 بود که ویرجیل فن دایک برای لیورپول گلزنی کرد اما در دقیقه 20 کریستین آتسو گل مساوی بخش را به ثمر رساند. محمد صلاح در دقیقه 28 بار دیگر لیورپول را پیش انداخت تا شاگردان یورگن کلوپ با همین نتیجه دو بر یک به رختکن بروند.

صلاح با این گل به تنهایی با 21 گل در صدر برترین گلزنان لیگ برتر انگلیس قرار گرفت. در نیمه دوم اما اوضاع برای لیورپولی ها سخت آغاز شد. در دقیقه 54 این مسابقه خوزه روندون گل مساوی نیوکسل را زد تا ترس به دل هواداران لیورپول بابت از دست یک عنوان قهرمانی دیگر وارد شود اما این ترس پایدار نماند. در دقیقه 86 که دیگر تقریبا اواخر مسابقه بود دیووک اوریگی روی پاس ژردان شقیری موفق به ثبت گل سوم لیورپول شد. قرمزپوشان شهر بندری لیورپول با همین نتیجه مسابقه را به پایان بردند و سه امتیاز بسیار حساس و حیاتی به دست آوردند. آنها با کسب این پیروزی 94 امتیازی شدند و با یک بازی نسبت به منچسترسیتی و دو امتیاز بیشتر در صدر قرار گرفتند. شاگردان پپ گواردیولا در تیم منچسترسیتی هم فردا شب در ورزشگاه اختصاصی اتحاد میزبان تیم لسترسیتی هستند. باخت من سیتی مقابل لستر بزرگ‎ترین آرزوی لیورپولی هاست اما با مساوی این تیم هم خوشحال می شوند. اما اگر منچسترسیتی امشب موفق به شکست لسترسیتی شود که بعید هم نیست به 95 امتیازی می شوند و با یک امتیاز بیشتر از لیورپول به صدر جدول لیگ برتر انگلیس می رسند.

نکته جالب این است که هم لیورپول و هم منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس هر پنج بازی اخیرشان را با برد به پایان برده اند. هر گونه لغزش از سوی هر یک از این دو تیم کار را برای رقیب متقابل آسان‎تر می کند.

باخت تاتنهام در «دن کورت»

هر چند رقابت قهرمانی فقط بین دو تیم لیورپول و منچسترسیتی است اما رده های سوم تا ششم لیگ برتر انگلیس هم از لحاظ کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا جنب و جوش زیادی دارند.

شب گذشته تاتنهام یکی از مدعیان کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه اختصاصی تیم بورنموث یعنی دون کورت به میدان رفت و با یک گل شکست خورد. تاتنهام با این شکست 70 امتیازی باقی ماند و حالا جایگاهش از سوی چلسی که با 68 امتیاز چهارم است، به شدت با خطر مواجه است.

برنامه ادامه هفته سی و هفتم لیگ برتر انگلیس:

یکشنبه 15 اردیبهشت 1398

چلسی - واتفورد 17:30

هادرسفیلد - منچستریونایتد 17:30

آرسنال - برایتون 20:00

دوشنبه 16 اردیبهشت 1398

منچسترسیتی - لسترسیتی 23:30

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها