فرمانده انتظامی کرمانشاه خبر داد:

کشف ۸۱ سکه با ارزش تاریخی در کرمانشاه

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۸۱ عدد سکه نقره با ارزش تاریخی و متعلق به دوران قاجاریه و صفویه در این شهر و با تلاش ماموران پلیس خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۲۹۲۳
کشف ۸۱ سکه با ارزش تاریخی در کرمانشاه

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس، سردار منوچهر امان اللهی اظهار داشت: پس از اطلاع پلیس شهرستان کرمانشاه مبنی بر اینکه ۲ نفر در محدوده بازار اسلامی مشغول به خرید و فروش سکه‌های قدیمی و تاریخی هستند، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از دریافت این گزارش، تیمی از مأموران کلانتری ۱۱ مرکزی در محل حاضر و با استفاده از شگردهای پلیسی و بدون جلب توجه موفق به شناسایی افراد مذکور که در حال بررسی و ارزیابی سکه‌های قدیمی بودند، شده و نسبت به دستگیری آنها اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ادامه داد: مأموران کلانتری پس از انتقال متهمان به کلانتری و بازرسی از کیف دستی همراه آنها ۹۲ سکه و مقداری گلدان، قندان، استکان و سینی قدیمی که مشکوک به ارزش تاریخی بودند، کشف شد.

وی تصریح کرد: با ارسال اموال کشف شده به اداره کل میراث فرهنگی، ارزش و قدمت تاریخی ۸۱ عدد از سکه‌ها تائید و عنوان شد که متعلق به دوره قاجاریه و صفویه هستند.

سردار امان اللهی در پایان با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در این خصوص، از معرفی هردو متهم دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور حکم لازم خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها